5 způsobů, jak se stát ranním ptáčetem (a získat pozoruhodné výhody)

Bez ohledu na to, jak těžké může být každé ráno vstávat, je nesporné, že být ranním ptáčetem má jisté výhody. Ráno jste obvykle produktivnější, méně roztěkaní a unavení při práci a s větší pravděpodobností pozitivně nastartujete den než ti, kteří zůstávají vzhůru až do pozdních nočních hodin.

Pro mnohé z nás však může být opravdu těžké chtít každé ráno vyskočit – nebo se vykutálet – z postele, natož to dělat s chutí. Protože jsme většinu života slýchali, že ranní ptáče má žížalu, možná nás zajímá, jak se sami můžeme stát ranním ptáčetem – čtěte tedy dál a dozvíte se pět neúspěšných způsobů, jak se.

1. Dodržujte konzistentní spánkový režim

I když je snadné měnit čas spánku na základě našich každodenních aktivit, cirkadiánní rytmus našeho těla je mnohem lépe sladěný, pokud chodíme spát a vstáváme každý den ve stejnou dobu. Buďte realističtí a stanovte si cíle, které budete schopni dodržet, ale snažte se vyvarovat toho, abyste jednu noc strávili celou noc a další spali 14 hodin.

2. Vypijte před spaním sklenici vody

Studie ukazují, že dehydratace je jednou z věcí, které nás při ranním vstávání z postele trápí nejvíce. Mějte na nočním stolku vodu, abyste si proces probouzení co nejvíce usnadnili.

3. Neodkládejte budík

Ačkoli se může zdát, že získat pět nebo deset minut spánku navíc je v danou chvíli lákavé, ukazuje se, že podřimování je pro nás ve skutečnosti mnohem méně prospěšné, než se zdá. Čas mezi tím, kdy plně spíme, nebo kdy jsme plně vzhůru, je čas, který bychom mohli využít k tomu, abychom efektivně dělali jedno z toho – obojí by bylo prospěšnější.

4. Pohybujte svým tělem

Něco tak jednoduchého, jako je protažení nebo krátké kardio cvičení, může udělat zázraky, které vám pomohou se probudit. Bojíte se, že se stanete obětí denní lenosti? Vezměte si do postele cvičební úbor. To vás přiměje k tomu, abyste se dali do pohybu.

5. Jezte

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne – ale také způsob, jak povzbudit svou mysl, aby řekla tělu, že se má začít hýbat. Včasné dodání bílkovin do organismu vám dodá tolik potřebnou energii pro nastartování dne.