Praktická příručka pro zvládání fňukalů

Chroničtí stěžovatelé jsou faktem pracovního života, ale to neznamená, že musíte trpět, jak vám ubírají čas a energii. Vystavení přílišnému stěžování si…e., 30 minut a více – škodí nejen vašemu zdraví, ale také vaší schopnosti řešit problémy. „Mozek funguje jako sval víc, než jsme si mysleli,“ říká Trevor Blake, sériový podnikatel a autor knihy Tři jednoduché kroky: Tři jednoduché kroky: Mapa k úspěchu v podnikání i v životě, říká Inc. sloupkařem Mindou Zetlinem. „Takže pokud jste příliš dlouho přišpendlení v koutě a posloucháte, jak je někdo negativní, je pravděpodobnější, že se tak budete chovat také.“

Zde jsou tři jednoduché způsoby, jak se vypořádat s fňukaly a zachovat si vlastní pozitivní přístup.

Změnit téma.

nemá smysl snažit se přesvědčit chronické fňukaly, že věci nejsou tak špatné, jak si myslí, píše Martha McCarty v iaap, online zdroji pro administrativní pracovníky. Nechtějí naslouchat, protože se považují za „poražené ve světě tvrdého boje“ a „za pouhou reakci na nepříjemné zhoršení situace“.“ Přesměrujte konverzaci, nebo ještě lépe, úplně ji zanechte.

Vyjádřit soucit.

Bručouni nechtějí řešení, ale soucit a potvrzení, píše McCarty. „Jinými slovy, chtějí od vás slyšet: ‚Ano, vaše sklenice byla naštípnutá a místo pramenité vody jste dostali teplou vodu z kohoutku (chudák!) a pravděpodobně byste se měli pořádně vyspat.'“ Jaká je lepší záminka k tomu, aby si mohli dál stěžovat? Neztrácejte čas snahou rozpitvávat jejich problém; jednoduše uznejte pocity reptalů a popřejte jim vše dobré – nebo je odkažte na odborníka, pokud je problém vážný.

Udržujte si odstup.

Je pravda, že neštěstí má rádo společnost, takže nebuďte tou osobou, na kterou se fňukalové začnou spoléhat. Držte se empatie – rychle řečeno, říká McCarty – a odstupu. Omezte tyto výlety na oběd a kávu a snažte se vypadat zaneprázdněně, když přijde kolem. Stěžovatelům se daří v zajetí posluchačů a vymanění se je donutí hledat hřejivé rameno jinde.