3 jednoduché týdenní rituály, které posílí vaše pozitivní vůdčí návyky

Již dříve jsem psal o kultu zaneprázdněnosti, o tom, že je potřeba přestat všechno dělat urgentně a proč vaši lidé potřebují spíše konzistenci než chaos. Pro většinu vedoucích pracovníků je mnohem snazší pochopit potřebu této změny než podniknout kroky k jejímu uskutečnění.

Skutečnost je taková, že navyklost způsobu, jakým vedete, vroubí synapse ve vašem mozku tak, aby reagovaly způsobem, který vám přináší největší nával dopaminu. Konkrétně skákání, abyste zachránili situaci, lítání od krize ke krizi a neustálé hašení požárů.

Abyste překonali tyto staré „špatné“ návyky, musíte si vytvořit nové „dobré“ návyky. Pokud jste se někdy pokoušeli vybudovat si lepší návyk, ať už jde o vytvoření fitness rutiny, zdravější stravování, menší používání telefonu nebo omezení konzumace alkoholu, víte, že nejefektivnějším způsobem je vytvořit si konzistentní, opakovatelný rituál. Když si rituál projdete desetkrát, dvacetkrát nebo padesátkrát, nakonec se z něj zformuje nové chování, o jehož přirozené projevování usilujete.

Budování nových návyků vedení se nijak neliší. Zde jsou tři týdenní rituály, které můžete provádět a které z vás časem udělají lepšího vedoucího pracovníka.

1. Otevření svého týdne

Stanovení záměru, čeho chcete dosáhnout a proč, na začátku každého týdne (a dne) může být rozdílem mezi výhrou a prohrou.

Na začátku každého týdne (nejlépe hned ráno) se začněte ptát sami sebe:

Jaké jsou vaše tři klíčové cíle nebo výsledky pro daný týden? – Čeho musíte dosáhnout, aby byl tento týden úspěšný?

Kdo je ve vašem hledáčku? – Kdo z vašeho týmu může potřebovat trochu více péče nebo pozornosti kvůli náročnému projektu nebo naléhavému termínu?

Kde vás může vykolejit? – Co vidíte jako největší potenciální blokátory nebo překážky tohoto týdne, které mohou způsobit, že vy nebo váš tým zakolísáte?

Začněte svůj týden cílevědomě a výrazně zvýšíte pravděpodobnost, že ho zakončíte silně.

2. Individuální kontroly

Každá osoba ve vašem týmu by měla dostat otázku „Jak mohu pomoci“?‘ každý týden zkontrolovat. Ať už se jedná o rychlý e-mail, telefonát nebo textovou zprávu, měli byste svému týmu položit tři otázky:

Na čem nejdůležitějším tento týden pracujete?? – Co je pro ně hlavní prioritou, kterou musí splnit, aby byl týden úspěšný?

Jaká je podle vás největší výzva, které budete tento týden čelit?? – Co vidí jako potenciální překážky nebo blokátory na své cestě?

Jak vám mohu nejlépe pomoci? – Jakou radu, vedení nebo podporu od vás potřebují, aby byl tento týden velmi úspěšný?

Tímto postupem dosáhnete dvou věcí. Zaprvé, poskytuje jasnou shodu mezi vámi a vašimi přímými podřízenými v tom, co považují za svou aktuální prioritu, a dává vám možnost ji podle potřeby upravit nebo zpochybnit. Zadruhé jim umožňuje cítit, že jim při řešení jejich klíčových problémů kryjete záda. Ať už od vás potřebují něco hmatatelného, nebo ne, už jen vědomí, že jste tu pro ně, zvýší jejich šanci na úspěch v tomto týdnu.

3. Uzavření týdne

Není nic lepšího než endorfinový nával, který se dostaví při zavazování volných konců. To je jeden z důvodů, proč je tak uspokojivé vyčistit si všechno před odjezdem na desetidenní dovolenou. Jednou týdně si můžete dopřát minipříval dopaminu tím, že úspěšně uzavřete a zhodnotíte svůj pokrok.

Sedněte si co nejblíže ke konci týdne a odpovězte si na následující otázky:

Co se vám a vašemu týmu ten týden povedlo?? – Jaké byly vaše největší úspěchy individuálně a jako týmu?

Co byste příště udělali jinak? – Co nefungovalo tak dobře a co je třeba doladit nebo změnit?

Jak nejlépe využít volno? – Jak se můžete přes víkend dobít, abyste se příští týden vrátili a měli další hvězdný týden?

Každý z těchto rituálů by neměl trvat déle než 30 minut. Vřele doporučuji, abyste si je naplánovali v kalendáři na každý týden ve stejný čas. Ačkoli vás zpočátku mohou odvádět od toho, abyste něco dělali, časem začnete vyhledávat uspokojení, které vám dokončení těchto jednoduchých cvičení přinese.