10 jednoduchých způsobů, jak můžete bojovat s únavou

Žijeme v rychlém světě, kde je vše rychlejší a naléhavější.

Ve vedení lidí, v podnikání i v životě se zdá, že jsme stále pozadu: Muselo to být hotové včera! Je třeba to udělat hned! Proč už to není hotové?

Naše dny jsou hektické a noci rušné. Neustále musíme být zapnutí a k dispozici.

Není překvapením, že mezi vedlejší účinky tohoto neustálého spěchu patří epidemie únavy. Pomoc je však na dosah – zde je deset jednoduchých kroků, které vám pomohou cítit se odpočatější a bdělejší.

1. Zhluboka se nadechněte. Dýchání je naší nejzákladnější a nejnaléhavější potřebou, a když se cítíte unavení, první, co můžete udělat, je zhluboka se nadechnout. Hluboké dýchání pomáhá dodávat kyslík do buněk a živiny do krevního oběhu. Několik hlubokých nádechů vám pomůže během několika minut získat více energie a uvolnit se. Vědomě dýchejte a vnímejte odměny.

2. Buďte aktivní. Cvičení je trvale spojováno se zlepšením energie a celkové kvality života. Když cvičíte, zlepšuje to účinnost vašeho srdce, plic a svalů v celém těle. Stejně jako správné řidičské návyky pomáhají efektivitě paliva vašeho auta, cvičení těla zlepšuje palivo pro mozek.

3. Pijte hodně vody. Dostatečná hydratace je pro tělo hlavním zdrojem energie. Čekat, až dostanete žízeň, abyste se napili, je chyba, protože žízeň je známkou toho, že se vaše energie již vyčerpává. Dehydratace ubírá energii a způsobuje únavu tím, že snižuje objem vaší krve. Když jste dehydratovaní, cítíte se unavení, vyčerpaní a vyčerpaní.

4. Jezte často malá jídla. Tam, kde jde o energii, je lepší jíst malá jídla a svačiny každých několik hodin než tři velká jídla denně. Pravidelnější konzumace menších jídel vám pomůže regulovat hladinu glukózy v krvi a také uvolňovat energii postupně, nikoliv v jednom velkém nárazu.

5. Poslouchejte hudbu. Nuda vede k únavě, takže změna může přinést uvolnění energie. Zesilte hudbu, uvolněte se a tančete, zpívejte z plných plic. Ať je to energizující a příjemné.

6. Mluvte nahlas a nahlas. Když máte něco na srdci, promluvte o tom. Když máte co říct, mluvte nahlas. Zadržování emocí způsobuje únavu a někdy je protilátkou proti únavě říci svůj názor.

7. Zdřímněte si. Pokud se vám v noci nedaří vyspat, co potřebujete, nebo pokud vás trápí odpolední útlum, zkuste si uprostřed dne dát krátkého energetického šlofíka – ne delšího než 20 minut. Může to být skvělý způsob, jak se oživit a dodat si energii.

8. Přijměte optimismus. Negativní pohled na věc je velkým úbytkem energie a často je spojen s nízkou úrovní produktivity. Negativní myšlenky jsou vyčerpávající. Uvolněte se a získejte energii pozitivismu.

9. Choďte spát dříve. Nedostatečný spánek představuje obrovský úbytek energie a věda nám říká stále více špatných vedlejších účinků nedostatku spánku. Jděte spát dostatečně brzy, abyste se vyspali tak, jak potřebujete. Pokud jste workoholik a ignorujete příznaky únavy a pokračujete dál a dál, může to být nesmírně stresující a vyčerpávající – a nakonec i nebezpečné.

10. Vypněte informační přetížení. Naše mediální kultura nám nabízí smyslové zážitky, které nás nevyživují, i když se zdají být příjemné. Příliš mnoho informací může způsobit, že se budete cítit vyčerpaní a unavení. Zkuste vypnout obrazovky a dělat něco, co vyživí vaše tělo i ducha. Přemýšlejte o věcech, které vám dělají dobře, ale nemají nic společného s technologiemi.

Únava nás okrádá o naše schopnosti a úsudek. Zaslepuje nás vůči naší vlastní kreativitě. A zdá se, že udeří ve chvíli, kdy potřebujeme být v nejlepší kondici. Nečekejte, až přijde krize, ale použijte tyto techniky, abyste se dostali před únavu už teď.