5 slov a frází, které výjimeční lídři nikdy nepoužívají

I když je skvělé vedení založeno především na tom, co děláte, skvělé vedení je založeno také na tom, co říkáte.

A co jste ne .

Zeptal jsem se tedy odborníka na několik slov a frází, které velcí lídři nikdy nepoužívají.

Drew Dudley je zakladatelem Day One Leadership, promluvil k více než 250 000 lidem (jeho „lízátkový moment“ je TED Talk) a je autorem vynikající nové knihy Tohle je první den: Praktický průvodce vedením, na kterém záleží.

Podle Drewa se poznatky o osobním rozvoji často zaměřují na to, co ne a pak nabízí tipy, jak si osvojit nové chování a návyky, které mají posunout vaše vůdčí schopnosti na vyšší úroveň.

Stejně důležité je však podívat se na věci, které v současné době děláte a které podkopávají vaše vedení a snižují vaši efektivitu jako vůdce ostatních lidí – i vás samotných.

Jako jazyk, protože slova, která používáte, mohou mít silný nevědomý dopad na váš vliv na vedení.

Zde je Drewův seznam pěti nadužívaných slov a frází, které mohou snížit vaši efektivitu a vliv jako vedoucího pracovníka:

1. „Jen“

„Jen“ je jedním z nejnebezpečněji nadužívaných slov ve slovníku lídra, zejména pokud se používá ve své nejběžnější podobě: Jako minimalizátor.

  • „I jen musím jít dokončit e-maily.“
  • „I jen musíme tuto schůzku zvládnout.“
  • „I jen musím běžet vyzvednout své děti.“

Používáme „jen“, aby se úkoly zdály být malé a minimalizovalo se, kolik času zaberou, abyste se mohli věnovat „skutečné práci“.“ Někteří ji používají tak často, že se nakonec použije téměř na každý úkol, který na sebe vezmou.

Neustálé snižování důležitosti úkolů, kterým je věnována většina každého dne, je psychicky nákladné (pro vás i pro kolegy). Často nevědomě používáme „jen“ jako změkčující prostředek k požadavkům, které vznášíme na druhé.

Jako například: „Potřebuji, abys za mě vyřídil pár věcí.“

Zdá se, že odůvodnění dává smysl: Cílem je, aby žádost nevypadala jako obtěžování, což naznačuje, že respektujeme čas druhé osoby. Přesto je toto sdělení vnímáno opačně: „Tohle není důležité, takže tě k tomu využívám.“

Použijte účinnější způsob, jak při zadávání úkolu vyjádřit respekt: „Tohle není nic velkého, ale je to zásadní.“

2. „Musíme…“

Tato fráze, která má obvykle navodit pocit naléhavosti a důležitosti, často vyvolává pocit falešného a nezdravého zoufalství, což vede k ukvapeným a špatně uváženým rozhodnutím.

  • „Tohle musíme udělat ještě dnes.“
  • „Musíme tuto prezentaci odrovnat.“
  • „Potřebujeme, aby ty finanční prostředky přišly, jinak jsme v háji.“

V konečném důsledku každé z těchto prohlášení znamená: „Jsme daleko větší pravděpodobnost, že se nám podaří realizovat naše dlouhodobé cíle, pokud se to stane.“

Místo toho však působí jako připomínka těchto větších, kolektivních cílů, když řekneme: „Musíme si to…“ vytrhává situaci z širšího kontextu, v němž se nachází, a přesouvá pozornost na prosté provedení „X“, nikoli na to, čeho „X“ pomůže dosáhnout.

Efektivní využití slova „zásadní“ může vyjádřit naléhavost a důležitost a zároveň udržet zaměření na větší kolektivní cíle:

  • „Je nezbytné, abychom to zvládli, pokud chceme být úspěšní s naším plánem na…“
  • „Uskutečnění tohoto je podstatnou součástí (tohoto cíle).“

Mějte také na paměti, že „musíte“ nebo „musíme“ je směrnice a zaměřuje pozornost pouze na splnění úkolu. „Je nezbytné, aby…“ připomíná lidem, že „X“ je nezbytnou součástí „Y“ – většího cíle, který všichni chápou a na který již možná přistoupili.

Udržuje pozornost na činech, které slouží většímu cíli, spíše než na těch, které se dělají z důvodu účelnosti nebo malého vítězství.

3. „Možná“

„Možná“ je líné.

Když lidé slyší „možná“, neslyší: „Existuje možnost, že to dopadne tak či onak“.“ Neslyší: „To je pravděpodobné.“

Místo toho uslyší: „Nemohu (nebo nechci) toto rozhodnutí učinit teď… a možná se nikdy nerozhodnu.“

„Možná“ zkrátka znamená nejistotu a nerozhodnost. „Možná“ nenabízí žádný konkrétní postup pro ty, kteří čekají na odpověď – jasně neuvádí, čeho je třeba dosáhnout, aby se „možná“ změnilo v „ano“ nebo „ne“.“

Je v pořádku přiznat, že si ještě nejste jisti, jak postupovat, ale je důležité v těchto chvílích jasně ukázat, že máte jasno jak se rozhodnete a co je třeba udělat, abyste… které dává zaměstnancům nebo kolegům návod, jak se posunout dál od „možná“.“

Místo „možná“ raději konkrétně uveďte, co je třeba vědět, dokončit nebo dodat, aby mohlo být učiněno rozhodnutí:

  • „Uděláme to, pokud…“
  • „Ten hovor uděláme, až…“
  • „Než učiníme toto rozhodnutí, podívejme se, jestli si můžeme udělat větší jasno v tom, co se nám…“

Tento přístup dává jasně najevo, že nejste nejistí, váhaví nebo nezávazní.

Jste odhodláni učinit to nejlepší rozhodnutí a posunout se vpřed – a konkrétně se zaměřit na to, co vám umožní dosáhnout úrovně pohodlí, která je k tomu nezbytná.

4. „Je to tak, jak to je.“

Tato věta a její ustálenější příbuzná „všechno se děje z nějakého důvodu“ zbavuje jednotlivce a organizace jejich dějinnosti.

Dobří vedoucí pracovníci nerezignují na to, co nemohou změnit. Jsou akceptovat co nemohou změnit.

Přijetí je čin – vyžaduje sílu a vědomí. Přijetí máte ve své moci. Rozhodujete se. Rezignace je forma odevzdání se – a přináší s sebou pocit bezmoci.

Není nic špatného na tom rozpoznat, kdy pokračující úsilí nepřinese výsledky, ale laťka pro používání této věty by měla být extrémně vysoko. Nadměrné používání vytváří ve vaší organizaci přijetí myšlenky, že pokud se ukáže, že je něco extrémně obtížné změnit nebo dosáhnout, lze status quo přijmout jako nevyhnutelnost.

Můžete jen zvednout ruce nad hlavu a říct: „Je to tak, jak to je.“

A nikdy byste neměli jen tak zvednout ruce a říct: „Je to tak, jak to je.“

5. „Zůstanu vzhůru dlouho do noci a udělám to.“

Za prvé, vůdcovství není mučednictví. Navíc vás nedostatečný spánek zabíjí.

Neberte mě za slovo. Dr. Kniha Mathew Walkera Proč spíme, odemykání síly spánku a snů by měl být povinný pro každého, kdo usiluje o optimální výkon.

Spánek je nejčastěji promrhaným zdrojem mezi profesionály. Můžeš zvyšovat množství práce, kterou dokončíte tím, že budete méně spát, ale dramaticky snižujete její kvalitu, svou schopnost odvádět nejlepší práci a svou schopnost určit, kdy je vaše práce méně než vaše nejlepší.

Nedostává-li se vám po delší dobu důsledně 7 až 8 hodin spánku za noc, má to stejný dopad na zdraví jako kouření nebo nadměrné pití alkoholu.

Bohužel, zdravotní argumenty málokdy přesvědčí cílevědomé osobnosti typu A, takže tady je jeden ekonomický: Nejvýdělečnější roky ve vaší kariéře budou pravděpodobně posledních 10 let. Nedostává-li se vám důsledného a dostatečného spánku, snižuje se pravděpodobnost, že v těchto letech budete v nejlepší formě – pokud je vůbec budete mít.

Životní styl „pálení svíček na obou koncích“ je často doprovázen konzumací kofeinu, nejčastěji konzumované drogy na planetě. Při umírněném užívání může být kofein užitečným (podle některých výzkumů dokonce potenciálně zdravým) doplňkem vašeho pracovního procesu.

Vždy však mám rád na paměti níže uvedenou grafiku. Zeptejte se sami sebe, zda užívejte si káva… nebo když potřebujete káva k fungování.

Pokud je to ta druhá možnost, zkuste zdravější a levnější cestu k lepší pozornosti, soustředění a výkonnosti: Spánek.