Strategie 7 kroků, jak zabránit lidem, aby vás využívali

Předpokládejme, že jste velkou část svého života strávili snahou zajistit, aby vás ostatní lidé měli rádi. Možná tvrdě pracujete, abyste se ostatním zavděčili, splnili jejich očekávání a obecně se snažili, aby byli všichni spokojení. Rezonuje to?

Není to špatná věc, že?? Tady se to stává problémem.

Když to všechno děláte na úkor zanedbávání svých vlastních přání a potřeb, je pravděpodobné, že tím připravujete půdu pro to, aby s vámi ostatní lidé manipulovali. Může vám také odhalit život, který může být v nerovnováze.

Důležité je v tomto scénáři znát rozdíl mezi pomoc lidi a vyhovění lidem. Teď se někam dostáváme.

Ano, konání nezištných služeb pro druhé a dávání, aniž bychom za to něco očekávali – to vše jsou pomoc činy Kázal jsem o tom ve svém vlastním 31denním plánu, jak zlepšit svůj život za pouhý měsíc.

Uspokojování lidí je úplně jiná hra. Znamená to, že jste pravděpodobně rohožkou pro ostatní lidi a situace, aniž byste o tom věděli.

Zde je 7 rozhodnutí, která takový člověk (pokud jste to vy) potřebuje udělat, aby změnil svůj život:

Krok 1: Zhodnoťte svou situaci.

Proveďte upřímné sebehodnocení situace (situací), kvůli kterým se cítíte ohroženi, méněcenní nebo zastrašeni. Co vás v této situaci vede k tomu, že se tak cítíte? Pečlivě zpracovávejte své myšlenky a vrtejte se v nich, dokud se nedostanete k jádru věci. Nemluvíme o stresu, ten je zřejmý. Co konkrétně vás stresuje? Něco nevyřešeného, co stále přetrvává? Dobře, pokud jste si vytvořili seznam, ujistěte se, že řešíte každý problém zvlášť, místo abyste se cítili frustrovaní tím, že hromadu problémů vnímáte jako neřešitelný problém.

Krok 2: Zastavte drama, které se odehrává ve vaší hlavě.

Uvědomte si, kdo jste a že máte hodnotu a že si vás ostatní váží! Osvoboďte se od předsudků, které o sobě máte na základě toho, co o vás říkají kolegové, spolupracovníci, šéf nebo jiní lidé, nebo co vám mysli říkají. Na ničem z toho nezáleží a dost možná je to drama, které si léta píšeš v hlavě. Zabývejte se fakty a tím, co je tady a teď. Zanechte duchy své minulosti v minulosti.

Krok 3: Naučte se mít dobré hranice.

Připomeňte si, že je v pořádku říci komukoli „ne“, pokud to koliduje s vašimi cíli, vášněmi, přesvědčením nebo dokonce s vaším rozvrhem. Nemusíte být pro nikoho „ano“; vyžaduje to příliš mnoho úsilí a zanechává vás to frustrované. Nabídněte odpor, když jsou tato přesvědčení ohrožena. Můžete to dotyčnému říct jemně, aniž byste byli drsní, ale asertivita může být nutná k tomu, abyste vytyčili hranici. Tomu říkáme hranice.

Krok 4: Přestaňte už s pocity viny.

Přestaňte se cítit provinile kvůli věcem, které s vámi nemají nic společného. Nejste zodpovědní za činy druhých, takže tlouct se do hlavy kvůli něčemu, co dělá někdo jiný, je kontraproduktivní a vzdaluje vás to od vnitřního klidu, který si zasloužíte.

Krok 5: Nepodřizujte se manipulátorům.

Nežádoucí podřizování se škodlivému a manipulativnímu chování slouží pouze k posílení a schvalování těchto činů. Přestaňte sklánět hlavu před tyrany ve svém životě, zejména před těmi, kteří pracují nejblíže k vám (nebo s vámi sdílejí stejnou postel).

Krok 6: Získejte vnitřní okruh, na který se můžete spolehnout.

Možná je čas přehodnotit tato přátelství. Chcete mít vnitřní okruh (tři nebo čtyři) přátel, kteří vás podporují a povzbuzují, namísto kontrolujících nebo neustále potřebných přívrženců, kteří se starají jen o sebe. První krok je na vás: navazujte kontakty, oslovujte, hledejte společenství a záměrně budujte nové vztahy.

Krok 7: Začněte znovu.

Odstraňte se z temných stínů těch, kterým se snažíte zavděčit, a vyškrtněte je ze svého života. Bude to pro ně výzva k probuzení, takže očekávejte překvapení a zmatek z toho, že „nové vy.“ Zítra se pak probuďte s novým pozitivním přístupem ke svému dni a vyjděte vstříc někomu, kdo o vás smýšlí jako o světě, abyste mu rozjasnili život. To zase rozjasní ten váš.