3 mentální návyky nejpozitivnějších lidí, které zlepší to, jak pracujete

Jste negativní člověk? Pokud jste ve fázi, kdy se vážně snažíte přejít k pozitivním věcem, krokem číslo jedna je změnit svůj postoj a změnit vnímání své současné situace.

Protože to možná hraničí s klišé, dovolte mi navrhnout praktický akční plán zaměřený na tři mentální hacky, které fungují. Bude to vyžadovat určité odhodlání a záměr, ale právě to zvládli ti nejpozitivnější lidé.

1. Identifikujte své negativní pocity a to, co vás v nich udržuje.

Naše emoce a chování často odrážejí to, co cítíme ke světu kolem nás. Například pokud jste drbna, zeptejte se sami sebe: „Co mé chování prozrazuje ostatním o mém charakteru?“ Pokud jste drbna, zeptejte se sami sebe: „Co prozrazuje mé chování ostatním o mém?“

Pokud jste jako většina lidí, pravděpodobně při šíření pomluv získáte určitý přehled o tom, jak jste vnímáni. Většina lidí, které znám a kteří si kladou tuto otázku, zjistí, že hledají pozornost. A při dobrém sebepoznání si brzy uvědomí, že je ostatní vnímají jako, no, pěkně ubohé.

Dalším krokem je zjistit, co tento postoj nebo chování podporuje. Je možné, že vaše pracoviště je toxické nebo se stýkáte s několika špatnými jablky.

Zůstaneme-li u tématu pomluv, ochota aktivně se jich účastnit a naslouchat jim je podpůrným systémem, který tento postoj neustále přiživuje a vede vás k tomu, abyste pomlouvali znovu. Když si vědomě uvědomíte, že poslouchání drbů vás vede k pomluvám, máte na cestě ke změně docela slušný náskok.

2. Zničte negativní samomluvu přerámováním.

Slyšíte někdy ten hlas ve své hlavě, který vám říká věci jako např:

„Zase jsem to podělal.“
„Já to nedokážu. Nikdy se mi to nepodařilo. Teď už to nepůjde.“
„Ve srovnání s těmito lidmi nejsem nic.“

Samomluva je normální, ale když se stane negativní a slouží k posílení iracionální myšlenky nebo představy, je to problém.

Tak jaké je řešení?? Úhledný trik pozitivní psychologie zvaný reframing (přerámování). Začněte tím, že vědomě identifikujete typ vnitřního dialogu nebo jazyka, který denně používáte. Všichni máme jeden. Jaké jsou ty vaše?

Poté si v duchu poznamenejte nebo si zapište do deníku negativní slova nebo fráze, které na konci dne používáte.“ Na konci dne si zapište do deníku negativní slova nebo fráze, které používáte. Například: Nemůžu, nevím jak, je to nemožné, vždycky se mi to nepovede, atd.

Nyní opravdu věnujte pozornost tomu, kdy je opět použijete. Jaké jsou spouštěče? Hromadí se požadavky v práci? Nejsou věci doma tak růžové?

Jakmile si všimnete, že si v duchu říkáte něco negativního, můžete své myšlenky zastavit uprostřed proudu tím, že si řeknete (nebo v duchu): „Přestaň!“ Říkat to nahlas bude mít větší sílu a nutnost říkat to nahlas vás přiměje lépe si uvědomit, kolikrát se zastavujete u negativních myšlenek a kde.

Nyní se ponořte hluboko do svého nitra a přehodnoťte své předpoklady. Předpokládáte, že něco je negativní událost, i když tomu tak nutně není? Zastavte se, znovu se zamyslete a zkuste přijít na neutrální nebo pozitivní náhradu.

Přehodnocováním zpochybňujete své iracionální představy, myšlenky a zobecnění – ano, i ty hlasy, které vám říkají, že jste beznadějní nebo že děláte věci vždycky špatně!

3. Přestaňte přežívat v minulosti.

Chytří a obecně šťastní lidé zažívají větší úspěch, protože jsou dobrými strážci toho, co si pouští do mysli, včetně nežádoucích myšlenek z předchozích životních událostí.

Všichni jsme zažili neúspěch, bolest a tragédii. Pokud jste však ještě dnes (nebo za týden) posedlí špatným rozhodnutím nebo něčím, co se strašně nepovedlo, volíte špatnou mentální cestu.

Barbara Corcoranová, magnátka ze Shark Tanku, k tomu má co říct. Říká: „Rozdíl mezi úspěšnými lidmi a těmi ostatními je v tom, jak dlouho tráví čas tím, že se litují.“

Přijměte, že neúspěchy a nezdary jsou součástí procesu učení se v životě. To platí zejména pro podnikatele. Uzdravit se a zotavit se z těchto okamžiků, poučit se z nich, zapamatovat si ponaučení, nechat je v minulosti a jít dál. To dělají emocionálně zdraví a úspěšní lidé a vy to nyní můžete dělat také.