Shhh! Jak tiché rekolekce omlazují mysl, aby nastartovaly úspěch

Rob Dube je Organizace podnikatelů (EO) členka v Detroitu, řečnice, autorka a spisovatelka zastánce vědomého vedení. Je prezidentem a spoluzakladatelem imageOne, a poskytovatel řízených tiskových služeb a 2017 Forbes Malý obr. Rob je zapálený pro poskytování výjimečných zážitků členům svého týmu, zákazníkům a komunitě. Zeptali jsme se ho na výhody tichých ústraní. Tady je to, co sdílel.

S tím, jak meditace získává na popularitě jako způsob, jak zvýšit produktivitu a přijímat lepší obchodní rozhodnutí, vedoucí pracovníci touží oživit své meditační praktiky. Mohlo by být tiché meditační ústraní dokonalým zážitkem pro prohloubení této praxe??

Byl jsem zvědavý. Proto jsem se před lety rozhodla, že se jednoho takového zúčastním i já. Dozvěděl jsem se, že tichá ústraní mohou změnit život – a společnosti – k lepšímu.

Co je tiché ústraní?

V dnešním světě se všichni pohybujeme milionem mil za minutu. Příliš často se domníváme, že věčné zaneprázdněnost se promítá do úspěchu. Tichá ústraní – a meditace jako celek – však podporují přesný opak.

Tím, že si každý den najdete čas na meditaci, si důsledně procvičíte, jaké to je, když se vrátíte do přítomného okamžiku. To se „vyplatí“ tím, že zvýšíte svou schopnost ukázat se plně přítomní a uvědomělí, což zajistí, že se zastavíte v onom vzácném okamžiku mezi podnětem a reakcí. Tato dovednost nabízí jasnější pohled na to, co je v životě nejdůležitější.

Pocit jasné perspektivy není snadné popsat, zvláště když žijeme tak rušný život. Naše mozky byly v podstatě přepracovány tak, aby věřily, že zaneprázdněnost je normou. Ale stejně jako si vaše tělo potřebuje odpočinout po cvičení, potřebuje si i váš mozek odpočinout od neustálých podnětů.

Během meditačního ústraní konečně dopřejete své mysli celkové omlazení, po kterém touží – ne jen těch pár minut, které se vám podaří vtěsnat během dne. To vám umožní plně pochopit pocit skutečného duševního odpočinku. Jakmile tento pocit nejen pochopíte, ale také poznáte, je snazší z něj čerpat v každodenním životě.

Před účastí na tichém ústraní nyní dokážu rozpoznat pocit, kdy se moje mysl cítí doslova plná. Je to pocit, který se možná podobá přejídání, ale místo toho, aby můj mozek zkonzumoval příliš mnoho jídla, vstřebal příliš mnoho informací. Potřebuje přestávku.

Po skončení tichého ústraní se moje mysl opět cítí lehká.

Jak tedy tiché rekolekce uleví mysli?? Vše pramení z odstranění přemíry podnětů, které vás neustále bombardují. Všechno – dobré i špatné – zaplní vaši mysl. Tichá ústraní nabízejí mozku osvěžující a zasloužený odpočinek.

Co se děje během tichého ústraní?

Po celém světě existují fantastické programy, které se liší délkou, místem a úrovní zkušeností. Každý rok pořádám čtyřdenní tiché meditační soustředění speciálně pro vedoucí pracovníky. Rozvrh je následující:

Den první

Po seznámení s místem konání ústraní, vedoucím a ostatními účastníky vám poskytneme přehled o tom, jak bude ústraní probíhat, klíčové pokyny a lekce základů meditace pro ty, kteří mají méně zkušeností, a posílení pro ty, kteří mají zkušeností více.

Naučíte se dovednosti všímavosti včetně skenování těla, všímavé chůze, všímavého jídla, jak se spojit sám se sebou v tichu a tipy, jak tyto rutiny začlenit do každodenního života.

Zatím neexistují žádná omezení týkající se mluvení (i když veškerá elektronika by měla být v tuto chvíli zanechána), takže je to skvělá příležitost navázat kontakt s ostatními účastníky ústraní.

Druhý den

Po snídani vám vedoucí retreatu poskytne další meditační lekce, nabídne moudrost o sebereflexi a připraví vás na nadcházející ticho.

Odpoledne konečně začne ticho. Účastníci jsou odrazováni nejen od verbální komunikace, ale také od čtení, psaní a navazování očního kontaktu.

Další den a půl je to o tom být sám v sobě?ale nezaměňujte ticho s klidem. Kromě meditace vsedě je zde spousta pohybu. Každý den je odborně strukturován tak, aby účastníci byli aktivní.

Mezi časy tiché introspekce budete jíst výživná jídla, poznávat přírodu a poslouchat vedoucí ústupových pobytů, kteří hovoří o všímavosti.

Den třetí

Nyní, když se v tichu – a sami se sebou – cítíte lépe, začnou běžné každodenní myšlenky na povrchní úrovni odplouvat. Místo toho, abyste byli posedlí uzavíráním vzrušujících obchodů nebo tím, proč přicházíte o cenného člena týmu, se často začnou objevovat hlubší myšlenky.

Nechte je povstat bez odsuzování.

Možná jsou tyto myšlenky čistě pozitivní, kreativní nebo poučné. Možná jsou vyloženě děsivé. Ať už jsou jakékoliv, nechte je přijít a odplout pryč. Tento proces není o řešení. Jde o uvědomění si.

Dosažením tohoto stavu mysli se objevuje určitá úroveň klidného míru. Nyní si uvědomujete, na čem skutečně záleží:

Přítomnost. Tento okamžik. Právě teď.

Přítomnost je nedílnou dovedností, kterou si přinesete domů i na pracoviště. Uvědomíte si, že ty lehkovážné hádky nebo stresující okamžiky, kterými jste se včera tolik zaobírali, nejsou až tak důležité.

Čtvrtý den

Ráno ticho pokračuje. Možná se při meditaci v chůzi vydáte na vrchol nedalekého kopce a vychutnáte si panoramatický výhled. S každým krokem oceňujte, jak skvělý je to pocit dýchat čerstvý vzduch, slyšet cvrlikání ptáků a uvědomovat si tuto neuvěřitelnou příležitost.

V pozdních ranních hodinách pomalu končí ticho. Tiché rozhovory postupně přecházejí do normálního tónu. Skupina bude diskutovat o tom, co pro ně posledních několik dní znamenalo a jak plánují začlenit všímavost do svého každodenního života.

Po oficiálním ukončení ústraní můžete zapnout chytré telefony nebo notebooky. Častěji se stává, že účastníci čekají déle, než je nutné, aby se znovu spojili se světem.

S omlazenou a odpočatou myslí se vrátíte do každodenního života s nástrojem, který vám pomůže snížit stres, lépe se rozhodovat a hlouběji se spojit se sebou samým.