Generální ředitel společnosti Aetna'jen o vlásek unikl smrti a naučil se toto tajemství úspěchu

Generální ředitel společnosti Aetna Mark Bertolini málem zemřel. Dvakrát.

Nejprve z nehody na lyžích. V roce 2004 narazil do stromu, zlomil si krk na pěti místech a poté spadl do ledové řeky, která mu zmrazila míchu a zabránila jejímu smrtelnému přerušení.

Z nemocnice odešel pod sedmi různými narkotiky, která mu nijak nepomáhala od neustálých, nesnesitelných bolestí. V krční ortéze a ortéze na ruce zaparkoval své auto poblíž mostního pilíře a připravoval se do něj narazit a vzít si život.

V tu chvíli u něj zastavil policista a zeptal se ho, jestli je opilý.

„Ne,“ řekl Bertolini. „Ale já jsem opravdu sjetý.“

Minulý měsíc o tom vyprávěl na akci společnosti Asia Society v New Yorku, zaměřené na to, jak meditace prospívá podnikání. Po pokusu o sebevraždu se Bertolini obrátil k alternativním léčebným metodám, jako je jóga a mindfulness, kterým vděčí za záchranu svého života.

„Objevil jsem neuvěřitelnou schopnost najít cestu zpět k novému já,“ řekl Bertolini Fast Company Stephanie Mehta, šéfredaktorka a moderátorka akce.

Po svém osobním úspěchu Bertolini nechal společnost Aetna začít nabízet zaměstnancům kurzy mindfulness. Společnost také začala shromažďovat vědecké údaje, aby zjistila, jak dobře to funguje.

Studie z roku 2012 v časopise Journal of Occupational Health Psychology vyzdvihl výsledky výzkumu společnosti Aetna, které ukázaly, že mindfulness snižuje nejen hladinu stresu, ale také snižuje srdeční tep a náklady na zdravotní péči. Kvalita spánku se zvýšila, stejně jako produktivita práce.

Společnost má nyní ředitele pro mindfulness, který pomáhá ostatním firmám se zaváděním těchto programů.

Nemusíte být firma, která vydělává miliardy, aby se mindfulness stala součástí vašeho pracoviště. Vše, co potřebujete, je ochota, jak říká Bertolini, „otevřít srdce organizace“.“

Zde jsou tři způsoby, jak to udělat:

1. Označte svůj zážitek.

Kvůli poranění míchy si Bertoliniho mozek myslí, že má oddělenou levou ruku. To mu způsobuje nepřetržitou bolest od konečků prstů přímo k uchu.

Bertolini se však nesnaží tuto bolest potlačit nebo se jí bránit, ale pojmenovává své pocity, jako by byl objektivním pozorovatelem. „Mám bolesti. Jsem si vědom své bolesti. Nejsem svou bolestí,“ vysvětlil na akci Asia Society.

Je to forma všímavosti, které se říká označování, a přivádí vás plně do přítomného okamžiku. Když se přistihnete, že přemítáte o minulosti nebo se obáváte budoucnosti, jemně se přistihněte a označte pouze to, co prožíváte tady a teď, jako byste se dívali zvenčí.

Ať už jde o označení fyzického nebo emocionálního stresu, přiznání toho, co cítíte, jako byste byli objektivním pozorovatelem, vám pomůže soustředit se na daný úkol.

„Musel jsem se naučit ztratit připoutanost k myšlenkám a představám a očekáváním v budoucnost a k věcem, které se staly v minulosti, protože kdybych to neudělal, neskutečně bych se trápil,“ řekl Bertolini.

2. Využívejte soucit v práci.

Bertolini říká, že jako vedoucí pracovník chce zanechat odkaz soucitu. Je to „obrovský posun oproti tomu, kde jsem byl předtím, jako zlatovlasý chlapec s titulem z Cornellu, brilantní myslí a světem za zadkem,“ řekl na akci Asia Society.

Bdělost je ve své podstatě soucit se sebou samým i s druhými lidmi.

Bertolini vyprávěl příběh zaměstnankyně, která za ním přišla s prosbou, zda by mohla darovat placené volno (PTO) kolegyni, která měla nemocné dítě, ale vyčerpala všechno své volno.

Zrodila se banka PTO společnosti Aetna.

Ať už jde o ručně psané poděkování klientům, veřejné ocenění zaměstnanců nebo vytvoření banky volna, pokud hledáte způsoby, jak projevit soucit, vytváříte ohleduplnější pracoviště.

3. Vezměte si to domů.

Vzhledem k tomu, že stres z domova se přenáší na pracoviště a naopak, Bertolini nabádá zaměstnance, aby sdíleli techniky mindfulness se svými rodinami.

Je velkým příznivcem meditace Milující laskavosti, o které jsem podrobně psal. Zahrnuje posílání dobrých přání sobě, svým blízkým a nakonec i lidem, se kterými máte potíže. Je to skvělý nástroj, jak naučit své děti.

Můžete také zkusit „dvě minuty, žádný program“, což je oblíbená strategie gurua všímavosti společnosti Google. Stačí se na dvě minuty posadit s členem rodiny a soustředit se na bytí, nikoliv na konání.

Bertolini také používá a podporuje vědomé dýchání. Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je nalít své vědomí do fyzického pocitu, jak váš dech stoupá a klesá.

Zkuste to na pouhé tři nádechy. Když se soustředíte na vjem dechu, který přichází a odchází, přenesete se ze své splašené mysli zpět do přítomnosti, kde můžete být svým nejautentičtějším, nejproduktivnějším a nejpřítomnějším já.