2 pozoruhodně silné myšlenkové pochody, které vás posunou přes obtíže

Všimli jste si někdy svých počátečních myšlenek, když se probudíte, a kam vás mohou zavést? Tyto okamžiky mají moc udávat tón vašemu dni. Dobrá zpráva je, že jakmile si uvědomíme sílu svých myšlenek, můžeme je přesměrovat tak, aby nás zavedly na pozitivní duševní místo.

V posledních několika letech jsem prošel velkou bolestí v osobním i profesním životě. Jakkoli byly mé zkušenosti bolestivé, věřím, že většina mých situací není jedinečná.

Není možné procházet životem bez bolesti. Je však možné procházet bolestí bez utrpení. Bolest je nevyhnutelná, utrpení je volitelné.

„Mezi podnětem a reakcí je prostor. V tomto prostoru je naše síla zvolit si reakci. V naší reakci spočívá náš růst a naše svoboda.“ –Viktor Frankl, přeživší holocaustu a autor knihy „Člověk hledá smysl“

Jsem vděčný za bolest, kterou jsem prožil, protože bez ní bych se nikdy nenaučil, jak přijmout tyto dva způsoby myšlení, které jsou podle mého názoru nezbytné pro trvalé štěstí:

  • Můžeme si vybrat, zda budeme obětí, nebo vítězem našich okolností.
  • Neberte život tak vážně. My nejsme naše problémy (známé také jako „Pravidlo č. 6).
  • Můžeme si vybrat, zda budeme obětí, nebo vítězem svých okolností.

    Stejně jako mnozí jiní hledám v dobách velkých obtíží širší souvislosti, abych pochopil, proč se události odehrávají, jaké lekce se projeví a jak najdu sílu se přes ně přenést.

    Učení německého filozofa Eckharta Tolleho mi pomohlo přijmout to, co se děje v přítomném okamžiku během mnoha mých bojů.

    „Ať jste kdekoli, buďte tam úplně. Pokud se vám zdá, že vaše tady a teď je nesnesitelné a činí vás to nešťastnými, máte tři možnosti: odstranit se ze situace, změnit ji, nebo ji zcela přijmout. Pokud chcete převzít odpovědnost za svůj život, musíte si vybrat jednu z těchto tří možností, a to hned teď. Pak přijměte důsledky.“

    Tyto odvážné myšlenky nás zbavují mentality oběti a nutí nás buď plně přijmout naši situaci, nebo udělat to, co musíme udělat, abychom se změnili, pokud jsme nešťastní. Neustálé stěžování si a obviňování druhých nás zbavuje možnosti mít kontrolu nad svými výsledky – a nad svým štěstím.

    Jediný způsob, jak se vyhnout emocionálnímu utrpení a zmatku, je plně se opřít do své volby a současné situace bez obviňování a sebelítosti a přijmout ji se vším, co máme, nebo odhodlejte se ke změně bez ohledu na dočasnou bolest, kterou vám přinese.

    Odmítání přítomnosti I možnosti změny nás nechává v nejistotě bez pocitu kontroly nad přítomností i budoucností.

    Jak si tento způsob myšlení přizpůsobit:

  • Uvědomte si svůj myšlenkový proces. Máte často pocit, že se vám okolnosti a události stávají samy?
  • Zhodnoťte svůj „postoj vděčnosti.“ Vděčnost, kterou Sheryl Sandbergová připisuje své odolnosti, hraje důležitou roli při přechodu od mentality oběti k mentalitě situační kontroly. Když se soustředíme na to, co nám chybí, místo na to, co máme, vydáváme se na temnou cestu sebelítosti.
  • Definujte zdroje svého neštěstí. Spojují se zpět s okolnostmi, které můžete změnit (i když je to obtížné)? Pokud ano, můžete si vytvořit plán na změnu? I když změna nemusí být okamžitá, vždy ji můžete začít plánovat. Plánování změn vám dává možnost převzít odpovědnost za svou budoucnost.
  • Pravidlo č. 6: Neberte život tak vážně.

    Seth Godin sdílí příběh o dávném premiérovi, který se chystal učinit několik velmi závažných rozhodnutí, když mu jeho asistent připomněl „Pravidlo č. 6: Neberte se tak vážně“.“

    Pravidlo, které Seth vysvětlil, zní ne „Neberte problém vážně.“ Pravidlo zní: “ Neberte se tak vážně.“ Musíme být schopni oddělit naše osobní, fyzické entity od našich situací. Když dovolíme, aby naše situace pohltila naši identitu, připoutáváme své štěstí k určitému výsledku. My nejsme naše problémy.

    Je snadné brát se příliš vážně…Probouzet se každý den v pochmurné náladě, zcela ztraceni ve vlastní hlavě, přesvědčeni, že vaše problémy jsou těmi největšími problémy, s nimiž se vůdce kdy potýkal. To se stane, když se ztratíme ve vnějších okolnostech.

    Nicméně, neexistuje žádný důkaz o tom, že když se budete brát opravdu vážně, pomůže vám to vyřešit problém. Neexistují žádné důkazy o tom, že spojování naší celkové identity s našimi situacemi nás vybavuje tím, co potřebujeme k tomu, abychom řídili své výsledky.

    Naopak, když čelíme svým problémům z místa, kde nás trápí úzkost a strach, potlačujeme ty části našeho mozku, které potřebujeme pro kreativní řešení problémů.

    Jak si toto myšlení přizpůsobit:

    1: Udělejte si přehled totality svého života. Pokud zaujmete přístup s nadhledem, uvědomíte si, že váš problém, ať už je jakkoli bolestivý, je jedním z aspektů velmi naplňujícího života.

    2: Pamatujte, že vy nejste váš problém. Váš problém přináší bolest, ale není to vaše identita.

    3: Najděte způsob, jak do každého dne vnést smích.

    4: Pokud se váš problém stane všeobjímajícím, najděte způsob, jak se z něj vymanit. Život je příliš krátký na to, abychom se trápili.

    Rozhodněte se převzít odpovědnost za své myšlení, své výsledky a své štěstí.

    Rozhodněte se, že nedovolíte, aby vaše okolnosti nebo vaše problémy diktovaly vaši radost.

    Hodně štěstí!