11 nejlepších životních lekcí, které se můžete naučit při běhání

Tato otázka se původně objevila na serveru Quora: Jaké jsou nejdůležitější životní lekce, které si člověk může odnést z běhání??

Odpověď Xaviera Amatriaina – uběhl mnoho maratonů s PR 3:24, mnoho dalších půlmaratonů s PR 1:31 a zatím jen jeden ultra 50 mil – na Quora

Asi před pěti nebo šesti lety jsem kouřil, měl jsem nadváhu a cvičil jsem jen občas. Jelikož jsem příznivcem radikálních životních zvratů, rozhodl jsem se jednoho dne, že budu držet týdenní tekutou dietu, přestal jsem kouřit a začal jsem běhat s jediným cílem, který jsem měl v hlavě, a to zaběhnout někdy půlmaraton v mém rodném městě. Netušil jsem, že rozhodnutí začít běhat změní můj život v mnoha ohledech. K dnešnímu dni jsem uběhl šest celých maratonů, 17 půlmaratonů, jednu padesátku a třikrát jsem běžel štafetu na 199 mil s dvanáctičlenným týmem. Většinu mých závodů si můžete prohlédnout zde nebo mě sledovat na Stravě.

Ale kromě toho všeho jsem přesvědčen, že za svůj osobní i profesní úspěch v posledních letech vděčím částečně tomu, že jsem běžec.

Když jsem začal běhat, měl jsem spoustu problémů. Hlavním důvodem bylo staré zranění kolene, které se mi vymstilo. V šestnácti letech jsem podstoupil operaci zkříženého vazu a od té doby moje pravé koleno není stejné jako dřív. Když mě koleno začalo bolet tentokrát, navštívil jsem několik lékařů, někteří se specializovali na sportovní. Všichni mi doporučili, abych s běháním přestal. Někteří mi rovnou řekli, že nikdy nebudu schopen uběhnout maraton. Trvalo mi spoustu návštěv u chiropraktika a mnoho měsíců cvičení na čtyřkolky, než jsem se vrátil k běhání. Ale překonal jsem tyto počáteční překážky a pustil se do běhu ne jednoho, ale hned několika maratonů.

Lekce 1. Začátky jsou těžké: Začít cokoli nového v životě bude těžké. Budete muset investovat spoustu energie a občas to budete chtít vzdát. Čím je změna důležitější a významnější, tím víc vám vezme.

Poté, co jsem dokončil svůj první maraton v kalifornském Santa Cruz, a když už jsem si myslel, že všechny mé problémy s kolenem jsou dávno pryč, začalo mě koleno opět bolet. To se vůbec nepodobalo tomu, co jsem zažil, když jsem začínal. Přesto to mohlo stačit k tomu, abych to znovu nezkusil. Ale nepomohlo to. Soustředil jsem se na zotavení. Brzy jsem byl zpátky na cestě.

Lekce 2. Čekají vás vzestupy a pády: Jakmile překonáte počáteční obtíže při začínání něčeho nového, budete v pokušení myslet si, že všechno ostatní by mělo být snadné. Ale život, stejně jako většina běžeckých tratí, bude mít kopce s vzestupy a pády.

Je těžké vstávat v šest hodin ráno.m. pro ranní běh. Je snadné zůstat v posteli, když vás ještě bolí nohy ze včerejšího tréninku. Je těžké jít běhat, když venku prší nebo mrzne. Ještě těžší je rozhodnout se nezastavit, když narazíte na zeď na 20. kilometru maratonu. Všechna tato každodenní malá rozhodnutí se nakonec sečtou a rozhodují o tom, zda se zlepšíte a dosáhnete svých běžeckých cílů.

Lekce 3. Důležitost těchto malých rozhodnutí: Drobná každodenní rozhodnutí hrají obrovskou roli při budování vašeho charakteru. Nakonec budou určovat váš dlouhodobý úspěch a směr, kterým se bude váš život ubírat.

Když na tom nejste nejlépe, je ještě těžší čelit všem těm drobným rozhodnutím, o kterých jsem se zmínil. Pokud jste se na nějakou dobu ocitli na dně kvůli zranění, je těžké začít znovu na vlastní pěst. Mít skupinu přátel, kteří sdílejí vaši vášeň pro běh, je nesmírně důležité. Mám to štěstí, že mám velkou skupinu přátel, kteří mě tlačí k tomu, abych se zlepšoval, a pomáhají mi vstát, když upadnu.

Lekce 4. Nejste sami – síla sociálního vlivu…a přátelé: Ať už se pustíte do jakéhokoli nového životního dobrodružství, je důležité mít kolem sebe lidi, kteří tomu rozumí a podporují vás v tom. Lidé, kteří sdílejí vaši vášeň, vám mohou pomoci, když to potřebujete.

I když jsem ocenil, že mám dodatečnou podporu od přátel a kolegů běžců, mnohokrát jsem cítil tlak, že se musím rozhodnout sám. Mnoho z těch malých rozhodnutí, o kterých jsem se zmínil, jako je například vstávání z postele za deštivého dne. Nikdo je za vás neudělá. Při mnoha svých tréninkových bězích jsem se také cítil osamoceně. A samozřejmě na 20. kilometru maratonu, kdy všichni vydávají ze sebe maximum, ale vy vidíte jen cizí lidi kolem sebe. Ve všech těchto chvílích je důležité být silný a připravený pokračovat sám.

Lekce 5. Ale budete na to sami: Bez ohledu na to, kolik přátel vás podporuje, budete muset čelit důležitým rozhodnutím sami a nést svou vlastní tíhu.

Je dobře známo, že „opakování vede k mistrovství“. Ještě více to platí pro činnosti, které vyžadují rozvoj fyzické síly a odolnosti. Neexistuje jiné tajemství, jak se stát lepším běžcem, než běhat, a to často. Přibývající kilometry jsou cílem. Všechno ostatní přijde samo.

Lekce 6. Opakování, opakování, opakování, opakování: Opakování je klíčem ke zvládnutí většiny věcí v životě. Pokud se chcete v něčem stát dobrými, zeptejte se sami sebe, jak do toho můžete investovat tisíce hodin (přečtěte si o tom pravidlo 10k hodin v knize Malcolma Gladwella Outliers).

Jakkoli je ke zlepšení potřeba opakování, je těžké to dělat bez cíle, který máte na mysli. Během svého běhání jsem poznal, jakou sílu má mít konkrétní cíle. Stanovení cílů, které jsou dlouhodobě dosažitelné, ale není příliš snadné se k nim dostat. Jak jsem postupoval, naučil jsem se být náročnější. Moje současné cíle jsou zaběhnout maraton za 3:15 a půlmaraton za 1:30. Oba cíle jsou dosažitelné, ale dost těžké. Nějakou dobu mě udrží v chodu a soustředění.

Lekce 7. Stanovte si své cíle: Stanovení ambiciózních, ale dosažitelných cílů v životě vám pomůže více se prosadit a udržet si soustředění a pohled vpřed.

Když se ohlédnu zpět na to, jak jsem s běháním začínal, uvědomím si, kolik věcí jsem dělal špatně. Od té doby jsem se toho hodně naučil. Četl jsem knihy, sledoval filmy a online videa, mluvil s lidmi, kteří toho vědí mnohem víc než já. Při pohledu na údaje, které generuji z každého svého tréninku, jsem se naučil. Také jsem se naučil naslouchat svému tělu a rozumět mu. Mám to štěstí, že se rád učím, a tak jsem si užil každý kousek tohoto učení.

Lekce 8. Data a znalosti: Využijte všechny informace kolem sebe ke zlepšení svého života. Údaje o vás vám mohou poskytnout náhled na to, jak se stát lepšími. A veškeré znalosti, které získáte z vnějších zdrojů, mohou mít při rozhodování velký význam.

Jedním z důvodů, proč jsou začátky těžké (Lekce 1), je, že lidé, kteří začínají běhat, mají tendenci to přehánět, například zvyšováním vzdálenosti a tempa zároveň. To obvykle vede ke zranění a frustraci. Jednou z nejdůležitějších věcí, které se musíte naučit, když začínáte běhat, je pochopit svá vlastní omezení. I když se vám to podaří, budete v pokušení příliš tlačit na pilu tím, že budete pokračovat v běhu, i když vás bude bolet noha, nebo že absolvujete příliš mnoho závodů v krátkém období. Udělal jsem vše z výše uvedeného. Je však důležité si uvědomit, že každý má své limity a jejich překračování může vést k dlouhodobým problémům.

Lekce 9. Každý má své limity: Tlačit na sebe je dobré. Existuje však něco jako tlačit *příliš* tvrdě. Musíte pochopit, kde jsou vaše hranice, abyste je mohli posouvat dál, ale jen krůček po krůčku.

Bez ohledu na to, jak těžké to v některých chvílích může být, bez ohledu na to, jak dlouho vám to může trvat, není pochyb o tom, že můžete dokázat cokoli, co si zamanete. Nemám žádné zvláštní podmínky pro běhání a nikdy jsem je neměl(a). Nemyslím si, že někdy budu „skvělý“ běžec. Teď se však ohlížím zpět a směji se, když si vzpomenu, že mým nedosažitelným cílem před něco málo více než třemi lety bylo „pouze“ uběhnout půlmaraton. Pokud to dokáže někdo jako já, s malými nebo žádnými předchozími předpoklady, rodinnými a pracovními povinnostmi a velmi málo času, můžete to dokázat i vy.

Lekce 10. Ale ano, můžete: Bez ohledu na to, jak hluboko jste klesli nebo jak vzdálený se zdá být váš cíl, můžete to dokázat. Jen si vzpomeňte na spoustu lidí, kteří to stejně jako vy dokázali předtím (podle odhadů je to asi 0 % lidí, kteří to dokázali před vámi).1 procento na 0.5 procent z nich je v USA.S. populace dokončila maraton). Proč byste měli být méně?

Na závěr bych rád zdůraznil, že skutečnost, že běhat může každý, neznamená, že běhání je snadné nebo že nevyžaduje žádné úsilí. Právě to, že je to těžké a vyžaduje to úsilí po dlouhou dobu, je důvodem, proč to stojí za to. Stejně jako většina dobrých věcí v životě.

Lekce 11. Všechny dobré věci přicházejí ztěžka: Přemýšlejte o tom, že všechny hodnotné věci v životě vyžadují úsilí a odhodlání. Být zdravý, fit, šťastný, mít kariéru nebo rodinu, to vše vyžaduje vaši energii a dlouhodobé investice. Prostě do toho jděte a užívejte si každý kousek cesty.

Jaké jsou nejdůležitější životní lekce, které si člověk může odnést z běhání??: původně se objevil na serveru Quora: Nejlepší odpověď na jakoukoli otázku. Položte otázku, dostanete skvělou odpověď. Učte se od odborníků a získejte přístup k interním znalostem. Quoru můžete sledovat na Twitteru, Facebooku a Google . Další otázky:

  • Životní lekce: Jak si mohu zlepšit sebevědomí??
  • Běžet: Na co myslí maratonští běžci během dlouhých období opakované fyzické aktivity??
  • Život: Jak trávili úspěšní lidé svůj čas, když byli mladí, ve věku od 10 do 22 let??