2 rychlá cvičení, která vám zvednou sebevědomí

Velká schůzka s klientem. Představení investorovi. Klíčový projev. V kterékoli z těchto situací může být dodatečná dávka sebedůvěry velmi užitečná.

Ukázalo se, že je snazší získat tuto malou vzpruhu, než si možná myslíte. Ve videu, které nedávno zveřejnila Stanford’s Graduate School of Business, Deborah Gruenfeldová, tamní profesorka leadershipu a organizačního chování, ukazuje rychlý a jednoduchý způsob, jak si během několika vteřin zvýšit úroveň sebevědomí.

Gruenfeldovo základní poselství spočívá v tom, že vaše držení těla ne’ne jen odrážet úroveň vašeho sebevědomí, nejistoty nebo čehokoli jiného. Vaše držení těla vysílá do mozku zprávy, které vám říkají, jak se máte cítit. Pokud se potřebujete cítit sebevědomě, chcete, aby vaše držení těla vyslalo mozku tuto zprávu.

Aby Gruenfeldová ilustrovala svůj názor, požádala posluchače, aby provedli dvě krátká cvičení. Celé to zabralo méně než pět minut a já jsem si u svého stolu zahrála. Řekněme, že to funguje.

Jste připraveni cítit se sebejistěji? Zde je návod, jak to funguje.

Sedněte si rovně nebo se trochu opřete. A teď si udělejte prostor. Odklopte ramena. Dejte si lokty od těla, třeba tak, že si dáte ruce za hlavu nebo položíte ruku na sedadlo vedle sebe. Natáhněte nohy nebo překřižte jednu nohu přes koleno, aby vaše nohy tvořily trojúhelník místo „kolena“.“

Pokud si’máte problém dostat se do nálady, předstírejte, že jste jedním z těch lidí v metru, kteří nonšalantně zabírají tři místa k sezení, když je to’s místem jen pro stání.

Zůstaň na místě.

Nyní tato slova přečtěte nahlas, s co největším citem:

„Já můžu’t to udělat. Cítím se tak bezmocný. Jsem bezcenný.“

Na videu to vyvolává salvy smíchu. Je tu více než jen trocha kognitivní disonance. Váš mozek se nedokáže dostat do správné míry krotkosti, když vaše tělo říká: „Velký! Odvážný! Silný!“ Jak říká Gruenfeld: „Je to’Není to tak, že by vám tyto myšlenky nikdy nepřišly na mysl. Je však velmi těžké věřit tomu, co říkáte, když vám vaše tělo říká něco jiného.“

Nyní zkuste toto: Přimáčkněte se. Držte ruce u těla a kolena mějte u sebe. Možná se dokonce trochu předkloníte a jednu nohu natočíte dovnitř.

Mám to?

A teď si tato slova přečtěte nahlas a s citem:

„Jsem naprosto ve své kůži. I’m nepřemožitelný. I’m na vrcholu světa.“

Nefunguje to, že?? Gruenfeld říká: „Není to tak, že by se naše tělo řídilo pouze naší psychologií, ale že ve skutečnosti přijímáme signály z toho, co nám naše tělo říká, a způsob, jakým držíme své tělo, ve skutečnosti ovlivňuje to, jak mocně se cítíme a jak mocně se chováme.“

Takže část toho, co ti řekli rodiče, je pravda: Sedni si rovně. Už teď jste na půli cesty.