Odhalení vyhoření zaměstnanců dříve, než se stane zřejmým

Vaši zaměstnanci jsou krví vaší společnosti. Oxfordští vědci zjistili, že spokojení pracovníci jsou o 13 procent produktivnější, takže udělat vše, co je ve vašich silách, abyste zabránili vyhoření a zajistili svým zaměstnancům pohodu, není z vaší strany pouhý altruismus. Přesto může být obtížné posoudit, jak si členové týmu vedou, zejména když mnozí z nich v současné době pracují z domova (WFH). Vedoucí pracovníci musí předcházet vyhoření zaměstnanců, ale jen málokdo ví, na co si dát pozor, aby ho zachytil v počátečních fázích.

Ale to, že je obtížné vést účinnou ofenzivu proti únavě z WFH, neznamená, že je to nemožné. Prozíraví manažeři bojují proti tomu řešeními od středy bez schůzek až po ohleduplné virtuální dojíždění do práce. Strategie prevence vyhoření existují, ale je na vedoucích pracovnících, aby věděli, kdy je nasadit.

Zde jsou tři způsoby, jak rozpoznat potenciální vyhoření u svých zaměstnanců:

1. Hledejte úzkostné chování.

Poskytovatel služeb v oblasti behaviorálního a duševního zdraví Pathways at Work v průzkumu provedeném v dubnu 2020 mezi svými zaměstnanci zjistil, že 76 procent zaměstnanců zažívá úzkostné stavy. To není překvapivé: Nástup pandemie Covid-19 s sebou přinesl nebezpečnou a špatně pochopenou hrozbu pro veřejné zdraví, náhlý přechod na práci na dálku a – pro mnoho pracujících rodičů – náhlou potřebu stát se praktickými vychovateli.

Po více než roce můžeme k faktorům, které přispívají k úzkosti zaměstnanců, přidat i vyčerpání z WFH. Vzhledem k tomu, že úzkostní zaměstnanci jsou ohroženi vyhořením, je důležité identifikovat ty, kteří by mohli potřebovat pomoc dříve, než situace zajde tak daleko.

Mezi příznaky úzkosti patří vyhýbání se sociálním situacím, podrážděnost, problémy se soustředěním a únava. Pokud jeden z vašich extrovertů začne vynechávat každou šťastnou hodinu Zoomu nebo špičkový pracovník začne vynechávat termíny a urážet konstruktivní zpětnou vazbu, je čas na upřímný rozhovor.

Pokud je příčinou potíží vašeho zaměstnance úzkost, existují způsoby, jak mu můžete pomoci. Pokud vaše společnost nemá program pomoci zaměstnancům nebo neposkytuje služby v oblasti duševního zdraví, je nyní čas začít. Některé společnosti nabízejí online poradenská sezení, přístup k meditačním aplikacím a skupinám vzájemné podpory. Jeden z těchto zdrojů nebo jejich kombinace by mohl vašeho úzkostlivého člena týmu vytáhnout zpět z hranice vyhoření.

2. Podívejte se na nedostatek hranic.

Kdysi byla práce na dálku považována za vyhledávanou výhodu, která podporovala rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Pro mnohé to stále platí, ale pro jiné pracovníky je obtížné vypnout, když kancelář sedí na druhém konci kuchyňského stolu.

Podle průzkumu FlexJobs a Mental Health America ze srpna 2020 pracovalo 37 % zaměstnanců více hodin než před pandemií. Bez vědomé snahy o rozostření hranic mezi pracovním a soukromým životem hrozí příliš mnoha zaměstnancům vyhoření z přepracovanosti.

Přetíženého zaměstnance snadno odhalíte, když každý večer odchází z budovy jako poslední, ale jak můžete odhalit přepracovanost u členů svého WFH týmu?? Dávejte si pozor na zaměstnance, kteří si nikdy neodkládají oznámení ze Slacku nebo věčně posílají e-maily o půlnoci. Zkontrolujte plán dovolené na zotavenou a zjistěte, kdo si už několik měsíců nevzal volno.

Přepracovanost se dá vyřešit a začíná to u vás. Pokud nechcete, aby zaměstnanec přes víkend reagoval na rychlé zprávy, neposílejte mu je. Povzbuzujte zaměstnance, aby pracovali podle stanoveného rozvrhu – i když to není rozvrh od devíti do pěti – a aby na konci pracovního dne vše ukončili.

Kromě toho zjistěte, zda je třeba přerozdělit pracovní zátěž zaměstnanců. Někdy není příčinou stírání hranic mezi pracovním a soukromým životem špatný time management zaměstnance, ale jednoduše příliš mnoho úkolů.

3. Podívejte se na využívání dnů pracovní neschopnosti.

Gallupův výzkum zjistil, že zaměstnanci trpící syndromem vyhoření jsou o 63 % náchylnější k tomu, aby volali na nemocenskou. Koneckonců je těžké zůstat zdravý, když jste v práci na nezdravém místě.

Pokud se vaši zaměstnanci stále častěji zdržují ve fyzické nebo virtuální kanceláři, mělo by to být jasným znamením, že něco není v pořádku. Pár dní tu a tam se teď může proměnit v mnohem závažnější absence v budoucnu, pokud včas nezakročíte.

Vzhledem k prokázanému propojení mysli a těla se zde uvedená řešení syndromu vyhoření shodují s řešeními pro zaměstnance trpící úzkostí a přepracovaností. Pomozte členům týmu stanovit jasné hranice v souvislosti s prací – v případě potřeby tuto práci přenastavte – a povzbuďte je, aby využili zdrojů pro duševní zdraví.

Kromě toho byste mohli spustit nebo obnovit program wellness na pracovišti. Zdravé svačiny, kurzy jógy, slevy ve fitness centrech a programy pro odvykání kouření jsou dobrými způsoby, jak udržet zaměstnance mimo nemocenskou.

Unce prevence vydá za libru léčení a nikde to neplatí více než v oblasti vyhoření. Naučit se rozpoznat první příznaky je stejně důležité jako vědět, jak je zmírnit. Skvělý vedoucí udělá obojí.