10 způsobů, jak lépe využít čas po práci

Váš čas je nesmírně cenný. Každá hodina, každý okamžik je zdrojem, který nelze obnovit ani nahradit.

Chovat se k času s úctou, kterou si zaslouží, je jedna z nejlepších věcí, které se můžete v životě naučit. Přemýšlejte o tom, že čas spíše investujete než utrácíte.

Zde je několik dobrých výchozích bodů:

1. Znát své priority. Zdá se to jako jednoduchá věc, ale v praxi to může být překvapivě obtížné: Zaměřte svou pozornost na to, co je skutečně důležité. Přemýšlejte o čase jako o investici a ujistěte se, že se vám vrátí v požadované výši. Nedovolte, aby vás drobnosti odváděly na vedlejší kolej.

2. Poznejte sílu rozvrhu. Systém plánování, který vám vyhovuje, vám poskytne čas, který byste jinak strávili snahou zapamatovat si, kdy se co děje, zpětným hledáním a vymýšlením zmeškaných termínů a uzávěrek. Na první pohled se může zdát, že plánování času mimo práci je omezující, ale ve skutečnosti vám dává svobodu a kontrolu.

3. Dejte si pauzu. I když jsou dny hektické a příliš krátké, dopřejte si přestávku. Každý den si najděte čas na přítomnost v daném okamžiku, aniž byste museli myslet na poslední schůzku, zmeškané hovory nebo na to, kolik e-mailů musíte vyřídit. Duševní přestávka zlepšuje vaše soustředění a pozornost.

4. Cvičení pro odbourání stresu. Jeden významný, ale často přehlížený důvod, proč zařadit do svého dne cvičení: odbourání stresu. Cvičení vám pomůže rozptýlit stres a uvolnit mysl. Díky tomu budete lépe spát a budete mít více energie.

5. umlčet sociální média. Je snadné nechat se na Facebooku, Twitteru, Instagramu a dalších sociálních sítích zaměstnat na celé hodiny. Pokud však chcete svůj čas skutečně využít, omezte sociální sítě na určitý čas a pak je všechny vypněte, abyste mohli věnovat více času věcem, které jsou pro vás důležité.

6. Užívejte si lidí, které máte rádi. Najděte si čas na smysluplné trávení času s rodinou, přáteli a těmi, kteří jsou pro vás důležití. Kromě toho, že si vytvoříte vzpomínky, kvůli kterým má život smysl, je to dobré i pro vás. Komunikace s partnerem, dětmi, sourozenci, rodiči nebo přáteli vede k uvolňování endorfinů a pomáhá snižovat stres. I telefonický rozhovor s milovanou osobou je prospěšný pro vaše zdraví.

7. Důkladně se připravte. Často se vám stává, že na schůzkách a v projektech létáte podle toho, co se vám zrovna hodí?? Když se nedokážete dostatečně připravit na to, co vás čeká, zklamete sebe i svůj tým – a nakonec strávíte více času doháněním toho, co se stalo. Věnujte každý den určitý čas přípravě na úspěch dalšího dne.

8. Naučte se říkat ne. Málokdy je snadné říci ne. Nezapomeňte však, že když tak činíte, říkáte ve skutečnosti ano svým vlastním závazkům a prioritám.

9. Vytvořte prostředí pro růst. Obklopte se lidmi a věcmi, od kterých se můžete učit, a prostředím, které vás podporuje, místo aby vás rozptylovalo, a budete mít větší šanci růst.

10. Trochu se pobavit. Častěji než jindy platí, že věci, které vás baví, přispívají také k vašemu učení a pohodě. Rekreace vám přináší výhody cvičení; hraní hudby buduje váš mozek; cestování a četba živí vašeho ducha a intelekt.

Pro většinu z nás se toho každý den děje hodně a to se pravděpodobně nezmění. Pokud však budeme záměrně investovat svůj čas, můžeme z každého okamžiku vytěžit maximum.