10 návyků nejsebevědomějších lidí

Když se ohlédnu zpět na svá 20. léta, vidím dvě různé verze sebe sama. Prvních pět let převládaly pocity nejistoty a úzkosti. Žil jsem život, který jsem nechtěl, a nebyl jsem dostatečně sebevědomý, abych to zastavil. V druhé polovině dvacátých let jsem se pak naučil přijmout svůj cíl a začal jsem žít život, jaký jsem chtěl – život podnikatele. Jedna věc je jasná: úspěch, který jsem zažil při spuštění a rozvoji SkyBell, by nebyl možný s mým starým myšlením.

Nyní, ve svých 32 letech, jasně vidím, že můj posun od negativního myšlení k myšlení na úspěch byl způsoben tím, že jsem si vypěstoval větší sebedůvěru. Když se cítíte sebevědomě, zdá se, že vám patří celý svět. Najednou se obklopíte dalšími úspěšnými a sebevědomými lidmi a příležitosti i úspěch vám půjdou snadno naproti.

Zde je 10 způsobů, jak si můžete osvojit myšlení, které sdílejí ti nejsebevědomější lidé.

1. Definujte si svůj cíl.

Je těžké být sebevědomý v tom, co děláte, pokud si nejste jistí, proč to děláte. Jaký je váš cíl v práci a v životě? Jakmile si určíte své „proč“, budete si jistější, protože budete vycházet z cílevědomosti.

2. Vyhýbejte se srovnávání s ostatními.

Téměř v každém případě, když se srovnáváte s někým jiným, má to podobu negativní samomluvy o tom, že nejste dost dobří. To oslabuje sebedůvěru. Jediná osoba, se kterou se musíte srovnávat, je verze sebe sama, kterou se chcete stát. To je ono.

3. Zaměření na řešení.

Vždy budou existovat výzvy. Ale soustředit se pouze na problém je sebezničující postup. Místo toho si připusťte, že se problémy objeví, a když se objeví, zaměřte se jako silný vůdce na hledání řešení. Čím více problémů překonáte, tím větší sebevědomí si vybudujete a tím snadněji budete nacházet řešení.

4. Hrajte na své silné stránky.

Někdy trávíme více času doháněním svých domnělých slabostí, než abychom ctili své silné stránky. I když určitě souhlasím se zlepšováním slabých stránek, možná zjistíte, že vaše sebevědomí se zvýší, když budete hrát na své silné stránky. Pokud vám například nejde matematika (jako mně), nebuďte finančním ředitelem. Držte se svých silných stránek.

5. Předstírejte, dokud se vám to nepodaří.

Pokud trpíte syndromem podvodníka neboli nepravdivým přesvědčením, že nejste dost dobří, prostě předstírejte, že jste sebevědomí. Přijměte myšlenku, že jste již úspěšní. Zpočátku možná nebudete přesvědčeni, ale nakonec budou vaše myšlenky následovat vaše emoce a vy se stanete sebevědomějším člověkem.

6. Podnikněte kroky.

Strach může být ochromující. Ignorujte hlas v hlavě, který vám říká, že něco nemůžete udělat, a přesto jednejte. Čím více dovolíte strachu, aby vás brzdil, tím silnější bude negativní hlas. Funguje to i v opačném směru: Čím více budete jednat, tím více se negativní hlas ztiší.

7. Buďte hrdí na svůj vzhled.

Když dobře vypadáte, budete se dobře cítit. Když se cítíte dobře, cítíte se sebejistě. Noste oblečení, které chcete nosit. Investujte do toho, jak vypadáte, a budete investovat do svého úspěchu.

8. Zaměřte se na pozitivní věci.

Negativní samomluva a pesimismus jsou začarovaným kruhem a snižují vaše sebevědomí. Zaměřte se na své pozitivní vlastnosti místo na domnělé slabiny; soustřeďte se na své úspěchy místo na domnělé neúspěchy. Zaměřte se na to, co funguje, a ne na to, co nefunguje.

9. Buďte připraveni.

Úspěch je částečně příprava a částečně příležitost. Studujte, cvičte a dělejte vše pro to, abyste se připravili na to, až vám na dveře zaklepe ta správná příležitost. Pokud jste připraveni, je pravděpodobnější, že budete mít dostatek sebedůvěry, abyste využili příležitosti.

10. Využijte sílu řeči těla.

Řeč těla mluví mnohem hlasitěji než slova. Když se cítíte na dně, změňte svůj postoj: Vydržte to: Stáhněte ramena dozadu, hlavu držte vysoko, postavte se s nohama doširoka a ruce dejte do vzduchu jako superhrdina. Všimněte si, jak nový postoj rychle změní vaši náladu a zvýší vaše sebevědomí.

Závěrečné slovo.

Neexistuje žádné zázračné řešení, které by z vás rázem udělalo sebevědomějšího člověka. Když se však zaměříte na to, abyste dělali důsledné a malé kroky, můžete se změnit z fixního myšlení na myšlení růstové. Budování sebedůvěry je jako budování dynamiky: S každým dalším pozitivním krokem se budete cítit sebevědoměji a sebevědoměji.