10 tajemství řeči těla vysoce úspěšných lidí

Ovládáte své tělo, ale vaše tělo ovládá i vás. Jednoduchá gesta, jednoduché postoje – každý z nich má dramatický vliv na to, jak myslíte, cítíte se a jak vystupujete.

To ale neznamená, že musíte být sportovec, jogín nebo akrobat, abyste toho využili. Stále můžete být sami sebou.

Teprve nyní můžete být lépe vy.

Zde je 10 skvělých způsobů:

1. Lehněte si, buďte kreativnější

Podle profesora Australské národní univerzity dr. Darren Lipnicki, ležení může vést ke kreativnímu průlomu.

„Může se stát, že nejkreativnější myšlenky nás napadají, když ležíme na zádech,“ říká. Jedním z důvodů by mohlo být to, že se při stání uvolňuje více chemické látky noradrenalin, a ten by mohl brzdit naši schopnost kreativně myslet.

Teď máte skvělou záminku k tomu, abyste si lehli a přemýšleli.

2. Zkřižte ruce, buďte odhodlanější

Je zvláštní, že když zkřížíte ruce, vydržíte u „neřešitelného“ problému mnohem déle a u řešitelných problémů dosáhnete lepších výsledků.

To je rozhodně super, protože vytrvalost je vlastnost, kterou většina úspěšných podnikatelů potřebuje v hojné míře.

Kdykoli se budete cítit zaseknutí, zkuste složit ruce k trupu. A pak pokračujte vpřed!

3. Postavte se jako Superman, získejte sebedůvěru

Podle harvardské profesorky Amy Cuddyové dvě minuty silového pózování – stojíte vzpřímeně, držíte ruce vzhůru nebo k nebi nebo stojíte jako Superman s rukama v bok – výrazně zvýší úroveň vašeho sebevědomí.

Vyzkoušejte tento postup, než vstoupíte do situace, o které víte, že se budete cítit nervózní, nejistí nebo zastrašení. (Jen se ujistěte, že se nikdo nedívá.)

Dělám to několik minut před každým vystoupením, protože to rozhodně funguje.

4. Napněte svaly, získejte sílu vůle

Víte, jak se instinktivně napínáte před odběrem krve?? Tělo se tak snaží minimalizovat bolest.

Napínání svalů vám také pomůže zůstat soustředěnější, když slyšíte negativní informace. Napínání může dokonce zvýšit vaši schopnost odolat konzumaci lákavého jídla.

(Zní to, jako bychom se měli celý den ohýbat.)

5. Úsměv, snížení stresu

Mračení, grimasy a další negativní výrazy obličeje signalizují mozku, že cokoli děláte, je obtížné. Vaše tělo tak reaguje uvolňováním kortizolu, který zvyšuje hladinu stresu.

Stres plodí další stres…vyvolává více stresu…A v mžiku z vás bude horká kaše.

Tady je lék: Usmějte se na sebe. Budete pociťovat méně stresu, i když se nic jiného v dané situaci nezmění.

A ještě bonus: Když se usmíváte, i ostatní lidé pociťují méně stresu. Což samozřejmě sníží úroveň vašeho stresu. Takže zabijte dva stresy jedním úsměvem.

(Mimochodem, s úsměvem se také lépe cvičí.). Řekněme, že děláte opakování s těžkou váhou; přirozeně se budete mračit. Pokud se však přinutíte k úsměvu, často zjistíte, že zvládnete o jedno nebo dvě opakování více. Vyzkoušejte to – ale připravte se na to, že se na vás ostatní tělocvikáři budou divně dívat.)

6. Mírně se ukloněte a uklidněte se

Mírné naklonění hlavy dopředu, když se s někým setkáte, ukazuje úctu a pokoru a pomáhá odstranit jakékoli vnímané rozdíly v postavení.

Při příštím setkání s někým mírně nakloněte hlavu dopředu, usmějte se, navažte oční kontakt a dejte najevo, že jste představením poctěni.

Všichni máme rádi lidi, kteří nás mají rádi, takže když vám ukážu, že jsem upřímně šťastný, že vás potkávám, okamžitě mě začnete mít rádi. A dáte najevo, že mě máte rádi…a to mi pomůže uklidnit nervy a být sám sebou.

7. Napodobujte druhé, chápejte jejich emoce

Zní to zvláštně, ale výzkumy ukazují, že napodobování neverbálních výrazů druhých lidí vám může pomoci pochopit emoce, které prožívají.

Protože všichni vyjadřujeme své emoce neverbálně, kopírování těchto výrazů ovlivňuje naše vlastní emoce díky „mechanismu aferentní zpětné vazby“.“

Stručně řečeno: Napodobujte mé výrazy a lépe pochopíte, jak se cítím – což znamená, že mi můžete lépe pomoci tyto pocity překonat. Navíc napodobování výrazů tváře (což často děláme bez přemýšlení) dává druhé osobě pocit, že interakce byla pozitivnější.

8. Stůjte v úhlu, snižte konflikt

Když je napětí vysoké, stání tváří v tvář automaticky působí konfrontačně.

Pokud to, co chcete říct, může druhou osobu zpochybnit, mírně posuňte nohy a stoupněte si nebo se posaďte pod úhlem. A pokud se s vámi setkají, necouvejte.

Prostě se přesuňte do mírného úhlu. Nepřímo tak snížíte jakoukoli vnímanou konfrontaci a nepříjemný rozhovor může působit méně nepřátelsky.

9. Používejte ruce, zlepšete retenci

Výzkumy ukazují, že vyžadování, aby děti při učení mluvily, nemá žádný vliv na zlepšení učení – ale vyžadování gestikulace jim pomáhá udržet si získané znalosti.

Když to funguje u dětí, bude to fungovat i u nás. Podle jednoho z výzkumníků „gestikulace tak může hrát příčinnou roli při učení, možná tím, že poskytuje žákům alternativní, ztělesněný způsob reprezentace nových myšlenek.“

Mně to zní dobře.

10. Žvýkejte žvýkačku, buďte bdělejší a v lepší náladě

Dobře, žvýkání žvýkačky nemusí vypadat zrovna profesionálně. Přesto řada studií ukazuje, že žvýkání žvýkačky vás může učinit bdělejšími.

A zlepšete své reakční časy.

A zlepšit selektivní a trvalou pozornost.

A zlepšit si náladu.

Tady je jedna myšlenka: Až budete příště potřebovat vyřešit obtížný problém, lehněte si, zkřižte ruce a zapíchněte žvýkačku. Možná, jen možná, je to vítězná kombinace, kterou potřebujete k dosažení dalšího průlomu.