25 Drobné změny, které z vás udělají šťastnějšího člověka

Většina z nás tráví v práci více než polovinu svých bdělých dní. A příliš mnoho z nás to považuje za nutnou oběť, za něco, co musíme udělat, abychom zajistili sebe a své rodiny a umožnili si užít čas, který máme pro sebe.

Tento postoj je třeba přehodnotit.

Co kdyby vás pracoviště udělalo šťastnějšími? Nedalo by to všemu novou pozitivní perspektivu? Dalí Lama řekl: „Štěstí není něco hotového. Vychází z vašeho vlastního jednání.“

26 Pokud se nacházíte v prostředí, které vás zneužívá, nebo ve skutečně bezvýchodném pracovním prostředí, pak je práce na tom, abyste se z něj dostali, vaším nejlepším zdrojem štěstí – a více síly vám v této snaze přeji. Pro naprostou většinu pracovníků však existují každodenní kroky, které můžete podniknout, abyste byli spokojenější.

Zde je 25 základních věcí:

1. Převezměte odpovědnost za svůj vlastní růst. Říká se, že růst je jediným důkazem štěstí. Každý den máte vždy na výběr – můžete udělat krok vpřed k růstu, nebo krok zpět do bezpečí.

2. Udělejte si ze zpětné vazby dárek. Většina lidí se zpětné vazby bojí, protože si ji spojuje s kritikou a negativitou. Pokud však dokážete přeformulovat své myšlení tak, abyste zpětnou vazbu brali jako dar, který můžete přijmout s těmi nejlepšími úmysly, můžete ji proměnit v něco pozitivního.

3. Zařaďte do svého dne zábavu. I když je vaše práce vážná, nezapomínejte na důležitost zábavy. Dělejte, co můžete, abyste do práce vnesli zábavu. Jeden z mých klientů si pořídil do kanceláře popcornovač a nyní si každou středu v určený čas dělají čerstvý popcorn a tráví čas odpočinkem a propojením. I 15 nebo 20 minut může znamenat velký rozdíl.

4. Mějte mentora, který vám poradí. Každý si zaslouží a potřebuje rádce. Mít někoho zkušenějšího, na koho se můžete obrátit, vám pomůže překonat vlastní perspektivu a učiní výzvy mnohem méně náročnými. Je frustrující a neproduktivní, když se od vás očekává, že na všechno přijdete sami – zkuste si do svého koutku získat někoho se znalostmi a zkušenostmi. A pro ještě větší štěstí spojte kolegu s vhodným mentorem.

5. Spolupracujte co nejvíce. Přemýšlet samostatně je skvělé, ale lépe je odrážet a brainstormovat své nápady od ostatních. Práce v jednotlivostech je zřídkakdy nejproduktivnějším přístupem. Nejšťastnější a nejefektivnější pracovníci jsou součástí skvělého týmu. Přemýšlejte o tom, jak můžete spolupracovat s ostatními, abyste se cítili šťastnější a měli větší podporu.

6. Všímejte si, s kým trávíte svůj čas. Všímejte si lidí, kteří mají radost z vašeho štěstí a jsou smutní z vašich ztrát. To jsou lidé, kteří si zaslouží váš čas a kteří vám přinesou radost. Čas strávený v přítomnosti takových lidí vždy zvýší vaši zásobu štěstí.

7. Spojte se s tím, co vaše práce skutečně znamená. Práce je dřina, když jediné, co z ní máte, je dostatek peněz na zaplacení účtů. Pokud se dokážete spojit s celkovým obrazem toho, co děláte – bez ohledu na to, o co se jedná -, může to do vašeho života přinést větší spokojenost. Existuje starý příběh o třech zednících, kterých se někdo zeptal, co dělají. „Pokládám cihly,“ řekl první z nich. „Dělám zeď,“ řekl druhý. Třetí dělník se usmál a řekl: „Stavím katedrálu.“

8. Mějte na dosah zdroj inspirace. Abyste překonali těžké a neinspirované období, mějte po ruce něco, co vám přinese štěstí a spojení. Může to být fotografie vaší rodiny nebo mentora, kniha nebo sbírka citátů, které vás oslovují.

9. Uklízejte svůj prostor. Abyste byli produktivní, musíte být organizovaní, a abyste byli skutečně organizovaní, musíte se zbavit nepořádku. Čisté pracovní místo, uklizený stůl a uspořádané prostředí vám pomohou dodat si energii k zahájení nových a zajímavých úkolů.

10. Poskytněte pomoc, aniž byste o ni byli požádáni. Často je pro lidi, kteří nejvíce potřebují pomoc, nejtěžší o ni požádat. Zkuste nabídnout pomoc někomu, kdo se zdá, že má problémy, ať už o ni požádá, nebo ne. A nezapomeňte modelovat pozitivní chování tím, že požádáte o pomoc, když ji potřebujete.

11. Udělejte z všímavosti stav mysli na plný úvazek. Mindfulness vám umožní odevzdat se tomu, co je, nechat odejít to, co bylo, a věřit v to, co bude. Zůstaňte soustředění a v přítomnosti, abyste si co nejlépe užili dny, ať už děláte cokoli.

12. Dejte si záležet na fyzické aktivitě. Fyzické cvičení vám nejen pomůže zůstat zdravější a žít déle, ale je to také jeden z nejspolehlivějších zlepšovačů nálady. I desetiminutová procházka vám může zlepšit náladu.

13. Nedovolte, aby vám hněv ukradl štěstí. Nedovolte, aby vás maličkosti rozčilovaly a okrádaly o štěstí. Šetřete si hněv na významné nespravedlnosti a situace, kdy můžete pomoci něco změnit.

14. Nezapomeňte, že jste cenní. Jedním z nejlepších způsobů, jak si vypěstovat štěstí, je uvědomit si, jak jste cenní – prostě proto, že existujete, ne proto, co jste udělali nebo co umíte, ale díky jedinečnému souboru darů a vlastností, které světu přinášíte.

15. Trávte čas s otevřenými lidmi. Lidé, kteří oceňují různé perspektivy a jsou otevřeni změnám, jsou těmi nejlepšími společníky, které můžete mít. Budou vás inspirovat k tomu, abyste na oplátku otevřeli svou vlastní mysl a byli vnímaví k novým nápadům, novým zkušenostem a novým lidem.

16. Soustřeďte se na cílenou činnost. Nepodléhejte omylu, že štěstí je většinou záležitostí vrozeného temperamentu. Genetické, kulturní a environmentální predispozice jsou určitým faktorem, ale odhaduje se, že 40 % úrovně vašeho štěstí je zcela ve vaší režii. Udělat si čas na přemýšlení a vědomé kroky k tomu, aby byl váš život šťastnější, opravdu funguje.

17. Snažte se zjednodušit to, co se zdá složité. Nepřemýšlejte příliš o zdrojích svého štěstí. Když zjistíte, co – a kdo – vás činí šťastnými, může být vše mnohem jednodušší.

18. Přestávky na oběd. Neberte si jen něco k jídlu – udělejte si uprostřed dne přestávku, abyste o sebe skutečně pečovali. Opusťte svůj pracovní stůl a zajděte si na oběd s přáteli, projděte se, navštivte park nebo muzeum.

19. Nalaďte se. Jak jen to jde, poslouchejte hudbu. Správná hudba vám může pomoci soustředit se, najít rytmus pro práci, a dokonce (když to potřebujete) uniknout.

20. Každý den se naučte něco nového. Ti, kteří dělají nové věci – ať už se učí nějakou hru, cestují na neznámé místo nebo cokoli mezi tím – jsou šťastnější než lidé, kteří se drží známých věcí, které už umí dělat.

21. Zůstaňte agilní a flexibilní. Úspěch v dnešní době vyžaduje schopnost neustále přemýšlet, oživovat, reagovat a každý den se znovu objevovat. Zůstaňte uvolnění a pružní ve svém myšlení a buďte otevření změnám.

22. Dostatek spánku. Každý den se dozvídáme více o špatných účincích nedostatku spánku – od ztráty paměti až po přibývání na váze. Prostý dostatek spánku vám pomůže udržet si vyšší úroveň štěstí.

23. Pamatujte, že cokoli, co stojí za to, se vyplatí dělat špatně. Opusťte myšlenku, že neúspěch je to nejhorší, co se může stát, protože toto myšlení vás drží v bezpečí v koutě. Buďte odvážní a řešte náročné cíle a úkoly s grácií – i s vědomím, že zpočátku můžete padnout na hubu.

24. Dělejte si malé přestávky. Krátké přestávky a vědomé zklidnění zklidní vaše myšlení a v konečném důsledku vás udrží produktivnější.

Ať se vám dny počítají. Každý den máme příležitost být šťastní, něco změnit, žít naplno a divoce uspět. Je na každém z nás, abychom si vybrali věci, které nás činí šťastnými a přinášejí nám radost.