Sebeobětování vás dopředu nedostane. Moudří lídři dělají místo toho toto

Studie za studií ukazují, že obětovat zdraví, spánek nebo vztahy, abyste se dostali dopředu, vás nakonec zničí – a jakýkoli krátkodobý pokrok, kterého dosáhnete, se ztratí v tom zmatku. Dnešní startupová kultura romantizuje „drcení“ za každou cenu, ale jeden z nejmoudřejších názorů pochází od staré školy, nedávno zesnulého řečníka Jima Rohna.

Zde je ve svém klasickém programu, Umění výjimečného života:

Nejlepším přínosem, který můžete poskytnout někomu jinému, je seberozvoj, nikoli sebeobětování se. Sebeobětování plodí jen pohrdání. Seberozvoj přináší respekt… Pokud na sobě budu pracovat a stanu se hodnotnějším, pomyslete na to, co to udělá s naším přátelstvím.

Sebeobětování je samozřejmě sžíravé pro vás, ale ještě více škodí tomu, co vytváříte a kdo vás obklopuje.

Proč sebeobětování nepomůže vašemu podnikání

Zaprvé, nejlepším příkladem, který jako lídr v jakékoli podobě dáváte, jsou priority, které projevujete – ne ty, o kterých mluvíte, ale ty, podle kterých žijete. Pokud si necháváte zhoršovat zdraví a pracujete za hranicí skutečné produktivity, pak je pro vás konkrétní metrika nebo cíl jasnou prioritou před tím, abyste tu byli dlouhodobě. Jinými slovy, jste ochotni obětovat dlouhodobý přínos za krátký záchvěv potenciálního úspěchu. Nebuďte překvapeni, když vás ostatní budou následovat ve všech svých pracovních rozhodnutích.

Za druhé, sebeobětování ve skutečnosti vytváří větší tlak na vaše kolegy, partnery a zaměstnance. Pokud se o sebe nestaráte nyní, pak vám můžeme zaručit, že se vám dnešní špatná osobní péče v budoucnu desetinásobně vrátí. Všichni se budou muset připravit na to, že jednoho dne Superman nebo Supergirl dostane zásah kryptonitem a vrátí se na Zemi. Psychologický tlak na ně je obětí dělají každý den, vaše ego vám nedovolí růst nad rámec přetížené role.

Zde je návod, co můžete udělat

  • Udělejte si čas sami na sebe: Vymezte si schůzku pro sebe, abyste mohli spát, meditovat, chodit na procházky nebo se věnovat jakémukoli jinému zdravému způsobu života, který se vám podaří vtěsnat. Nedělejte to dlouho. Ve skutečnosti ji zkraťte. Jak o tom mluvím v Podnikatel s největším soustem, Pokud strávíte pouhé tři minuty tím, že se soustředíte na pouhou přítomnost, pomůže vám to v životě.
  • Vytvořte si skupinu odpovědných osob: Jedna věc je mít mozkový trust, který investuje do vašeho úspěchu, ale úplně jiná věc je mít lidi, kteří vás upozorní na vaše rozpory a zpátečnictví. Vždycky se vám může stát, že se vám bude věnovat někdo jiný, než vy, a že se vám bude věnovat někdo jiný, než vy. Jak TED, tak Americká společnost novinářů a autorů pro mě znamenaly vznik mých ad hoc skupin odpovědnosti.
  • Začněte se zdravými návyky hned teď: Nenamlouvejte si, že po letech obětování svých potřeb se z toho najednou vymaníte, až dosáhnete svého cíle. Vaše nebezpečná rozhodnutí budou do té doby zvykem. Jak jsme sdíleli v předchozím hlubokém ponoru do návyků: „Pokud teď stojí kvalita vašeho života za houby, pak po deseti letech budete mít ve zvyku vyhoření, hypertenzi, deprese nebo jiné alibi, na které si vaše tělo zvykne.“ Začněte dělat malé změny hned teď.

Jste připraveni posunout své nápady na další úroveň?? Připojte se k Damonovým diskusím o posilování priorit na webu JoinDamon.mě a stáhněte si exkluzivního průvodce pro soloprůmyslníky.