10 motivačních přednášek TED Talks, kterými můžete začít své ráno

Jednou z mých nejoblíbenějších inovací posledních let je myšlenka TED Talks. Ať už se sezení zúčastníte osobně, nebo se budete dívat online, můžete se učit a získávat inspiraci a vidět a slyšet lidi, kteří vyprávějí své příběhy a dělí se o své zkušenosti z první ruky. Jde o dostupné, věcné informace prakticky na všechna myslitelná témata.

Pokud vás čtení zpráv hned po ránu sráží na kolena, proč si tento úkol nenechat na pozdější část dne? Místo toho si k snídani pusťte některou z těchto skvělých přednášek z TEDu. Jelikož jejich délka nepřesahuje 20 minut, je to ideální doba, kterou můžete strávit u snídaně a kávy – a vy začnete den informovaní, motivovaní a připravení jít dělat skvělé věci.

1. Dan Pink: Záhada motivace

„Věda potvrzuje to, co víme ve svém srdci. Takže pokud napravíme tento nesoulad mezi vědou a byznysem, pokud přeneseme naši motivaci, pojetí motivace do 21. století, pokud překonáme tuto línou, nebezpečnou ideologii mrkve a klacku, můžeme posílit naše podniky, můžeme vyřešit spoustu těch svízelných problémů a možná, možná– můžeme změnit svět.“

Kariérní analytik Dan Pink se dívá na motivaci z pohledu sociálních věd. Tradiční odměny, které přijímá většina manažerů, nejsou vždy tak účinné, jak si myslíme. Takže co opravdu funguje?

2. James Veitch: Tohle se stane, když odpovíte na nevyžádanou poštu

„Když začnete odpovídat na podvodné e-maily, stanou se šílené věci. Je to opravdu těžké a vřele doporučuji, abychom to udělali. Nemyslím si, že to, co dělám, je podlé. Existuje spousta lidí, kteří podvodníkům dělají ošklivé věci. Jediné, co dělám, je, že plýtvám jejich časem. A myslím, že každý čas, který se mnou stráví, je čas, který netráví podvody na zranitelných dospělých, že??“

Co kdybyste místo mazání všech těch nabídek na nevyzvednuté bankovní účty v cizích zemích, dávno ztracené bratrance, kteří potřebují někde uschovat své šperky, a příliš výhodných nabídek místo toho odpovídali na? Komik James Veitch zjistil.

3. Laura Snyderová: „Vím, že se mi to nelíbí, ale že se mi to nelíbí: Filozofický snídaňový klub

„Je šokující si uvědomit, že pouze 28 procent dospělých Američanů má alespoň základní úroveň přírodovědné gramotnosti, a to bylo testováno položením jednoduchých otázek typu: „Obývali lidé a dinosauři Zemi ve stejné době?“?“ a „Jakou část Země pokrývá voda??“ Jakmile se vědci stali členy profesní skupiny, byli pomalu odděleni od nás ostatních. Toto je nezamýšlený důsledek revoluce, kterou začali naši čtyři přátelé.“

Historička a filozofka Laura Snyderová pojednává o čtyřech přátelích z Cambridgeské univerzity, kteří sami sebe označovali za přírodní filozofy, dokud později nevytvořili termín vědci. Na jejich snídaňových setkáních v 19. století vznikly některé z hlavních principů vědeckého bádání.

4. Elizabeth Gilbert: Úspěch, neúspěch a touha tvořit dál

„Vím, že na světě existuje něco, co milujete víc než sami sebe. Něco hodnotného, mimochodem, takže závislost a zamilovanost se nepočítají, protože všichni víme, že to nejsou bezpečná místa pro život. Správně? Jediný trik spočívá v tom, že si musíte určit tu nejlepší, nejhodnotnější věc, kterou máte nejraději, a pak si na ní postavit dům a neuhýbat z ní. A kdyby vás jednoho dne nějakým způsobem sklepal z vašeho domova buď velký neúspěch, nebo velký úspěch, pak je vaším úkolem probojovat si cestu zpět do tohoto domova jediným způsobem, jakým se to kdy dělalo, a to tak, že skloníte hlavu a budete s pílí, oddaností, respektem a úctou plnit jakýkoli úkol, který od vás láska příště vyžaduje. Prostě to udělejte a dělejte to pořád dokola a já vám mohu na základě dlouholetých osobních zkušeností ve všech směrech naprosto jistě slíbit, že to všechno bude v pořádku.“

Elizabeth Gilbertová, autorka memoárových bestsellerů Jíst, modlit se, milovat, zažil obrovský úspěch i zdrcující odmítnutí. Autorka poutavě a zasvěceně hovoří o obou stavech a nabízí způsob, jak se díky každému výsledku posunout dál.

5. Amy Cuddyová: Řeč vašeho těla utváří to, kým jste

„Drobná vylepšení mohou vést k velkým změnám. Než se pustíte do další stresující hodnotící situace, zkuste si na dvě minuty udělat toto – ve výtahu, v kabince na záchodě, u svého stolu za zavřenými dveřmi. To je to, co chcete dělat. Nakonfigurujte svůj mozek tak, aby si v dané situaci poradil co nejlépe. Zvyšte si hladinu testosteronu. Snižte svůj kortizol. Neodcházejte z této situace s pocitem: „Ach, neukázal jsem jim, kdo jsem…‘ Odejít z takové situace s pocitem: ‚Opravdu mám pocit, že musím říct, kdo jsem, a ukázat, kdo jsem.'“

Sociální psycholožka Amy Cuddyová zjistila, že řeč těla sahá mnohem hlouběji než jen k ovlivňování toho, jak nás vnímají druzí – může měnit způsob, jakým vnímáme sami sebe, a dokonce ovlivňovat naši hormonální hladinu. Pouhý akt sebevědomého postoje může ovlivnit hladinu testosteronu a kortizolu v mozku, což zvyšuje naše šance na úspěch jak zevnitř, tak i zvenčí.

6. Stefan Sagmeister: 7 pravidel pro dosažení většího štěstí

“ Deník si píšu od svých 12 let. A zjistil jsem, že to velmi zajímavým způsobem ovlivnilo můj život a práci. V tomto případě také proto, že je to součást jednoho z mnoha pocitů, na kterých stavíme celou sérii – že všechny pocity původně vycházely z deníku.“

Designér Stefan Sagmeister se s vámi podělí o své myšlenky o vědomém i nevědomém štěstí spolu se sedmi pravidly pro štěstí v životě i v designu.

7. Tony Robbins: Proč děláme to, co děláme

„Jaký je váš motiv k činnosti? Co je to, co vás dnes v životě pohání? Ne před deseti lety. Používáte stejný vzor? Protože věřím, že neviditelná síla vnitřního pohonu, aktivovaná, je tím nejdůležitějším. Jsem tady, protože věřím, že emoce jsou silou života. Všichni zde máme skvělou mysl. Většina z nás tady má skvělou mysl, že?? Všichni víme, jak myslet. Pomocí naší mysli si můžeme racionalizovat cokoli. Dokážeme uskutečnit cokoli.“

Slavný motivační řečník Tony Robbins hovoří o silách, na které všichni reagujeme.

8. Emilie Wapnick: Proč někteří z nás nemají jedno pravé povolání

Přijměte své četné vášně. Sledujte svou zvědavost v těchto králičích norách. Prozkoumejte své průsečíky. Přijetí našeho vnitřního nastavení vede ke šťastnějšímu a autentičtějšímu životu. A co je možná ještě důležitější – multipotenciálové, svět nás potřebuje.“

Někteří lidé mají téměř od narození jasný smysl pro povolání. Jiní se hůře usazují v jednom oboru – a právě ty spisovatelka a umělkyně Emilie Wapnick nazývá „multipotenciály“.“ Mohou mít během jednoho života širokou škálu zájmů a zaměstnání a přispívají světu způsobem, jakým to nedokážou jedině cílevědomější lidé.

9. Celeste Headlee: 10 způsobů, jak vést lepší konverzaci

„Proč si navzájem nenasloucháme? Ne. 1, raději bychom si povídali. Když mluvím já, mám vše pod kontrolou. Nemusím poslouchat nic, co mě nezajímá. Jsem středem pozornosti. Mohu posílit svou vlastní identitu. Ale je tu ještě jeden důvod: Jsme rozptýlení. Průměrný člověk mluví rychlostí asi 225 slov za minutu, ale my dokážeme naslouchat rychlostí až 500 slov za minutu. Takže naše mysl vyplňuje těch dalších 275 slov. A podívejte, já vím, že to stojí úsilí a energii, abyste někomu skutečně věnovali pozornost, ale pokud to nedokážete, nejste v konverzaci. Jste jen dva lidé, kteří na jednom místě vykřikují sotva související věty.“

Celeste Headleeová, která strávila desítky let jako rozhlasová moderátorka, ví, co patří ke skvělému rozhovoru: upřímnost, stručnost, jasnost a zdravá dávka naslouchání. Ví také, jak je pro většinu z nás obtížné dělat. Aby se tyto potíže zmírnily, podělila se o 10 užitečných pravidel pro lepší vedení rozhovorů.

10. Matt Cutts: Vyzkoušejte něco nového po dobu 30 dnů

“ Naučila jsem se, že když dělám malé, udržitelné změny, věci, které mohu dělat dál, je větší pravděpodobnost, že se udrží. Na velkých bláznivých výzvách není nic špatného. Ve skutečnosti je s nimi spousta legrace. Ale je méně pravděpodobné, že se budou držet.“

Pokud jste se zasekli při provádění změn, Matt Cutts navrhuje, abyste si vybrali nový návyk a zkusili ho po dobu 30 dnů. Je to zábavná diskuse o stanovování cílů a jejich dosahování.