20 vědeckých pravd o úspěchu (některé vás možná překvapí)

Všichni vyrůstáme a sníme o tom, čím se staneme. Vize velkoleposti jsou běžné, protože když jste dítě, nemáte nic než čas a čistou naději.

Ale s přibývajícím věkem se nám mohou zprávy o úspěchu zamotávat. Naše představy o úspěchu jsou ovlivněny místem, kde žijeme, a tím, s kým žijeme, a tato sdělení o úspěchu mohou být někdy folklórem nebo dokonce odrazem obav druhých.

Vědecký svět se však stále více zaměřuje na vědecké poznatky o úspěchu a někdy může být skutečnost zcela jiná, než jak vás možná učili.

Zde je 20 vědeckých pravd o úspěchu:

1. Na vašem IQ nezáleží. Stále více výzkumů ukazuje, že vaše IQ není tak velkým ukazatelem úspěchu, jak jsme si dříve mysleli. Co je důležitější než IQ? Odvaha: vášeň a vytrvalost, díky nimž můžete jít dál za svými cíli, podle Angely Lee Duckworthové
.

2. Dovednosti, se kterými jste se narodili, nejsou vaším nástrojem. Vaše vrozené nadání je pouze výchozím bodem. Mohou být vodítkem pro to, jakým směrem se bude vaše kariéra ubírat, ale v žádném případě neurčují vaše schopnosti. Carol Dwecková ve své přednášce na TEDu hovoří o důležitosti růstového myšlení pro úspěch; ti, kteří věří, že se mohou zlepšovat a že jejich schopnosti nejsou statické, mají větší šanci dosáhnout vytouženého úspěchu.

3. Potřebujete systém měření. Všichni si stanovujeme cíle, ale málokdo z nás ví, že skutečným klíčem ke stanovení cílů je důsledné sledování a získávání zpětné vazby o svých cílech. Stanovení a měření pokroku při plnění cílů zajistí váš pokrok.

4. Neexistuje žádný vzorec. Možná vám někdy někdo řekl, že když budete dělat xyz, budete úspěšní. To možná platilo v minulosti, ale náš neustále se měnící svět znamená, že cesta k úspěchu je mnohem kreativnější proces. Nejprve si definujte, co je pro vás úspěch. Tato definice vám může pomoci určit cestu, která povede k osobnímu naplnění.

5. Udělejte ze štěstí prioritu. Být šťastný v práci už není jen příjemná věc – je to nutnost. Nedávný výzkum ukázal, že šťastnější lidé jsou v práci o 12 % produktivnější a pracují kreativněji a lépe spolupracují.

6. Nepřijímejte jen neúspěch – usilujte o něj. Jak uvádí Carol Dwecková ve svém výzkumu, schopnost poučit se z neúspěchu je klíčovým aspektem úspěchu. Když se naučíte přijímat neúspěch, budete nebojácnější a vytrvalejší v cestě za vytouženým úspěchem.

7. Poznejte svůj cíl. Váš životní a pracovní cíl je velmi osobní záležitostí a souvisí s nějakou zásadní výzvou ve vašem životě. Znalost vašeho cíle vám dodá nový pocit energie a motivace, který nelze zopakovat jinými vnějšími faktory.

8. Pozorujte svůj vliv na ostatní a ujistěte se, že je v souladu s vaším požadovaným vlivem. Podle Adama Granta, když znáte dopad své práce – pozitivní přínosy, které má pro ostatní lidi – jste v práci spokojenější a produktivnější. Udělejte další krok a zamyslete se nad tím, jaký ideální vliv chcete na lidi mít. Jak to můžete ovlivnit ve své práci nebo při změně kariéry?

9. Přestaňte se starat o to, co si myslí ostatní: Psycholožka Jennifer Crockerová ze Státní univerzity v Ohiu zjistila, že rozhodování a určování vlastní hodnoty na základě toho, co si myslí ostatní, má důsledky jak pro fyzické, tak pro duševní zdraví. Místo toho se zaměřte na budování sebeúcty založené na vnitřních faktorech: na svých ctnostech a morálce.

10. Věnujte čas poznávání sebe sama: Znalost vašich základních silných stránek je klíčem k určení vaší geniality a k tomu, jak zaměřit své úsilí. Podle Amy Cuddyové, když si skutečně věříte a důvěřujete, vytvoříte si silný pocit přítomnosti, který vede k úspěchu a úspěchům ve všech směrech.

11. Dopřejte si dostatek spánku. Když se budete snažit zvládnout práci s nedostatkem spánku, můžete napáchat více škody než užitku. Arianna Huffingtonová, která stojí v čele spánkové revoluce, říká, že klíčem k úspěchu je více spánku. Budete šťastnější, produktivnější a budete se lépe rozhodovat.

12. Cvičení. Studie z British Journal of Sports Medicine ukázala, že pouhých 10-40 minut cvičení může pomoci zvýšit výkon mozku. Nečekejte na víkendy, abyste si mohli zacvičit – existuje spousta způsobů, jak si v práci dopřát trochu fyzické aktivity.

13. Meditace dokáže s mozkem zázraky. Když meditujete, pomáháte vytvářet lepší rovnováhu a proudění ve všech oblastech mozku. Umožňuje to lepší kreativní myšlení, řešení problémů, paměť a mnoho dalšího. Pouhých pět minut meditace denně může přinést výsledky – zařaďte ji proto do své denní nebo týdenní rutiny hned teď.

14. Vyhněte se nudě. Pokud se nudíte, ztrácíte v práci dynamiku a studie prokázaly, že to může vést k depresi. Pokud máte pocit, že je vaše pracovní prostředí předvídatelné a neangažuje vás, možná je na čase zhodnotit, jak si můžete svou práci znovu zamilovat.

15. Aktivně budujte své sebevědomí. Sebedůvěra je to, co vede ke skutečné akci – můžete mít dovednosti a odborné znalosti, abyste něco udělali, ale pokud si nevěříte, nikdy se do toho nepustíte. Jednou z největších věcí, kterou můžete udělat pro svůj úspěch a dosažení úspěchu, je vybudovat si pevné základy sebevědomí.

16. Přestaňte žádat o radu. Rady vás mohou nasměrovat špatným směrem, protože vycházejí ze zkušeností a pohledu někoho jiného. Lidé, kteří vám dávají rady, vám prostě říkají, co by udělali na vašem místě oni sami. Nepomáhají vám dojít k rozhodnutí sami. Místo toho, abyste žádali o radu, požádejte o podporu.

17. Důvěřujte svému instinktu. Důvěřovat svému instinktu je velmi podceňováno. Často považujeme důvěru v intuici a instinkt za protiklad racionality a vědy, ale to prostě není pravda. Jak poznamenává psycholog Gerd Gigerenzer: „Vnitřní pocity jsou založeny na spoustě zkušeností, jsou nevědomou formou inteligence.“ Vnitřní pocity jsou založeny na spoustě zkušeností, jsou nevědomou formou inteligence.“

18. Poznejte svůj typ osobnosti. Znalost vašeho osobnostního typu, například typu Myers-Briggs, vám může pomoci pochopit některé klíčové aspekty vaší osobnosti, které mohou být neocenitelné při orientaci na pracovišti. Tyto osobnostní testy odhalí vaši úroveň introverze a extroverze a také typy prostředí, ve kterých se vám nejlépe pracuje. Využijte tyto údaje k vytvoření práce, která vás baví.

19. Zaměřte se na vnitřní odměny oproti vnějším. Vnitřní zdroje motivace a měřítka úspěchu jsou exponenciálně účinnější než vnější motivace. Začněte tím, že sladíte své osobní poslání s posláním své společnosti. Když budete mít vnitřní motivaci vstát a jít do práce, zjistíte, že vaše nasazení prudce vzroste.

20. Buďte dárcem. Výzkum Adama Granta o dárcích ukazuje, jakou sílu má štědrost k druhým lidem, aniž byste za to něco očekávali. Co se děje, to se děje – být dárcem je dlouhodobá strategie, která se vám časem odmění.