3 mantry, které vám pomohou zotavit se ze špatného dne v práci

I když jste do své práce zapálení, čerpáte energii z lidí, se kterými pracujete, a věříte v poslání své firmy, můžete zažít špatný den. Možná vaše ráno začíná hrstkou zádrhelů a vaše produktivita a soustředění jsou narušeny. Nebo jste se možná museli vypořádat s frustrovaným klientem či zákazníkem, který řekl něco, co vás rozčílilo.

Bez ohledu na příčinu, přiznejme si to, všichni jsme si tím prošli. Ale to, co odlišuje špatný den od úplně špatné nálady, jsou nástroje, které vám pomohou posunout se dál. Pro mě jsou tajemstvím, jak se zotavit ze špatného dne, tyto tři jednoduché mantry:

1. Můžete dělat cokoli, ale ne všechno.

Tento citát je klenotem Davida Allena a byl tři roky mým počítačovým pozadím. Zejména v tomto ročním období je tendence snažit se nacpat celoroční práci do jediného čtvrtletí. Lidé mají pocit, že musí vzít na sebe víc, aby dokázali svůj vliv a překonali očekávání cílů, a zároveň plánují další rok.

Pravdou je, že pokud seznam zkrátíte, dosáhnete většího účinku a vyhnete se ztrátě soustředění. Můj kolega Sam je v tomto směru profesionál a nechal celý náš tým vedoucích pracovníků vyplnit cvičení, v němž zdokumentoval náš „krátký seznam.“ Je to seznam pěti věcí, na které zaměřujete svůj čas a pozornost, tří opomenutí a alespoň jedné věci, která vám přináší radost. Pokud to není na tomto seznamu, pak se to neudělá, protože pokud je všechno důležité, pak není důležité nic. Hádám, že váš seznam je příliš dlouhý – zkraťte ho a prohlubte své zaměření, už tak budete méně ve stresu.

2. Pokrok, ne dokonalost.

Nedávno jsme v HubSpotu uspořádali virtuální akci pro naše vedoucí ženy na téma růstu a vděčnosti. Jedním z nejpůsobivějších poznatků byla myšlenka, že silné stránky se někdy nakonec stanou vaší Achillovou patou.

Zní to povědomě všem kolegům perfekcionistům? Mám vysoké nároky na sebe i na ostatní a někdy může tato touha odvádět výjimečnou práci vytvářet nepřiměřený tlak a stres.

Takže pokud jste na tom podobně jako já, udělejte krok zpět. Zeptejte se, jaké koule si vlastně můžete dovolit vypustit, abyste si mohli dát svolení upustit od potřeby dokonalosti. Pokud jste se zasekli, udělejte si v kalendáři čas na oslavu pokroku na pozadí malých vítězství – tím zajistíte, že se budete soustředit na dobré věci, ne jen na všechnu práci, kterou je třeba ještě udělat na cestě k cíli.

3. Kontrolujte kontrolovatelné.

Loňský rok byl rokem nezvladatelných věcí. Popravdě řečeno, rok 2021 nevypadal o moc jinak. Když máte špatný den, může být opravdu snadné zaměřit se na věci, které nemůžete ovlivnit – ať už je to globální pandemie, počasí, chování ostatních lidí, na co si vzpomenete.

Vzhledem k tomu je jednou z mých manter, jak se dostat z těžkého období, otázka, jaké prvky řešení mám pod kontrolou. Často to zahrnuje mou reakci, zdroje, které mám k dispozici, nebo dokonce jen stanovení očekávání, kdy nebo jak se něco udělá. Místo toho, abyste se soustředili na nespočet věcí, které nemůžete ovlivnit, připomeňte si, co můžete, i kdyby to mělo začít pěkně hlubokým jógovým nádechem.

Byla jsem velkou fanynkou knihy Alexandr a strašný, hrozný, špatný, nedobrý, velmi špatný Den dospívání. V něm hlavní hrdina po těžkém dni navrhuje, že nejlepším řešením by mohlo být přestěhování do Austrálie. Nebudu lhát, v posledních letech jsem několikrát přemýšlel o tom, že bych se jeho radou řídil. Ale uniknout špatnému dni může být tak snadné, jako přiznat si jeho náročnost a změnit své myšlení. Doufáme, že slunečný výhled pro vás je jen mantra a hluboký nádech.