3 jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy z konce roku a nabrat energii do nového roku

Pokud je rok maratonem, většina z nás protíná cílovou pásku vyčerpaná. Ale také se připravujeme na další velký závod.

Je dobře známo, že podnikatelé se vyrovnávají se zvýšeným stresem po celý rok, takže další tlak o svátcích jen zvyšuje riziko vyhoření. Navzdory chaosu většina zakladatelů plánuje v novém roce velký růst.

Má to háček: žádný z vašich plánů nebude fungovat, pokud v lednu přijdete do kanceláře ještě úplně vyšťavení z loňského stresu.

Z minulých zkušeností vím, že pokud chci být v lednu v plné síle, musím nutně dobít energii. Kombinací mých metod s metodami jiných zakladatelů vám přinášíme hlavní strategie, jak se zotavit z vyčerpání a začít nový rok s novou energií a záměrem.

1. Vykašlete se na novoroční předsevzetí a zamyslete se nad rokem 2018 pomocí budoucího deníku.

Vědecké poznatky o tom, jak mozek vnímá informace, jsou dost šílené. Čím více se v mysli přizpůsobíte tomu, kam chcete dojít, tím je pravděpodobnější, že se tam dostanete. Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak měním své myšlení, je psaní deníku o budoucnosti. To se liší od stanovení novoročního předsevzetí, protože si nestanovujete záměr, ale přemýšlíte o výsledcích plnění svého záměru.

Vezměte si svůj deník a začněte nový záznam s datem 31. prosince 2018. A teď si představte, že si na konci příštího roku píšete zápis do deníku. Zeptejte se svého budoucího já: Co všechno jste v roce 2018 osobně a profesně dokázali?? Za co jste vděční? Jak se teď cítíte, když jste splnili vše, co jste si předsevzali??

Tuto techniku můžete použít i pro krátkodobé cíle. Jste nervózní z blížící se velké obchodní schůzky? Deník o tom, jak jste uzavřeli obchod. Plánování prezentace? Zapište si do deníku, jak se vám to povedlo a co se díky tomu změnilo.

2. Vypněte telefon, notebook a další zařízení a na několik dní se obejděte bez techniky.

Myšlenku digitálního detoxu už pravděpodobně znáte. Existuje spousta výzkumů, podle kterých může digitální detox prospět vašim vztahům, spánku i zdraví – a navíc vás donutí udělat si prostor a odstup od práce.

Ale co když nemáte o svátcích delší volno?? Zařaďte do svého pracovního dne mini digitální detox. Jeden skvělý způsob, jak to udělat, nabízí Garrett Curry, zakladatel společnosti Raygun Workshop. „Když nechám telefon v autě, vytváří to úplně jiný zážitek, když se setkám s kamarádem v kavárně,“ řekl. „Při čekání se můžu dívat z okna. Všímám si designu interiéru, písničky, která hraje, lidí, kteří procházejí kolem, a stromů a oblohy.“

Všichni se nemůžeme vejít na týdenní dovolenou někam, kde není mobilní signál, ale všichni můžeme přežít několik hodin (nebo dní) bez techniky. Zavřete notebook a vypněte telefon na co nejdelší dobu během svátků. Vaši přátelé a rodina vám poděkují.

3. Připravte si myšlení na úspěšný rok přepracováním praxe vděčnosti.

Věda říká, že praktikování vděčnosti vás může učinit šťastnějšími. Existují i jiné způsoby, jak praktikovat vděčnost, než si každý večer zapisovat 3 věci, za které jste vděční. Pokud se cítíte zaseknutí ve vyjetých kolejích, zkuste změnit svou praxi vděčnosti.

Jedním ze způsobů je praktikování vděčnosti během cvičení nebo jiných každodenních činností. Robert Preville, generální ředitel a zakladatel společnosti KWIPPED, přemýšlí o jedné věci, za kterou je vděčný po každém schodišti, po kterém jde do kanceláře. „To je 14 příležitostí, jak být vděčný za 14 úžasných věcí v mém životě ještě předtím, než začnu svůj pracovní den.“ Z mých zkušeností vyplývá, že tento postup může velmi dobře fungovat, zejména pokud si zároveň stanovujete cíle týkající se fyzické aktivity.

Dalším zvykem, který jsem si vytvořil, je přemýšlet nejen o věcech, za které jsem vděčný teď, ale také o tom, za co budu vděčný v budoucnu. Tohle funguje obzvlášť dobře, pokud si osvojuji nový návyk nebo přestávám s nějakým starým návykem. Když se zamyslím nad tím, jak jsem vděčný za to, že jsem provedl změnu, je mnohem snazší se změnit.

Promíchejte svou praxi vděčnosti a zamyslete se nad tím, za co jste v současné době vděční a za co budete vděční v roce 2018. Když začnete své myšlení připravovat na změny, které chcete v novém roce vidět, bitva je již z poloviny vyhraná.

Tyto strategie mi pomohly přeprogramovat své myšlení a být pro svůj tým tím nejlepším já. Pokud se cítíte trochu vyhořelí, vyzkoušejte tyto strategie a začněte nový rok nově.