10 přirozených způsobů, jak si zvýšit sebevědomí

Jak si udržet sebedůvěru, když se věci opravdu nejsou jdou vaším směrem?

Stanfordská profesorka Maggie Nealeová, která vyučuje kurz vyjednávání s vysokými nároky, říká, že lidé s vysokými aspiracemi obecně dosáhnou více než ti, kteří je nemají. Nevýhodou je, že se cítí hůř než lidé, kteří na začátku neměli žádné aspirace.

Staré přísloví „když vystřelíš na měsíc, přistaneš mezi hvězdami“ nepokrývá tak docela utrpení všech těch neúspěšných výstřelů na měsíc, že?? Pokud jste ještě nepřistáli na Měsíci, nevzdávejte to. Zde jsou přirozené způsoby, jak se stát vlastním superhrdinou a zvýšit si sebevědomí od výkonných šampionů:

1. Osvojte si myšlení šampiona.

Výkonnostní trenér a golfový našeptávač Bob Rotella, Ph.D říká přerámcovat svůj svět tak, aby se vyvíjel vaším směrem, ať se děje cokoli. Mokré zelené? Miluješ tyhle podmínky. Rychlá, suchá zelená? Ideální pro vás. Nemusíte se uzavírat do škatulek s falešným pocitem „konečné pravdy“.“ Místo toho aktivně pracujte na pozitivní perspektivě právě teď.

Pro někoho zvenčí to může znít šíleně – a co na tom, že se to neděje? Alternativa – neustálé opakování si, co jste neudělali dobře – podkopává vaše sebevědomí. V konečném důsledku vás to může připravit o radost.

2. Žijte v provedení.

Samostatná miliardářka Oprah říká, že dar, který chcete dát, vám nikdo nemůže vzít. V mládí se naučila soustředit se na to, co může dát, ne na to, co musí získat. Pokud se chystáte na něco velkého, pak přílišné soustředění na vzdálený horizont může podkopat i vaši sebedůvěru. Místo toho se dnes zaměřte na své provedení. Odmítněte ukotvit své myšlení v obrovské propasti mezi dneškem a vytouženým cílem. Propast je děsivě velká jen proto, že sníte velké sny. Dobře na vás. Vraťte se k tomu, co můžete udělat dnes, abyste pocítili nárůst pocitu osobní síly.

3. Vězte, že to zvládnete.

Elon Musk, všeobecně považovaný za skutečného superhrdinu, má za sebou více neúspěchů, než si většina lidí uvědomuje. Byl hospitalizován poté, co ho ve škole šikana shodila ze schodů. Zemřelo mu první dítě. Opustila ho žena. Pokud jde o podnikatelský úspěch, řekl, že si myslí, že SpaceX má pouze 10% šanci na úspěch.

Alex Malley, autor bestselleru Nahý generální ředitel, říká: „Jediný způsob, jak si vybudovat sebedůvěru, je riskovat a jednat navzdory strachu z neúspěchu, z průšvihu nebo ztrapnění.“ Vždycky se snažila, aby se jí to podařilo. Pokud se věci podaří, pak nyní víte, že dokážete víc, než si myslíte. Když to nevyjde, teď už víš, že zvládneš víc, než si myslíš. Ať tak či onak, je ti lépe.“

4. Najděte si svůj kmen.

Všichni potřebujeme někoho, kdo věří, že můžeme dosáhnout svých cílů. Identifikujte tuto osobu, přítele, partnera nebo mentora. Když si nedokážete věřit – a každý má takové chvíle -, jděte strávit nějaký čas s lidmi, kteří si věřit dokážou.

5. Jděte na místa, která vás inspirují.

V Atlantě bydlím kousek od Sweet Auburn, což je čtvrť Martina Luthera Kinga. Když se cítím obzvlášť malá, můžu se projít kolem domu, kde se narodil. To dá můj pohled na věc do pořádku. Často pracuji v Atlanta Tech Village. Noví podnikatelé se tam vydávají na pouť každý den. Samotný počet dobrých lidí, kteří chtějí vybudovat něco skvělého, mi zvedá náladu. Kde jsou vaše místa, která vás mohou nabít smyslem pro věc?

6. Zbavte se depresí.

Ačkoli je v byznysu normou navazovat kontakty s nápoji, nezapomínejte, že alkohol je víc než jen společenský lubrikant. Je to také depresivní. Miluji dobré víno. Když jsem si však dala záležet na tom, abych méně pila, uvědomila jsem si, že mě to sráží víc, než jsem si uvědomovala. Kdo to potřebuje? Určitě ne. Pokud se pravidelně spoléháte na něco, co vás deprimuje, vykašlete se na to. (Zkuste místo toho toto lahodné jídlo – studie ukazují, že se díky němu přirozeně cítíte lépe.)

7. Mluvte se sebou jako s přítelem.

Váš vnitřní hlas by možná potřeboval koučink, aby zněl jako někdo, kdo vás má rád takové, jací jste právě teď. Zasloužíte si to – a můžete si toho dopřát více.

8. Naučte se.

Připomeňte si své schopnosti tím, že někomu pomůžete něco se naučit. Je to dokonalé cvičení sebedůvěry.

9. Uvědomte si, že ani váš „velký úspěch“ nemusí nutně pomoci vašemu sebevědomí.

Se sebevědomím bojují i velmi úspěšní lidé. Často se bojí, že už nikdy nedosáhnou toho „okamžiku“, protože si uvědomují, že to bylo částečně štěstí – a štěstí málokdy udeří dvakrát. Takže se vykašlete na výsledek. Není to tak smysluplné. Nedovolte, aby o vašem sebevědomí rozhodovaly pouze výsledky. Ve skutečnosti to s tím má pramálo společného.

  • Související: Jak se stát vlastním superhrdinou

10. Cvičení

Nikdo přesně neví, co způsobuje, že se lidé po pořádném vypocení cítí lépe, ale je to tak. Jedna z teorií říká, že díky pravidelnému cvičení lépe fyzicky reagujete na stres a nahrazujete nešťastné kortizolové koktejly těmi, které vytvářejí radost a snižují bolest. Tak se pořádně zapotíš a zjistíš, že se v těžkých situacích potíš méně.

Výsledky vás mají inspirovat, nikoliv bodovat

Elizabeth Gilbertová, autorka, která má za sebou několik profesních vzestupů a pádů, říká, že svou víru v sebe samu potvrzuje tím, že se ujišťuje, že její identita není odvozena od úspěchu – nebo neúspěchu. Místo toho se naučila soustředit na to, co miluje víc než sebe sama. Která se soustředí na svou identitu spíše než na výsledky nebo reakce. Co je to vaše centrování?