11 způsobů, jak o sebe pečovat každý den pro šťastnější mysl i tělo

To’Snadno se dostanete do neustálého koloběhu práce, spánku a další práce. Po nějaké době vaše tělo začne protestovat a žádá, abyste věnovali pozornost jeho potřebám. Vaše tělo i mysl si zaslouží odpočinek. Stačí pár minut denně a můžete najít drobné způsoby, jak o sebe pečovat, které ne’zkraťte svůj nabitý program. Zde je více než 10 způsobů, jak o sebe pečovat každý den.

1. Cvičte své tělo pro šťastnou mysl. Trocha cvičení přispěje ke snížení stresu. I pouhá ranní rychlá procházka vás nabije energií a motivuje do dalšího dne. Nastavte si budík o něco dříve než obvykle a vyrazte na chodník. Ušetřete čas tím, že se připravíte večer předem. Rozložte si oblečení na cvičení tak, abyste mohli začít cvičit s minimem času na přípravu.

2. Rychlá ranní meditace. Rychlá pěti- nebo desetiminutová meditace každé ráno vám pomůže vyrovnat mysl pro nadcházející náročný den. Než se začnete připravovat na nový den, věnujte pár chvil odpočinku. Přemýšlejte o všech věcech, za které jste vděční, a pozitivně se povzbuďte.

3. Pište si deník. Psaní je terapeutická činnost. Během několika minut si můžete zapsat své myšlenky, starosti, vděčnost nebo cokoli jiného, co vás napadne. Mějte deník poblíž postele a zvykněte si každý večer před spaním napsat několik odstavců nebo dokonce vět.

4. Přečtěte si knihu nebo časopis. Všichni potřebujeme jednou za čas uniknout od naléhavých starostí reality. O příští polední pauze se odlepte od počítače a vezměte si do ruky knihu svého oblíbeného žánru nebo hobby časopis. Čtení je relaxační činnost, která nám pomáhá uniknout před tlakem našeho života.

5. Zavolejte starému příteli. Znovu se spojte s někým, koho jste neměli’Neměli jste čas si chvíli popovídat. Zaneprázdněný život stojí v cestě přátelství. Kariéra, rodina, zodpovědnost nás nutí zapomínat na ty, kteří jsou nám blízcí. Přátelé se stávají vzdálenými vzpomínkami. V době sociálních médií mají lidé tendenci sledovat přátele prostřednictvím různých sociálních sítí, ale málokdy zvednou telefon.

6. Naplánujte si čas pro sebe. Když si vyplňujeme kalendář na daný den, obvykle ne’t naplánovat si čas pro sebe. Vzpomínáme na důležité konferenční hovory, schůzky a termíny. Až příště začnete vyplňovat svůj denní kalendář, naplánujte si bloky času pro sebe. Naplánujte si ráno čas na nějaké cvičení. Naplánujte si večer čas na návštěvu přátel.

7. Odpojte se od technologií. Lidé mají tendenci hned po probuzení sáhnout po telefonu. Pak začněte pracovat. Kontrola e-mailů vede k odpovídání na e-maily, a než se nadějete, je to’s čas vstát a připravit se do práce. Nechte elektroniku na pokoji, dokud’Věnujte si čas na přípravu na den. Udělejte si čas na snídani (nejdůležitější jídlo dne) a e-mail si nechte na konec svého ranního rituálu.

8. Vezměte si k obědu předem připravené jídlo. Nemáme’t věnujte dostatek času péči o své tělo. Oběd se skládá z večeře venku, což není vždy zdravé. Večer předtím si připravte oběd a posilněte své tělo výživným jídlem. Odejděte na oběd od svého stolu a odpočívejte.

9. Dopřejte si dostatek spánku. Když’jste zaneprázdněný pracovník, jehož profesní život je hektický. Nemáme’t dopřát našemu tělu tolik odpočinku, kolik potřebuje k plnému fungování. Brzy se přistihneme, že běžíme naprázdno. Spánek je dobrý nejen pro tělo, ale také pro mysl. Odpočaté tělo a mysl mohou dokázat velké věci.

10. Udělejte si víkend o sobě, ne o práci. Mnoho lidí si bere práci s sebou domů a nikdy si nedopřejí den volna. O víkendu si udělejte čas na věci, které vás baví. Trávit více času s rodinou, ne s domácí kanceláří. Vezměte si mini dovolenou. Omezte rozptylování tím, že odoláte nutkání kontrolovat e-maily. Věnujte se koníčkům nebo činnostem, které vás baví. Připojte se k místnímu sportovnímu týmu nebo se staňte dobrovolníkem ve své oblíbené organizaci.

11. Připomeňte si, že jste báječní. Don’Nenechte se rozhodit termíny a náročnou prací. Připomeňte si všechny věci, které jste dokázali a ne’se necháte strhnout problémy nebo neúspěchy. Nejste svou prací a to, že si uděláte čas na to, abyste si připomněli věci, které vás definují jako osobnost mimo vaši práci, výrazně přispěje ke klidu v duši.

Vaše tělo a mysl jsou vaším nejcennějším majetkem. Abychom přežili každý den, je třeba oba udržovat v dobré kondici. Nezapomeňte se každý den vyladit některou z výše uvedených činností. Naplánujte si čas pro sebe a vaše mysl i tělo vám poděkují.

Pokud vám tento příspěvek pomohl, sdílejte jej na sociálních sítích. Pokud máte komentář nebo otázku, napište ji a přidejte svůj hlas do konverzace.