10 věcí, které psychicky odolní lidé vždy dělají

Duševní odolnost je schopnost podávat výkony na vysoké úrovni, když je v sázce nejvíce. Je třeba soustředění a odhodlání, abyste se dokázali prokousat jakoukoli okolností nebo situací.

Ať už se pustíte do náročného úkolu, nebo se vzpamatováváte z epického neúspěchu, psychická odolnost znamená, že nedovolíte, aby vás situace přemohla nebo převálcovala.

Znamená to, že víte, jak řídit své myšlenky a chování, abyste je zaměřili na požadované výsledky.

Ti, kteří jsou nezastavitelní v obtížných situacích, pravděpodobně investovali čas a úsilí do budování své duševní síly prostřednictvím dobrých návyků mysli.

Zde je 10 návyků, které bychom si všichni měli osvojit.

1. Ovládejte to, co můžete, dříve než to ovládne vás.
Mnoho věcí nemůžeme ovlivnit, ale vždy máme pod kontrolou své myšlení. Negativní myšlenky a obavy zanechávají méně energie pro kreativní řešení. Negativita nezabrání problémům – ve skutečnosti ztěžuje vytrvání v těžkých časech. První zásadou psychické odolnosti je vyhnat negativitu.

2. Nahraďte negativní myšlenky produktivními.
Nyní, když jste odstranili negativitu, je dalším krokem nahradit negativní myšlenky pozitivními produktivními myšlenkami. Vytvořte si zvyk uvědomovat si: Pozorně naslouchejte tomu, co si říkáte. Pokud uslyšíte něco negativního, zastavte se v tu chvíli a najděte pozitivní protimyšlenku. Pokud je negativita hluboce zakořeněná, možná to budete muset udělat mnohokrát, než se pozitivita prosadí, ale pokud v tom budete pokračovat, nakonec se to stane vaší automatickou reakcí.

3. Když jde do tuhého, zůstaňte na místě.
Schopnost udržet se v těžké situaci vyžaduje obrovskou dávku houževnatosti a odhodlání. Vždy je lákavé obtíže ignorovat nebo najít způsob, jak je obejít – ale tato opatření jsou dočasná. Psychicky odolní lidé se umí cítit dobře v nepohodlí. Úspěšní lidé neustále selhávají, protože úspěch zahrnuje riziko. A když se jim něco nepodaří, postaví se situaci čelem a překonají ji.

4. Zůstaňte odhodlaní, ale buďte flexibilní.
Když si osvojíte schopnost měnit svůj akční plán podle toho, jak se situace vyvíjí, pomůže vám tato hbitost v těžkých časech. Významnou součástí psychické odolnosti je vědět, kdy být flexibilní a kdy se držet. Když jste v akčních plánech flexibilní, můžete prozkoumat alternativní kroky, aniž byste obětovali své cíle nebo základní hodnoty.

5. Překonejte svůj potenciál.
Úspěšní lidé vědí, že to, co je dostalo sem, nestačí k tomu, aby se dostali tam, kam chtějí. Potřebují schopnost překonat svůj potenciál. Abyste tuto schopnost rozvíjeli, musíte často trávit čas ve své zóně nepohodlí. Každý neúspěch a každý úspěch musíte analyzovat s ohledem na tuto otázku: „Co se musím naučit??“ Udělejte z každé zkušenosti lekci, jak se zlepšit.

6. Vybudujte si schopnost trpělivosti.
Čekání může být pro lidi, kteří mají nějaký cíl, frustrující, ale k psychické odolnosti patří trpělivost – s událostmi, s ostatními, a dokonce i se sebou samým. V každém případě udržujte věci v pohybu, jak jen to jde, ale když vás pokouší netrpělivost, přesměrujte se k pozitivitě.

7. Staňte se natolik uvědomělými, abyste vystoupili ze své mysli a pozorovali sami sebe.
Duševní odolnost vyžaduje hluboké pochopení toho, co vás dělá takovými, jací jste a proč děláte to, co děláte. Pokud rozvinete vysoký stupeň sebeuvědomění, můžete se pozorovat způsobem, který vám poskytne ústřední ohnisko sebe sama. Odtud začnete stavět na svých silných stránkách a posilovat své slabé stránky.

8. Přemýšlejte o sobě jako o práci, na které se pracuje.
Duševní síla je proces, ne cíl. Pokud dokážete přijmout své nedokonalosti, zatímco pracujete na jejich nápravě, a zachováte si otevřené srdce a otevřenou mysl vůči všemu, co vám přijde do cesty, jste na správné cestě. Vždy existuje prostor pro růst a rozvoj a některé výzvy budou obtížnější než jiné, ale pohled na tyto věci z hlediska celkového procesu vám pomůže zůstat soustředěný.

9. Vizualizujte si, čeho chcete dosáhnout.
Psychicky odolní lidé si jen nepředstavují; tráví čas vizualizací toho, co chtějí, a dělají vše pro to, aby to uskutečnili. K tomu patří i to, že vidíte sami sebe, jak zvládáte překážky a překonáváte výzvy. Pokud chcete něčeho dosáhnout, musíte to nejprve umět vidět.

10. Nejde o to vyhrát nebo prohrát, ale učit se a růst.
Psychicky nejodolnější nemusí být vždy vítězové. Ale ať už vyhrají, nebo prohrají, vypěstovali si návyk neustále se učit a rozvíjet, rozšiřovat své dovednosti a hledat způsoby, jak se lépe informovat a připravit. Chcete-li si vybudovat houževnatost, usilujte o růst – studujte, čtěte knihy, navštěvujte kurzy, mluvte s lidmi, kteří prošli výzvou a dokázali to.

Psychicky odolní lidé jsou ti odhodlaní, ti, na které vsadíte, že uspějí. Začněte si ještě dnes budovat návyky, které vás mezi ně zařadí.