6 prostředků na zvýšení sebevědomí, které může každá podnikatelka začít používat hned teď

Sebevědomí může být těžké získat, zejména pro mnoho žen na pracovišti. Ženy v průběhu let bojovaly za právo volit, sloužit v armádě, mít hlas v politice a obecně za to, aby byly považovány za rovnocenné svým mužským protějškům. Svět byznysu je možná trochu pozadu, ale jako ženy bychom neměly zapomínat na to, že si máme zachovat sebedůvěru ve svých pozicích.

Zde je šest každodenních nástrojů na zvýšení sebevědomí, které by dnes měly vyzkoušet všechny ženy v byznysu.

1. Póza „síly“ je skutečná věc

Tento velitelský postoj otevírá vaše tělo. Nejběžnější póza je známá jako „zázračná žena“.“ Postavte se s nohama na šířku ramen, vypněte hrudník a stáhněte ramena dozadu. Sevřete ruce v pěst a položte si je na boky. Budete vypadat jako Wonder Woman, odtud název pózy.

Jde o to, abyste zabrali co nejvíce místa. Studie ukazují, že po dvouminutovém zaujmutí této pózy se může zvýšit hladina testosteronu a zároveň klesnout hladina stresu, takže jste klidnější a sebevědomější. Může být nepříjemné dělat to uprostřed kanceláře, takže to zkuste udělat před odchodem do práce nebo v koupelně před prezentací.

2. Cvičení zlepší vaši náladu a sebevědomí

Když cvičíte, vaše tělo uvolňuje endorfiny, které vyvolávají pozitivní pocity. Zkuste jít ráno před důležitou schůzkou nebo prezentací do posilovny nebo si zacvičit jógu. Budete se cítit lépe po psychické i fyzické stránce.

3. Usmívejte se častěji

Úsměv může změnit váš postoj, ať už si to uvědomujete, nebo ne. Úsměv má spojení mezi mozkem a tělem, které bylo vědecky změřeno. Úsměv ovlivňuje naše emoce, protože spouští aktivitu v levé čelní kůře mozkové, tedy v oblasti, kde se registruje štěstí. Zkuste se jeden den usmát na každého, s kým přijdete do styku, a uvidíte, jak moc se budete cítit lépe… i když se na vás někdo divně podívá.

4. Cvičení dělá mistra

Většina lidí si nevede dobře, když „kličkuje“.“ Odvěké rčení „cvičení dělá mistra“ je z nějakého důvodu aktuální i dnes. Pokud vás čeká prezentace, věnujte každý den trochu času nácviku toho, co budete říkat, jak se budete pohybovat po místnosti a jak budete používat případné rekvizity (například prezentace v aplikaci PowerPoint). Čím více budete trénovat, tím pohodlněji a sebejistěji budete prezentovat.

5. Zlepšete své držení těla

Kromě zlepšení svalů a páteře může správné držení těla také pomoci zvýšit vaše sebevědomí. Psychologové ze Státní univerzity v Ohiu dokončili studii, které se zúčastnilo 71 studentů bakalářského studia v Ohiu. Účastnice měly napsat svou kvalifikaci pro potenciální zaměstnání. Studie zjistila, že ti, kteří byli instruováni, aby seděli rovně, mnohem častěji věřili ve své schopnosti, ve srovnání s těmi, kteří se hrbili nad stolem.

6. Oblečte si společenskou zbroj

Vaše společenské brnění nebo oblíbené oblečení či účes naprosto souvisí s vašimi kognitivními procesy. Toto spojení se nazývá „poznávání v oděvu“, což znamená, že pokud si váš mozek spojí určitou značku nebo oděv s někým mocným a inteligentním, pravděpodobně tyto vlastnosti převezmete i vy. Bylo prokázáno, že dokonce i parfém dodává ženám pocit většího sebevědomí ve společenských a obchodních situacích. Studie ukazují, že váš čich je propojen s limbickým systémem, částí mozku, která interpretuje vzpomínky a emoce. Nyní můžete svým přátelům dokázat, že vaše šťastné tričko je opravdu šťastné.

Vaše sebevědomí ukazuje ostatním, že znáte své řemeslo zevnitř i zvenčí, což buduje důvěru ve vaše odborné znalosti a značku. Jako ženy jsme tvrdě pracovaly na tom, abychom se dostaly tam, kde jsme dnes, a je důležité, abychom se ve světě byznysu posouvaly stále výš. Co děláte, abyste si dodali sebedůvěru?? Řekněte mi to v komentářích níže.