3 tajemství, jak zvýšit svou mentální sílu

Většina lidí ví, jak budovat fyzickou sílu, tam’s mnohem více nejasností ohledně kroků, které můžete podniknout k rozvoji duševní síly. Přestože existuje spousta cvičení, která vám pomohou stát se duševně silnými, zde jsou tři tajemství, jak posílit svou duševní sílu:

1. Mluvte sami se sebou jako s důvěrným přítelem.

Vědci z Laboratoře neurologického zobrazování odhadují, že člověk má denně asi 70 000 myšlenek. To znamená, že máte 70 000 příležitostí, jak se buď posílit, nebo zbourat.

Vaše myšlenky výrazně ovlivňují to, jak se cítíte a jak se chováte. Ve skutečnosti má váš vnitřní monolog tendenci stát se sebenaplňujícím se proroctvím. Myšlenky typu „Na tuhle práci mě nikdy nepřijmou“ nebo „Nikdo mě nikdy neposlouchá“ mohou změnit vaše chování tak, že se tyto předpovědi naplní.

Cvičte se v nahrazování příliš negativních myšlenek myšlenkami realističtějšími. Když si všimnete, že si myslíte něco jako: „Jsem nula a nikdy ničeho nedosáhnu,“ připomeňte si, že vaše myšlenky nemusí být nutně pravdivé.

Zeptejte se sami sebe: „Co bych řekla kamarádce, která by o sobě řekla toto??“ Pak si nabídněte tato laskavá a jemná slova.

2. Ovládněte své emoce.

Pokud dovolíte, aby váš život ovládaly emoce, vyčerpá to vaši duševní sílu. I když není nic špatného na tom, když máte někdy špatnou náladu, setrvávání v negativní náladě může být šikmou plochou. Smutek může vést k sebelítosti, hněv se může změnit v zahořklost a mírná úzkost může přerůst v paralyzující strach, pokud si nedáte pozor.

Mnoho problémů pramení z touhy vyhnout se nepohodlí. Například lidé, kteří se bojí neúspěchu, se často vyhýbají novým výzvám ve snaze udržet úzkost na uzdě. Vyhýbání se emocionálnímu nepohodlí je však obvykle krátkodobým řešením, které vede k dlouhodobým problémům.

Rozvíjejte povědomí o tom, jak vaše emoce ovlivňují váš život. Rozhodněte se, že budete mít své emoce pod kontrolou, aby vaše emoce neovládaly vás. Postavte se nepříjemným pocitům čelem a vezměte svůj život do svých rukou. Čím více budete trénovat snášení nepohodlí, tím větší důvěru získáte ve svou schopnost přijímat nové výzvy.

3. Chovejte se produktivně navzdory okolnostem.

Je nemožné cítit se duševně silný, když se dopouštíte sebedestruktivního chování, které sabotuje vaše nejlepší snahy. Přesto má většina lidí několik neproduktivních návyků, kterým se pravidelně oddává.

Mnohé z těchto zlozvyků se zdají být drobné – stěžování si na šéfa, pořádání vlastních večírků lítosti nebo snaha zavděčit se všem – ale mohou způsobit spoušť na vašem duševním stavu. Pokud tyto špatné návyky provádíte hned vedle těch dobrých, vaše úsilí se stává kontraproduktivním.

V životě máte jen omezené množství času a energie. Věnování těchto prostředků věcem, které duševně silní lidé nedělají’t dělat vás unaví a zpomalí váš postup směrem k cílům.

Vybudujte si duševní sílu

Každý má schopnost budovat duševní sílu. Podobně jako budování fyzické síly vyžaduje rozvoj duševních svalů odhodlání a tvrdou práci. Cvičením získáte větší schopnost regulovat své myšlenky, ovládat své emoce a chovat se produktivně navzdory okolnostem, za kterých se nacházíte.

Klíčem k dosažení největšího životního potenciálu je naučit se napínat své duševní svaly. Ať už je vaším cílem stát se elitním sportovcem, nebo se snažíte být trpělivějším rodičem, duševní síla vám pomůže dosáhnout vašich cílů.