3 taktiky řízení času používané prvotřídními sportovci

Nejlepší sportovci vědí, že hospodaření s časem je klíčové. V kariéře máte omezené množství času – čtyři roky na střední škole, čtyři roky na vysoké škole a nanejvýš deset až patnáct let jako profesionál. A pak je tu nekonečný seznam způsobů, jak se můžete zlepšit, nemluvě o povinnostech vůči rodině, přátelům, škole a komunitě.

Jako bývalý profesionální hráč basketbalu, dlouholetý soukromý trenér a zakladatel společnosti CoachUp jsem si uvědomil, že způsob, jakým trénují a hospodaří s časem nejlepší sportovci, a způsob, jakým totéž dělají nejlepší lídři v podnikání, se v mnohém překrývá. Zde jsou tři způsoby, jak můžete zlepšit svůj time management ještě dnes.

Rozvíjejte užitečné návyky

Ať už to víme, nebo ne, spoléháme se na stovky návyků, které nám pomáhají přežít naše dny. Čištění zubů je toho nejlepším příkladem – máte kartáček na stejném místě, nebo ho neustále přemisťujete?? Po použití zubní pasty nasadíte zpět víčko? Čistíte si zuby pravou, nebo levou rukou?? Když se nad tím zamyslíte, jsou to jen některé z návyků, které jste si pravděpodobně vypěstovali při čištění zubů – jeden z mnoha rutinních postupů, které dodržujete bez přílišného vědomého rozhodování.

Jako další příklad uveďme, že prezident Obama má každé ráno na výběr pouze ze dvou druhů obleků. Určitě má víc než dva obleky. Proč ho omezuje? Protože má milion věcí, o kterých musí přemýšlet, a tisíce rozhodnutí, která musí udělat, takže odstraněním otázky „co si vzít na sebe“ by se?“ jako jedno z rozhodnutí, může tuto energii zaměřit jinam.

Nejlepší sportovci jsou posedlí svým rozvrhem – a hledají způsoby, jak si vybudovat pozitivní rutinu, díky níž se budou zlepšovat. Znal jsem jednoho hráče, který si šel zaběhat pokaždé, když pršelo, bez ohledu na to, jestli dříve během dne trénoval, nebo ne, prostě proto, že se mu líbila představa tréninku v době, kdy by většina ostatních hráčů seděla na gauči. Můj partner v CoachUp, Stephen Curry, provádí před každým zápasem stejný intenzivní nácvik střelby a driblování se dvěma míči. Proč? Protože tento zvyk ho nutí zdokonalovat se v detailech, které pod tlakem rozhodují.

Dobré čtení o vytváření návyků najdete v knize Charlese Duhigga Síla zvyku.

Využívejte zdroje

Rozvrh profesionálního sportovce je plný, přestože oficiální tréninky týmu zabírají jen několik hodin denně. Prioritou každého sportovce je rozvíjet se v ještě lepšího závodníka. Tento závazek k osobnímu rozvoji a spoléhání se na ostatní, kteří ho dosahují – například na trenéry, soukromé kouče, odborníky na výživu a maséry – umožňuje nejlepším sportovcům zlepšovat se během v každé sezóně, nejen mimo ni.

Stejně tak úspěšní lidé vždy hledají způsoby, jak využívat a objevovat nové zdroje – ať už jsou to vaši spoluhráči, lektor, trenér nebo investice jiných lidí.

Buďte důslední

Ať už jsou na tréninku, na cvičení nebo při běhu, všichni dobří sportovci se hodně snaží. Skvělí sportovci se však odlišují svou disciplínou a důsledností na hřišti i mimo něj. Jak často a s jakou disciplínou trénujete? Jíte vždy zdravě, nebo jen někdy? Nejlepší sportovci jsou důslední v tom, jak přistupují ke své práci, tréninku a životu. To jim umožňuje maximálně využít každou minutu jejich dne.

Jaké poznatky si můžete vzít z toho, jak trénují nejlepší sportovci, a použít je ve svém životě??

  • Vytvořte si užitečné návyky: Tyto návyky by vám měly pomoci maximalizovat učení. Přihlaste se k odběru relevantních blogů a novin z vašeho oboru a čtěte je každý den. Dejte si za cíl přečíst každý měsíc novou knihu, která rozšíří vaše myšlení o vašem oboru.
  • Využívejte zdroje: Vyzkoušejte si, jak se rozvíjet v kurzech profesního rozvoje. Požádejte kolegy, aby vás naučili novým dovednostem. Máte problémy s aplikací PowerPoint nebo Excel? Možná jste skvělý digitální marketér a můžete si vyměňovat lekce s kolegou.
  • Buďte důslední: Stanovte si časový plán a dodržujte ho. Mějte pevně stanovený čas vstávání. Plánujte si dovolenou s dostatečným předstihem. Vyhraďte si čas na elektronickou poštu, čas na čtení nebo blogování, čas na kreativní přemýšlení o výzvách, kterým vy nebo vaše společnost čelí. I když jde o volný čas, naplánujte si ho.
  • A hlavně nezapomeňte pečovat o své tělo. Fyzické cvičení, výživa, hloubkové masáže – tyto věci jsou důležité pro každého, kdo chce podat co nejlepší výkon, ať už na hřišti, nebo při bušení do klávesnice. Udělejte si ve svém nabitém programu čas na péči o své tělo a přistupujte k němu jako k práci. Pokud se vás někdo zeptá, proč je to tak důležité – když nejste profesionální sportovec – řekněte mu, že jste profesionál a že všichni jsme sportovci ve hře života.