10 jednoduchých způsobů, jak se zbavit stresu

Většina z nás se v dnešní době cítí v práci vyčerpaná – od začínajících pracovníků přes generální ředitele až po podnikatele. Bez ohledu na to, kde pracujete nebo co děláte, je toho vždycky moc a času málo. Je těžké cítit se klidně v tak stresujícím prostředí… Jak tedy bojovat se stresem, abyste mohli být co nejlepší??

Zde jsou některé z nejlepších antistresových rad, které sdílím s vedoucími pracovníky, které koučuji:

1. Sledujte své stresory.

Skvělým způsobem, jak se začít zbavovat stresu, je sledovat, odkud pochází. Pište si týden nebo dva deník, abyste zjistili, které situace vás nejvíce stresují a jak na ně reagujete. Zapisujte si své myšlenky a pocity, včetně lidí a okolností, kterých se to týkalo, a toho, jak jste na ně reagovali. Znalost zdrojů vašich frustrací a stresů vám umožní lépe pochopit, jak je odstranit nebo jim předcházet.

2. Praktikujte všímavost.

Meditace a hluboká dechová cvičení mohou pomoci rozpustit stres. Začněte tím, že každý den strávíte několik minut jednoduchou činností, při které se v klidu posadíte a soustředíte se na své dýchání. Mindfulness vám pomůže cíleně se soustředit na jednu činnost bez rozptylování, což je praxe, která vás může psychicky i fyzicky uklidnit.

3. Stanovte si hranice.

V dnešní době máme pocit, že musíme být k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Proto je tak důležité stanovit si hranice. Některé možnosti, které je třeba zvážit: nekontrolovat večer doma e-maily, nezvedat telefon během večeře, nedělat práci o víkendu. Když si vytvoříte rituály a stanovíte hranice, nastolíte klid.

4. Naučte se nechat věci plynout.

Nedovolte, aby vás nadále trápilo něco, co je dávno hotové a za námi. Velkou součástí zvládání stresu je naučit se odpoutat od věcí, které nemůžete ovlivnit – a to zahrnuje i všechno, co bylo v minulosti. Nemůžete změnit věci, které se staly, ale můžete ovlivnit svůj postoj a to, jak se s nimi vypořádáte.

5. Dejte se do pohybu.

Jedním z nejlepších způsobů, jak snížit stres, je vyřešit ho. Pobyt na čerstvém vzduchu je obzvláště prospěšný, takže pokud můžete, vydejte se na pěší túru nebo na kolo. Ale jakákoli forma pohybu, ať už venku nebo uvnitř, je pro vás prospěšná. Pohyb v těle zlepšuje náladu a produkuje endorfiny, díky nimž se budete cítit uvolněnější.

6. Naučte se říkat ne.

Přestaňte se snažit vyhovět lidem; zjednodušte si život tím, že se naučíte říkat ne. Čím více říkáte ne nedůležitým věcem, tím více času máte na to, abyste řekli ano věcem, na kterých vám hluboce záleží.

7. Dobře se zasmějte.

Studie zjistily, že smích dokáže snížit stres a ve skutečnosti posiluje váš imunitní systém. Najděte si něco, čemu se můžete zasmát.

8. Zaměřte se na pozitivní věci.

Pozitivní myšlení neznamená očekávat pokaždé to nejlepší – jde o to přijmout to, co se děje, a vytěžit z toho to nejlepší. Vytváření pozitivních rituálů vám pomůže udržet negativitu na uzdě.

9. Naučte se nebrat si věci osobně.

Pokud si budete brát všechno osobně, zůstanete uražení po zbytek života. To, co dělají ostatní lidé, je obvykle odrazem jejich vlastních problémů a nemá s vámi nic společného.

10. Udělejte si čas na načerpání nových sil.

Aby se každý vyhnul stresu a vyhoření, potřebuje čas na doplnění sil, načerpání energie a zotavení. Rozhodující je proces občasného vypnutí způsobem, který odpovídá vašim potřebám a preferencím. Pokud je to možné, vezměte si volno na odpočinek a relaxaci, abyste se mohli vrátit s pocitem, že jste znovu nabudili síly a jste připraveni podat co nejlepší výkony.