18 osvědčených způsobů, jak být sebevědomější

Existují lidé – určitě jich pár znáte -, kteří působí dojmem, že mají opravdové sebevědomí. Jako by se tak narodili.

Zbytek z nás není tak sebevědomý, jak by chtěl být – zejména v těch náročných nebo stresujících chvílích, kdy si nejvíce potřebujeme věřit.

Naštěstí pro nás je sebevědomí vlastnost, kterou můžeme rozvíjet. Každý – i já – si může vypěstovat větší sebevědomí.

A to je opravdu důležité, protože abychom uspěli, musíme být nejlepší v tom, co děláme.

Následující text je od Marea McCrackena, vedoucího oddělení příjmů ve společnosti Movemedical. (Možná byste měli zvážit jeho sledování na síti LinkedIn – často zaujímá neobvyklý přístup k překonávání výzev, kterým většina z nás čelí.)

Tady je Mareo:

To hlavní, co vám pomůže posunout se od touhy být nejlepší k tomu, abyste skutečně nejlepšími byli, jsou kroky, které podniknete. Musíte se cvičit ve svém řemesle, najít si mentory a mít schopnost podělit se o své dovednosti a talent s ostatními.

To vyžaduje sebedůvěru.

Sebevědomí vede k odvaze. Odvaha není nepřítomnost strachu. Odvaha znamená jednat navzdory strachu. (Bez strachu odvahu nepotřebujete.)

Rozvoj důvěry se nenachází v teoriích, ale v činech.

Zde je 18 osvědčených způsobů, jak si můžete vypěstovat větší sebevědomí:

1. Projevte vděčnost.

Poděkujte někomu. Poděkujte každému. Napište dopis. Zavolejte si. Najděte důvod k vděčnosti, zjistěte, kdo vám to umožnil, a poděkujte dané osobě.

Poděkujte také sami sobě.

2. Chovejte se laskavě.

Nechovejte se k ostatním tak, jak chcete, aby se chovali k vám. To je sobecké. Jednejte s nimi tak, jak chtějí, aby se s nimi jednalo. Většina lidí chce, aby se s nimi jednalo upřímně, transparentně a laskavě. Laskavost je těžká, protože musíte přestat myslet na sebe.

Buďte laskaví. Když budete laskaví, budou se k vám lépe chovat i ostatní. To vám dodá sebedůvěru, abyste byli i nadále laskaví a hlavně, abyste byli skutečně sami sebou v přítomnosti druhých.

3. Definujte si své hodnoty.

Ne ve vaší hlavě. Na papír. Vezměte si pero a zapište si je. Pak je definujte. Nezapisujte si je jen tak integrita. Definujte, co pro vás znamená integrita. Zapište si několik příkladů. Dejte si závazek, že budete tyto hodnoty žít.

4. Najděte své skutečné motivace.

Jakmile zjistíte, jaké jsou vaše hodnoty, pomohou vám tyto hodnoty pochopit, co vás motivuje. To bude vyžadovat trochu zpětného paměťového inženýrství. Vzpomeňte si na čtyři nebo pět svých oblíbených vzpomínek. Napište, proč na vás tyto zážitky tak silně zapůsobily. Napište si, co bylo příčinou těchto situací, kdo se jich účastnil, jak jste se cítili, jak vás tyto zážitky ovlivnily od té doby. Všechno si to zapište.

Pak si vytvořte myšlenkovou mapu a najděte souvislosti. Odpovězte si na tuto otázku: Jaké podobnosti měly všechny tyto zážitky? Tyto podobnosti byly poháněny skutečnou hlubokou touhou. Tato touha je vaší motivací. Bylo to lidské spojení? Byla to schopnost vyřešit problém? Byla to šance tvořit?

Najděte základní podobnosti, a tak tyto zkušenosti zpětně analyzujete, abyste našli své skutečné motivace.

5. Věnujte zvláštní péči tomu, abyste vypadali lépe než obvykle.

Ne každý chce vypadat dobře. Nechci. Všichni však podáváme lepší výkony, když lépe vypadáme. Překonejte to.

6. Proveďte malý mentální Photoshop.

Jsme tím, co očekáváme. Změňte svá osobní očekávání a změníte svůj život. Představujte si sami sebe tak, jak chcete, aby vás viděli ostatní.

Vaše podvědomí převezme kontrolu a vy se stanete takovým člověkem.

7. Více se usmívejte.

Lidé byli stvořeni k úsměvu. Lidé reagují na úsměv. Nemůžeme si pomoct. Více se usmívejte. Budete šťastnější. Štěstí vede k sebedůvěře. Pokud nejste šťastní, pusťte si komediální seriál na Netflixu.

Najděte způsob, jak se usmívat, zejména když se vám nechce.

8. Vizualizujte si úspěch.

Když si to nedokážeš představit ty, nedokáže si to představit ani nikdo jiný. Definujte, co chcete. Představte si to. Zkuste se vžít do toho, jaké to bude, když budete mít to, co chcete, a budete mít to, co chcete. Držte se těchto obrazů. Držte se těchto pocitů.

9. Vymažte negativní myšlenky.

Jde ruku v ruce s vizualizací. Vaše myšlenky se stávají vaší realitou. Musíte se naučit uvědomovat si, jak mluvíte sami se sebou. Když dělám práci, která mi nijak zvlášť nejde, nebo když cvičím, někdy mi můj vnitřní hlas začne říkat: „Tohle je moc, dělej něco jiného. Chci se zastavit a jít si přečíst knihu.“

Trik, který jsem se naučil, spočívá v tom, že přestanu poslouchat ten hlas tím, že si ho představím jako osobu. Řekněte dané osobě, aby odešla, a ona odejde. Pokud neodejdou, vezmu si velkou tlustou růžovou gumu a smažu toho, kdo říká negativní myšlenky. Gumičky fungují.

10. Soustředěně se připravte.

Pokud jste připraveni, dokážete snížit svůj strach. Určitá míra strachu je potřebná; přílišný strach brání růstu. Když jste připraveni, cítíte se sebejistě.

Usilovně studujte. Usilovně cvičte. Vyznejte se ve svých věcech.

11. Zpomalte svou řeč.

Mluvte pomaleji. Lidé, kteří mluví rychle, se buď nezajímají o druhé, nebo mají problémy s úzkostí. (Všichni projevujeme aspekty obojího.) Pomalým mluvením dáváte druhým najevo, že vám na nich záleží, a zároveň dáváte najevo, že se nebojíte, co řeknete dál.

Mluvit pomalu je sebevědomý čin.

12. Sloužit druhým.

Když myslíte na druhé a na to, co potřebují, není možné, abyste byli smutní sami ze sebe. Služba druhým vymaže miliony osobních problémů. Soustředění se na druhé vám umožní cítit se užitečný a zapomenout na to, co je ve vašem životě špatně.

Když budete aktivně sloužit, dosáhnete něčeho užitečného a vaše sebevědomí se zvýší.

13. Zaměření na řešení. Řešení jsou důležitější než problémy.

Přemýšlení o problémech zvyšuje úzkost. Pochopit problém není totéž jako zaměřit se na problém. Jakmile budete mít fakta, změňte své myšlení tak, abyste se orientovali na řešení. Soustřeďte se na to, co je možné, a ne na to, co v současné době „je.“

14. Upravte si držení těla.

Mám opravdu špatné držení těla. Proto vím, že to funguje. Postavte se zpříma, seďte rovně, buďte přítomní. Ostatní si všimnou. Všimnete si.

15. Zjistěte více.

Nemůžete být nejlepší, pokud toho nevíte dost. Pokud nevíte dost, není možné být sebevědomý. Učte se od těch nejlepších. Pak se učte více.

16. Stanovte si cíle. Pak si stanovte větší cíle.

Stanovte si malý cíl. Dosáhněte toho. Úspěch plodí úspěch. Stanovte si další malý cíl. Zabijte to. Pak si stanovte větší cíl. Přivlastněte si ji. Pak si stanovte větší cíl. Stále si stanovujte a překonávejte své cíle.

17. Cvičte více než minulý týden.

Klíčové je zlepšování. Pohyb je pro sebedůvěru zásadní. Pohyb vytváří akci. Pohyb zvyšuje průtok krve. Čím více se budete hýbat, tím více se vám bude dařit.

Více úspěchů = více důvěry.

18. Ukliďte si svůj prostor.

Přehlednost prostoru umožňuje jasnost myšlení. Jednou týdně si ukliďte svůj prostor. Dovolte si věci vyhodit. Ponechte si to, co vám pomáhá pomáhat ostatním. Pokud to nepřináší nic dobrého vám ani ostatním, vyhoďte to. Čím méně rozptylujících faktorů máte, tím více se můžete soustředit na správné jednání. Správné akce vedou k pozitivním zážitkům.

Pozitivní zkušenosti vedou k sebedůvěře.

Úspěch se však neměří podle toho, jak nás vnímají ostatní, ale spíše podle toho, jaký vliv máme na ostatní.

Jediná věc, která může vytvořit trvalý dopad, je akce. Podnikněte kroky k posílení sebedůvěry. Tato sebedůvěra vás povede k tomu, abyste se podělili o svůj talent.

Pak využijte svůj talent k tomu, abyste pomohli ostatním.