3 triky, jak porazit svůj perfekcionismus

Někteří z nás se prostě narodili s tím, že mají rádi pořádek a kontrolu. Milujeme, když je všechno seřazeno v úhledných řadách, nikdy nezmeškáme žádnou schůzku a každý krok svého života si důkladně a s dostatečným předstihem naplánujeme. Je to vrozené, ale má to i své výhody. Svědomití lidé typu A jsou často skvělými studenty a vynikajícími školiteli, kteří dostanou jedničku z každého bezchybně provedeného úkolu.

Někdy však, když přijde na drsný svět, na skutečnou práci, máme zpočátku potíže. Profesionální sféra, která je více zaměřená na spolupráci a mnohem méně předvídatelná než školní třída, je pro perfekcionisty často šokem, protože se zdá, že – navzdory naší snaze – prostě nedokážeme mít všechno pod kontrolou.

Pokud vám to všechno zní povědomě, vězte, že nejste sami. I mně to zní povědomě a rozhodně to byla zkušenost autorky kariérních textů Alexandry Levitové. Nedávno psala na blogu The Fast Track společnosti Intuit a podělila se o svůj vlastní příběh, jak se vyrovnat s chaosem firemního světa navzdory svým vlastním sklonům plánovat a kontrolovat.

“ Když jsem poprvé vstoupil do světa byznysu, vzal jsem si s sebou své typické já. Byla jsem zvyklá dokonale provést vše, co jsem chtěla. Myšlenka, že moje firma má vlastní hlavu, mě děsila, ale rychle jsem se naučila, že je to realita,“ píše. „V korporátní Americe bylo tolik věcí, které jsem nemohl ovlivnit, a já jsem se musel rozhodnout. Měl jsem si přivodit žaludeční vředy způsobené stresem, nebo jsem se měl lépe vyrovnat s nesmyslnými přístupy a obtížnými situacemi?“

Rozumně zvolila druhou možnost a v příspěvku se podělila o některé triky, které použila ke zkrocení vlastních perfekcionistických sklonů, včetně:

1. Postupujte krok za krokem

Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak překonat jakýkoli strach, je postavit se mu čelem. Ale nepřivolávejte si infarkt, začněte ve velmi malých dávkách a postupně se k nim propracujte. Levit radí, abyste si vybrali jeden aspekt své kariéry, který vám způsobuje úzkost, a začali na něm postupně pracovat. „Pokud například neradi mluvíte na veřejnosti, ale vaše nová práce to vyžaduje, co takhle začít tím, že promluvíte na týmové schůzce?? Během provádění testovací činnosti si všímejte, jak se cítíte a zda se nestalo něco špatného, když jste čelili svému strachu,“ píše.

2. Vzdejte se

Ano, je to tak. Odchod není vždy známkou selhání. Často je to známka toho, že jste učinili široké a zralé rozhodnutí o tom, jak rozdělit své omezené zdroje. „Ať děláte, co děláte, pokud pracujete v organizaci s dalšími lidmi, nebudete si moci nastavit prostředí přesně podle svých představ.“ Ať děláte, co děláte, pokud pracujete v organizaci s dalšími lidmi, nebudete si moci nastavit prostředí přesně podle svých představ. Opusťte tedy představu, že jste zodpovědní za to, abyste společnost zbavili jejích problémů, jejích bláznivých lidí atd.,“ navrhuje.

3. Udělejte si seznam starostí

Pokud z chaosu, který vás obklopuje, jste nervózní troska, je na čase jednat tím, že vyhodnotíte, jak přesně je všechno to stresování produktivní. Levitová vypráví, že poté, co si s babičkou promluvila o svých obavách, „šla jsem domů a sepsala si všechny věci, které mě trápí. O měsíc později jsem se na seznam podíval a zasmál se. Znepokojivé věci, které se staly, už byly jen neškodnými vzpomínkami a většina ostatních věcí se nikdy nestala. období. Moje babička měla pravdu. Bezdůvodně jsem se schoulila do klubíčka nepohodlí!“ Mohl by podobný seznam uklidnit vaše nervy?

Chcete další nápady? Podívejte se na celý Levitův příspěvek.