5 způsobů, jak mohou vedoucí pracovníci přimět mileniály, aby ignorovali svá zařízení

Lidé se v minulosti bránili změnám.

Kolem roku 370 př. n. l. Sokrates varoval před psaním, protože „vyvolá v duších žáků zapomnětlivost, protože nebudou používat svou paměť“.“ Proti prvním novinám se lidé ohrazovali s argumentem, že sociálně izolují čtenáře a podkopou komunikaci tváří v tvář. Když se objevilo rádio a televize, mnozí se obávali, že to bude děti rozptylovat, snižovat jejich výkon ve škole a měnit jejich mozky na kaši.

Dnes máme k dispozici nekonečnou kombinaci psaní, rozhlasu a televize na vyžádání v jedné osobě…chytré telefony. Pokud by se někdo měl zabývat zapomnětlivostí, sociální izolací, roztěkaností a kašovitými mozky, bylo by to dneska.

Vytvoření zdravých hranic kolem mobilních zařízení nemůže být důležitější, protože rozšířená realita a virtuální realita – které podle prognóz do roku 2020 vygenerují tržby ve výši 150 miliard dolarů – se stávají stále více rozšířenými. Příští generace zaměstnanců bude muset najít správnou rovnováhu mezi interpersonálními dovednostmi a účastí v nejúchvatnějších virtuálních světech, jaké kdy lidstvo poznalo.

Ale to se snadněji řekne, než udělá. Technologie jsou návykové, zejména pro mileniály, kteří na nich vyrostli a vytvořili si na nich větší závislost než jiné generace.

Věda nám říká, že cinkání našich zařízení uvolňuje v mozku dopamin. Dopamin je neurotransmiter, který pomáhá ovládat mozková centra odměny a potěšení. Dopamin je stejná chemická látka, která se uvolňuje při kouření, pití nebo hraní hazardních her. Je návykový, protože je to příjemný mozkový vjem.

Stejně jako se alkoholik ve stresových chvílích obrátí k láhvi, mileniálové se ve stresových a zmatených dobách svého dospívání obraceli k mobilním zařízením a sociálním médiím. To v nich vytvořilo pocit bezpečí a závislosti na technologiích, který si mnozí z nich nesou s sebou i jako mladí profesionálové. Dnes mnoho mileniálů zneužívá mobilní telefon a je závislých na sociálních médiích. Mobilní telefon se příliš často stává berličkou, bezmyšlenkovitým únikem ke konzumaci místo nástroje pro tvorbu nebo umožnění produktivity.

Vzpomeňte si, jak firmy nabízely svým zaměstnancům „přestávku na kouření“?“ Pro mileniály je Snapchat novou přestávkou na kouření.

Mileniálové však nejsou jedinými viníky. Digitální chování každé generace narušuje možnost navázat opravdový lidský kontakt. Nedávná zpráva společnosti Nielsen, která se zabývá informacemi a analýzou médií, zjistila, že nejvíce času používáním sociálních médií tráví generace X (šest hodin a 58 minut týdně), následují mileniálové (šest hodin a 19 minut týdně) a pak Baby Boomers (čtyři hodiny týdně).

Vzhledem k tomu, že svět se stává mobilním, je velmi důležité mobilní zařízení neočerňovat, ale najít způsoby, jak je řídit, místo aby řídilo vás. Musíme zajistit, aby dnešní technické nástroje neomezovaly naše soustředění a spojení s ostatními lidmi. Protože na druhou stranu mobilní zařízení bude optikou, kterou budeme komunikovat se světem budoucnosti. Je třeba najít umnou, ošemetnou rovnováhu mezi používáním a zneužíváním.

Technologie nejsou špatné, stejně jako hazardní hry nejsou špatné. Nerovnováha je nebezpečná. Příliš mnoho hraní je nebezpečné. Příliš mnoho technologií je nezdravé.

Nejlepší je rovnováha a nalezení správné rovnováhy začíná u vedoucích pracovníků.

5 opatření, která mohou vedoucí pracovníci přijmout, aby pomohli mileniálům odložit zařízení

1. Model

Nejlepší lídři dneška představují dvojí hrozbu. Využívají technologie pro lepší učení, produktivitu a vliv a zároveň si zachovávají silné komunikační dovednosti offline, aby mohli naslouchat, spolupracovat a inspirovat. Zdravá rovnováha používání mobilních zařízení je zásadní pro vytvoření potřebné důvěryhodnosti a schopnosti vést v hyperpropojeném světě.

Aby mohl vedoucí pracovník efektivně ovlivňovat používání mobilních zařízení mileniály, musí mít vlastní používání mobilních zařízení pod kontrolou a v dobré rovnováze. Vedoucí pracovníci musí ocenit (a využít) sílu mobilních zařízení, úskalí jejich přílišného nebo nevhodného používání a úspěšně je integrovat.

Chtít po mileniálech, aby „přestali telefonovat“, vyvolá pouze nelibost a postavení vedoucího pracovníka do role irelevantního nebo zastaralého člověka. Mluvit z pozice autority a důvěryhodnosti je zásadní, pokud vás mají mileniálové poslouchat a/nebo brát vážně.

2. Sledovat

Povzbuzujte mileniály, aby se aktivně podíleli na sledování toho, kolik času tráví na svém zařízení. Ironií je, že existují aplikace, které jednotlivcům pomáhají sledovat používání chytrých telefonů. Podporujte používání níže uvedených nástrojů, aby si mileniálové mohli vzít svou produktivitu zpět.

  • Checky – sleduje, kolikrát uživatelé zapnou svůj telefon během jednoho dne.
  • BreakFree – zahrnuje funkce sledování používání, které se nacházejí v mnoha podobných aplikacích, ale liší se tím, že informace rozděluje do snadno pochopitelného „skóre závislosti“.“
  • Offtime – pomáhá uživatelům odpojit se od sítě tím, že blokuje rozptylující aplikace a/nebo hry a filtruje komunikaci.
  • Forest – herní aplikace, ve které jsou uživatelé odměňováni růstem virtuálního stromu za to, že se nedotýkají svého telefonu.
  • Moment – sleduje používání zařízení uživatelů a umožňuje jim nastavit denní limity; aplikace vás upozorní, pokud je překročíte.
  • Flipd – umožňuje uživatelům uzamknout telefon na určitou dobu bez možnosti odemknutí po uplynutí stanoveného limitu.
  • AppDetox (obchod s aplikacemi pro Android) – uživatelé si mohou nastavit vlastní parametry pro každou aplikaci zvlášť, aby k ní měli přístup i ve vhodnou dobu.
  • UnPlug (obchod s aplikacemi pro iOS) – uživatelé mohou sledovat své denní používání zařízení, zkoumat výsledky, nastavovat denní limity a získávat odměny za omezení používání zařízení.
  • Freedom – multiplatformní aplikace, která uživatelům umožňuje nastavit seznam rušivých stránek a následně je blokovat buď podle plánu, nebo během sezení, které si uživatelé zapínají podle libosti.

Tyto nástroje pomohou mileniálům kvantifikovat rozsah jejich závislosti nebo závislosti na zařízení. Získání osobní účasti je důležité, aby mileniálové podnikli nezbytné kroky k nápravě svého neproduktivního a nesoustředěného chování.

3. Klást důraz na

Využijte výsledky sledování jako příležitost ke zdůraznění účelu, výhod a síly odpojení se od sítě. Udělejte si čas na zdůraznění poselství, jako je např…

  • Často jen přítomnost zařízení v ruce nebo na stole může způsobit neviditelnou bariéru mezi vámi a druhou osobou.
  • Umět dát na věci filtr (Facebook a Instagram). Život je úžasný, i když jsem v depresi.
  • Neustálé rozptylování, které zařízení nabízí, omezuje inovace a nápady. Nepřerušované myšlenky a rozhovory podněcují větší kreativitu.

Zdůrazněte účel, výhody a sílu odpojení prostřednictvím svých akcí…

  • Dejte jim nahlédnout, jak vypadá a jak se cítí skutečné spojení.
  • Dejte jim poznat a pocítit, jaké to je, když vám věnují nerušenou pozornost, neomezenou přístrojem.
  • Poskytnout nečekané zážitky nebo provokativní otázky, které vyústí v opravdovou zvědavost.

4. Zkouška

Jakmile je závislost na mobilu kvantifikována a ověřena (a je sdělena síla odpojení pro spojení) jednotlivce, mohou vedoucí pracovníci podniknout kroky k nastavení potřebných hranic nebo pokynů. Zvažte, zda v kanceláři nevyzkoušet určitou zónu bez mobilů, hodinu bez mobilů nebo oběd bez mobilů. Modelujte nebo podporujte účast na zkouškách, ale nikdy ji nenařizujte.

Po skončení zkoušky se zaměstnanců zeptejte, jaké výsledky nebo výstupy přinesla jejich účast ve zkoušce. Zkušební období odpovídajícím způsobem upravte nebo zvažte, zda se ze zkušebního období nestane trvalá součást pracoviště nebo firemní kultury.

5. Rovnováha

Mobilní zařízení jsou novým základním prvkem ve struktuře života. Návrat k postmobilnímu pracovišti je ve světě, kde je více aktivních mobilních zařízení než lidí, nemožný. Pro mileniály, kteří budou po zbytek života používat mobil jako peněženku, mapu, klíče, fotoaparát, telefon atd…Očekávat, že se mobilních zařízení zbaví, není realistické ani produktivní dlouhodobé řešení.

Prožíváme éru mobilizace, takže je důležité, abyste byli zastánci mobilních zařízení a podíleli se na tom, že jim pomůžete tento nástroj zvládnout. Pokud existují konkrétní pracovní úkoly, které mohou mileniálové lépe nebo rychleji provést na mobilním zařízení, zvažte jejich začlenění do procesu a/nebo je uveďte jako osvědčený postup pro tým.

Nejlepší a nutná je rovnováha.

(Toto je 1 ze 47 strategií, které Ryan sdílí ve své nové knize The Millennial Manual: Kompletní návod, jak řídit, rozvíjet a zapojovat mileniály v práci.)