13 způsobů, jak se vymanit z jakékoli krize a získat motivaci

Když jste v krizi, nečeká vás moc zábavy.
Zbavit se propadu není snadné.
— Dr. Seuss

Během baseballové sezóny 1965 prošel člen Síně slávy Willie Mays krizí 0-24 bodů. Čtyřiadvacetkrát po sobě vstal a odešel.

Hra za hrou. Den co den. Nic než selhání. Nic než outs. Představte si, že by s tím hned skončil? Více o Williemovi později…

Jeden z mých nejlepších kamarádů je momentálně v krizi, až na to, že není hráčem baseballu. Je to podnikatel, otec a skvělý chlap. A on se cítí jako naprosté selhání.

Minulý týden jsem s ním byl na kávě a poslouchal jsem zoufalství v jeho hlase a beznaděj. Mohl jsem se ztotožnit se vším, co říkal.

Víte, v životě jsem si prošel mnoha krizemi. Propady, které měly pocit, že budou trvat věčně. Propady, o kterých jsem si myslel, že se z nich nikdy nedostanu.

Ale vždycky jsem to dělal.

Těchto 13 jednoduchých technik vám pomůže stát se pozitivnějšími a motivovanějšími a vymanit se z jakékoli krize.

1. Přiznejte si to.

Krize se nijak neliší od jakéhokoli jiného problému nebo překážky v životě – nemůžete jednoduše strčit hlavu do písku a popřít, že existuje.

Přiznejte si, že se právě teď cítíte opravdu na dně. Přiznejte si, že existuje problém. Začněte tady.

2. Přijměte to.

Takhle se právě teď cítíte. Nedá se to obejít. Přijměte to. Řekněte si pár takových věcí:

  • „Tohle nebude trvat věčně.“
  • „Cítím se jako neúspěšný, ale vím, že se to zlepší.“
  • „I to přejde.“

A bude to…

3. Buďte otevření tomu, abyste to nechali jít.

Znáte někoho, kdo má v životě pořád nějaké drama?? A zdá se, že vám o tom vždycky rád vypráví?

Uvízli v režimu věčné oběti, a to je snadné (ale bolestivé) místo k životu.

Pokud se chcete dostat z krize, musíte být ochotni ji opustit. Nehledejte soucit – hledejte řešení.

4. Mluvit o tom.

Když uvízneme na temném místě, začneme si myslet, že jsme jediní, kdo se kdy cítil takhle špatně. Ale jakmile začnete mluvit s lidmi a skutečně se jim otevřete, začnete si uvědomovat, že každý si tím v různých obdobích svého života prošel.

5. Nepořádejte „večírek lítosti.“

Cítíte se na dně, máte pocit, že jste selhali, máte pocit, že se věci nikdy nezlepší. Co tedy uděláte? Uspořádáte večírek plný lítosti.

Říkáte stále více lidem o tom, jak jsou věci nespravedlivé. Chceš jejich soucit. Chcete, aby vám řekli, že jste oprávněni a že byste se měli cítit špatně.

Ale tím se to jen prodlužuje. Když jste v tomto režimu, nehledáte žádná řešení, jen hledáte lidi, kteří by vás litovali.

Zrušte svůj večírek lítosti. Zaměřte se raději na to, abyste se z ní dostali.

6. Přejděte na pozitivní mentální dietu.

Když jsem mluvil se svým přítelem a snažil se mu pomoci dostat se z krize, začal mi vyprávět o všech těch hrozných věcech, které se v současné době ve světě dějí. Ukázalo se, že sledoval zprávy. hodně. Jeho mysl se zaplňuje negativitou a všechno se tím zhoršuje.

Musíme si dávat velký pozor na to, co do své mysli trvale vpouštíme. Zprávy, negativní lidé, temnota – to vše nám může zhoršit náladu. Vede ke strachu a agresi a brání vaší kreativitě a schopnosti hlubokého myšlení.

Čtěte, dívejte se a poslouchejte věci, které vás povznesou, nikoliv deprimují.

7. Zvyšte svou energetickou úroveň.

Když se cítíte na dně, musíte dělat věci, které vám zvednou hladinu energie. Staré přísloví „Pohni svalem, změň myšlenku“ je určitě pravdivé.

Jděte na procházku. Udělejte si rychlé cvičení. Udělejte pár kliků. Udělejte cokoli, co vás na pár minut vytrhne ze sebe a rozproudí vám krev v žilách.

8. Poděkuj mu.

Všechno v životě je lekce; záleží jen na vás, jestli to tak budete vnímat.

Co se lze z tohoto propadu naučit? Co ti to říká? Jak vám to pomáhá změnit se?

I když je to možná těžké, buďte za tuto zkušenost vděční. Buďte vděční za lekce, které vám dává.

Slovy spisovatele Haruki Murakamiho,

A až bouře skončí, nebudete si pamatovat, jak jste ji zvládli, jak jste dokázali přežít. Nebudete si ani jisti, zda bouře skutečně skončila. Ale jedna věc je jistá. Až vyjdeš z bouře, nebudeš stejný člověk, jako když jsi do ní vstoupil. O tom je tato bouře.

9. Obklopte se pozitivními lidmi.

Jste průměrem pěti lidí, se kterými trávíte nejvíce času.
— Jim Rohn

Trávíte většinu času s negativními lidmi?? Podívejte se pozorně na to, s kým jste nejčastěji a jaké jsou jeho postoje. Pokud jsou nepřiměřeně negativní, proveďte nějaké změny. Začněte vyhledávat lidi, kteří jsou pozitivní a hodlají vás povznést nahoru.

Tohle může být zpočátku těžké (kdo by chtěl být v blízkosti opravdu šťastného člověka, když se cítí jako špína??), ale je to zásadní.

10. Šokovat svůj organismus.

Někdy jde o to všechno změnit. Nebo jen změna jedné velké věci, která šokuje tvůj systém.

Mnohokrát je příčinou propadů to, že se dostanete do vyjetých kolejí, které se pak pomalu zhoršují, protože se v nich cítíte stále pohodlněji (i když se postupně cítíte hůř a hůř). Takže musíte udělat něco, co váš systém přiměje k akci.

  • Jste noční pták? Zkuste se na týden probudit dříve.
  • Jste super seriózní? Udělejte si ze smíchu na několik dní prioritu.
  • Vždy online a na telefonu? Vyzkoušejte digitální detox.

Tady je dalších 25 dobrých způsobů, jak otřást svou rutinou.

11. Pomozte někomu jinému.

Jedním z nejlepších způsobů, jak změnit celou svou náladu, je pomoci někomu jinému. Je to dost možná nejefektivnější (a nejvděčnější) způsob, jak ze sebe skutečně dostat maximum a vrátit to zpět.

Jako produktový designér D. Keith Robinson upozorňuje:

Často, když si nejsem jistý, kde začít, nebo se na mě hrne hora skličujících úkolů, začínám tím, že se zeptám někoho jiného, jestli nepotřebuje s něčím pomoci.

Pro mě je to asi nejlepší motivační/produktivní tip, který mě napadá. Jistě, je to trochu neintuitivní, protože si potenciálně berete práci na sebe, ale odměna je mocná. Zjistil jsem, že poté, co strávím nějaký čas tím, že někomu jinému pomůžu začít (nebo skončit), jsem osvěžený a připravený pustit se do svých vlastních věcí.

Zkuste to. Funguje to pokaždé.

Cítit se zdrcený a skleslý? Prostě pomoci někomu jinému.

12. Buďte vděční.

Když se zaseknete v krizi, je snadné mít pocit, že ve vašem životě není nic dobrého, ale zjistil jsem, že to nemůže být dál od pravdy.

Ať už se v mém životě dělo cokoli (problémy v podnikání, byl jsem nemocný, někdo mě odřízl v zácpě, cokoli), vždy jsem našel něco, za co jsem mohl být vděčný.

Stačí, když budete myslet na jednu věc, která je ve vašem životě dobrá. A teď přidejte na seznam další. A další. Brzy uvidíte, jak požehnaní ve skutečnosti jste.

13. Přijměte opatření.

Nyní je čas začít jednat. Rozhodněte se pro jeden krok, který můžete udělat, abyste se z této krize dostali sami.

Co se chystáte udělat právě teď? Začněte opravdu v malém. Jde o to, abyste prostě něco dělali. Něco, díky čemu se budete cítit lépe.

Začněte právě teď.

A co se týče Willieho Mayse: Jak se mu dařilo během té příšerné sezóny, ve které měl bilanci 0-24??

Nakonec překonal rekord Národní ligy v počtu homerunů a byl vyhlášen nejlepším hráčem soutěže. Není to špatný způsob, jak se zotavit z krize.

Vydejte se na skvělá místa!
Dnes je váš den!
Vaše hora čeká,
Takže… Vydejte se na cestu!
— Dr. Seuss