5 jednoduchých způsobů, jak ovládnout emoce, když vás lidé tlačí na pilu

Nechat se někdy ovládnout svým temperamentem? Zažili jste to. Je prakticky nemožné, aby vás něco nebo někdo nevyvolal, zejména při práci s obtížnými lidmi. Ale jak potvrdí každý dobrý vedoucí, jsme lidé a všichni máme své „chvilky“.“

Pokud jde o vyjádření hněvu, musíme nejprve přijmout, že je to normální mít příležitostný a spravedlivý výbuch, když čelíte špatnému jednání nebo pochybnému chování, které překračuje naše hodnoty nebo normy.

V případě nepřiměřeného hněvu se však všichni musíme naučit ho zvládat dříve, než on zvládne nás. Nevhodné projevy nekontrolovatelných výbuchů mohou vykolejit morálku týmu, snížit důvěru a sabotovat naši schopnost dobře vést tým.

S trochou zdravé introspekce a sebediagnostiky si můžeme uvědomit, že náš hněv je ve skutečnosti reakcí na něco nevyřešeného na dně, co v nás vyvolává úzkost, obavy nebo strach.

Když nás naruší blbci nebo choulostivé životní okolnosti, musíme vědět, jak se svými emocemi vhodně zacházet, aby nás to nezmohlo na víc než na to nejlepší.

Vyzkoušejte těchto 5 způsobů, jak se s tím vyrovnat

Abyste udrželi své emoce pod kontrolou a správně vyjádřili svůj hněv, když na vás tlačí hloupé typy, vyzkoušejte tyto užitečné techniky.

Nastavte jasné hranice.

Když vám někdo překročí hranici, zejména pokud se to děje opakovaně, je nejlepší možností slovně stanovit dané osobě hranici. Jde o to, abyste taktním způsobem vyjádřili, že si nedovolíte, aby tento člověk nerespektoval vaši důstojnost nebo autoritu.

Zjistěte, co za vaším hněvem skutečně stojí.

S největší pravděpodobností může být váš hněv hlubší než to, že si projektový manažer vzal dvouhodinovou pauzu na oběd a nestihl kritický termín. Zjistěte, co se pod hněvem skutečně skrývá, a vzpomeňte si, jak to všechno začalo. Až budete zpracovávat zpětný pohled, buďte k sobě upřímní a uvědomte si, že hněv je ve skutečnosti záludná sekundární emoce vyvolaná něčím, co může být mnohem hlubší.

Získejte trochu prostoru.

Když cítíte, že se schyluje k výbuchu, musíte mít herní plán, jak ho potlačit dřív, než vyletí z vrcholu hory. Pokud se dostanete do vyhrocené výměny názorů, vyžádejte si oddechový čas. Jednoduše informujte dotyčnou osobu, že potřebujete krátkou přestávku, a vraťte se k diskusi, až budete mít lepší prostor. Je také užitečné přiznat si, když jste naštvaní, a vyhledat lepší pohled a pochopení u důvěryhodné osoby.

Vyjádřete své pocity.

Až budete mít čas vše zpracovat a promyslet, je zásadní, abyste druhé osobě řekli, jak se cítíte. A samozřejmě nezapomeňte identifikovat konkrétní událost, kvůli které jste se cítili tak, jak jste se cítili. Jakmile taktně vyjádříte své pocity, ukončete to stanovením hranic. Např: „Způsob, jakým jste mě během porady opakovaně přerušoval, ve mně vyvolal pocit, že jsem zneuznaný a nedoceněný. Rád bych vás zdvořile požádal, aby se to už nikdy neopakovalo.“

Odměňte se!

Zvládnout emoce v zemi polarizujících názorů a obtížných osobnostních typů není snadné a mělo by se to oslavovat. Jakmile dosáhnete stavu podobného nirváně, kdy dosáhnete naprosté kontroly nad svými emocemi, a naučíte se za ně převzít odpovědnost, dopřejte si zmrzlinu Ben a Jerry’s (nebo jinou pochoutku dle vlastního výběru). Váš mozek vám poděkuje, protože se přeorientuje na pozitivnější pohled na věc.