10 chyb, které nešťastní lidé dělají denně

Jste nespokojeni s některým aspektem svého života – nebo dokonce s jeho celkovým směřováním?

Pokud ano, jste v dobré společnosti.

Mnoho lidí se to snaží skrývat, ale pro ně je vždy pravda za „Dělám si legraci“, vždy emoce za „Je mi to jedno“, vždy bolest za „To je v pořádku“ a vždy bolest v srdci za „Nech mě být“.“

Ať už je příčina vašeho neštěstí jakákoli, můžete si vybrat, jak na ni budete reagovat. Můžete ji živit a pomáhat jí růst, nebo si můžete pomoci ji překonat.

Zde jsou některé z činností, které drží nešťastné lidi na místě. Pokud je ve svém životě rozpoznáte, udělejte vše pro to, abyste je vypnuli.

1. Ztráta přehledu o vlastních cílech.

Neztrácejte přehled o tom, co chcete, protože pak ztrácíte přehled o sobě samých. Ať už se snažíte zlepšit své profesní postavení, vztahy, zdraví nebo cokoli jiného, stanovení a sledování cílů podporuje úspěch – a duševní zdraví.

2. Obětování vlastního štěstí pro štěstí ostatních.

Obětovat své štěstí pro štěstí někoho jiného může znít vznešeně – ale je to váš život a vy máte právo na to, aby byl plný a radostný. Život je o sdílení štěstí, ne o jeho obětování.

3. Používání minulých neúspěchů jako výmluvy pro to, že se nesnažíte.

Každý člověk tak či onak selhal, ale dělat si z toho výmluvu, proč zůstat na mrtvém bodě, nezkusit to znovu nebo nevyužít další šanci, vás jen učiní nešťastnými. Pamatujte, že neúspěch není konec – ve skutečnosti je často začátkem.

4. Naslouchání svému vnitřnímu kritikovi.

Váš vnitřní hlas, který vás sabotuje – a který může znít podobně jako rodič nebo bývalý partner – vás rád obviňuje, srovnává s ostatními, klade na vás neskutečně vysoké nároky a podkopává vaši sebeúctu. Tento hlas může být tak zákeřný, tak vetkaný do struktury vašeho myšlení, že si jeho ničivého účinku ani nevšimnete. Pokud můžete udělat jen jednu věc, odříznutí tohoto hlasu je skvělý začátek.

5. Dělat si starosti s tím, co si myslí ostatní lidé.

V životě nejde o to, abyste se zavděčili druhým, ale abyste sami sobě poskytli tu nejlepší možnou verzi svého života. Myšlenky a chování druhých nemůžete ovlivnit – a vždy se najde někdo, kdo vás bude odsuzovat, ať se děje cokoli. Zaměřte se na to, co vy přemýšlejte.

6. Zabývat se věcmi, které nemůžete ovlivnit.

Velkou část života nemůžeme ovlivnit – vlastní minulost, rozhodnutí druhých lidí, neočekávané události. Naučte se soustředit na věci, které může kontrolu, počínaje vlastními reakcemi, a zbytek nechte plavat.

7. Soustředění se na všechny věci, které nemáte.

Naše kultura nás nabádá, abychom stále toužili po něčem víc. Místo toho se naučte vážit si toho, co už máte, a buďte vděční za každou naplněnou potřebu. Nikdo nikdy nebyl nešťastný, když počítal svá požehnání.

8. Trávení času s negativními lidmi.

Odejděte od negativity; zavrhněte lidi, kteří do vašeho života vnášejí drama, a místo toho se obklopte lidmi, kteří vás povznášejí a dodávají vám energii. Život je příliš krátký na to, abychom trávili čas s lidmi, kteří nás sráží dolů.

9. Perfekcionismus.

Snaha být dokonalý je častou pastí lidí, kteří jsou chytří a ambiciózní, ale v konečném důsledku je nedosažitelná a je to ztráta vašeho drahocenného času. Vzdejte se toho a pracujte na tom, abyste byli sami sebou.

10. Držet zášť.

Zášť je toxická a škodlivá, zejména pro toho, kdo ji drží. V odpuštění a posunutí se dál je velká síla a moc.

Každý život má svůj díl neštěstí a špatné věci se stávají nám všem.

Pokud však dokážeme přestat dělat věci, které nás drží v tomto neštěstí, máme prostor zaměřit se místo toho na věci, které nás živí.

Spokojení lidé dělají lepší rozhodnutí a bývají kreativnější a inovativnější – a není to to, kde bychom všichni chtěli být??