3 způsoby, jak skoncovat s chronickým stěžováním si ve firmě

Nedávno jsem šel náhodou kolem televize a uviděl jsem.. Today Třetí hodina pořadu, ve které se řeší méně závažná témata. Moderátoři mluvili o něčem, co dělali celý týden, o „očistě od stížností“.“

Ukázalo se, že je inspiroval příspěvek básníka na sociálních sítích. Ta básnířka, Cleo Wadeová, by se dalo říct, si stěžovala na stěžování: „Stížnosti nemají žádné kouzlo,“ napsala. „Nikomu den nezlepší a žádné situaci nepomohou.“ Všichni jsou vděční za to, co se děje.“

Souhlasím. Je tak snadné hledat chyby, dívat se na druhé lidi a jejich nápady a snahy svrchu nebo je přímo odmítat. A může se z toho stát špatný zvyk – do kterého jsem sám upadl častěji, než bych si chtěl připustit.

Zde jsou tři věci, které se chystám udělat v rámci své vlastní „stížnostní očisty“, a zvu vás, abyste se ke mně připojili. Začněte hned, ať můžeme všichni vyrazit do léta s dobrými úmysly.

1. Udělejte si ve svém přístupu takovou čistotu a pořádek, jaký chcete, aby byl váš dům.

Přiznávám, že si občas stěžuji – dělá to každý – ale když analyzuji proč, je to obvykle proto, že se v dané situaci cítím bezmocný. Zamyslete se nad tím a buďte trochu empatičtí vůči lidem, nad kterými máte moc nebo kontrolu, jako jsou děti nebo začínající zaměstnanci.

Stěžují si lidé proto, že jsou zlí, nebo proto, že potřebují trochu více samostatnosti a rozhodovací pravomoci nad svým životem? Abychom parafrázovali Marii Kondo, podívejte se na své postoje, a pokud něco z nich nepřináší druhým lidem radost, vyhoďte to do koše a ukliďte dům.

2. Pamatujte si, co je dobré, a povzbuzujte to u ostatních.

Zkuste si vést deník vděčnosti nebo alespoň věnujte zvýšenou pozornost tomu, co lidé kolem vás dělají dobře a čeho si vážíte na svém manželovi, dětech, domácích mazlíčcích, zákaznících, zaměstnancích a přátelích. Všimněte si také, čeho jste sami dosáhli, o čem jste snili a co jste vyzkoušeli, na co byste měli být hrdí.

Nyní tyto přednosti využijte a dejte těmto lidem výzvu nebo příležitost. Vědomí, že jim jako rodič, kolega, přítel nebo zaměstnavatel věříte, by jim mohlo pomoci překonat vzdálenost mezi velkými a ještě většími výšinami.

3. Přestaňte dávat svým problémům veškerou moc.

Místo toho, abyste se dusili pod neustálým žárem nedokonalostí, držte obrácenou zášť. Když se k vašim rtům přiblíží stížnost, překousněte ji a přemýšlejte, jak místo ní říct něco pozitivního. Pokud si budete všímat toho pozitivního a nikdy nezapomenete, za co všechno můžete být ve svém životě vděční, budete to mít hned na jazyku.

Stěžování se může stát způsobem života, zlozvykem, náhradním způsobem komunikace mezi skupinami lidí se společnými stížnostmi. Občas je dobré takříkajíc vyprázdnit schránku. Očistěte se od stížností a začněte znovu.