Zvítězte s důvěrou: Jak víra v sebe sama přesvědčí všechny ostatní

Tvrdě jste pracovali. Máte pocit, že jste se na to připravovali celý život. A nyní jste připraveni.

Kromě…nejste.

Jakmile se dostaví nervozita, vaše nohy prochladnou. Potí se vám dlaně. „Jsem opravdu tak připravený, jak jsem si myslel??“Zeptejte se sami sebe.

Bez ohledu na to, jak moc jste na určitou událost připraveni, je přirozené, že se dostaví pochybnosti. S tím, jak se posouvá a mění nespočet proměnných, mění se i vaše perspektiva. Špatně jste se vyspali? Udělali jste neobvyklou chybu? Tyto drobné události výrazně ovlivňují náladu a morálku.

Ale ve skutečnosti se nic nezměnilo. Každý dělá chyby. Jste připraveni stejně jako předtím, než se dostavila nervozita.

Jak si tedy vybudovat odhodlání a pevnou vůli, abyste se dostali přes?

Zde je pět tipů, jak se dostat zpět do pohody:

1. Udělejte pózu moci.

Poprvé jsem se tuto techniku naučil po zhlédnutí dnes již slavné přednášky sociální psycholožky a profesorky HBS Amy Cuddyové na TEDu, Vaše tělo utváří to, kým jste. Cuddyová v něm prezentuje výzkum, podle kterého může vzpřímené stání s rukama v bok po dobu dvou minut (známé jako „zázračná žena“) skutečně zvýšit hladinu hormonů, což vede k pocitu asertivity a sebedůvěry.

Než se tedy vydáte do dalšího velkého okamžiku, věnujte dvě minuty tomu, abyste předvedli svou vlastní silovou pózu.

Jak říká Cuddyová: „Když předstíráte, že se cítíte mocní, je pravděpodobnější, že se tak skutečně budete cítit.‘

2. Udělejte si čas na reflexi svých úspěchů.

Je úžasné, jak rychle zapomínáme, jak dobří v něčem jsme. Pokud prezentaci zdrtíte nebo pokud se vám projekt mimořádně povede, věnujte po ní čas dokumentaci. Co fungovalo? Proč se vám to povedlo? Jak byste ji mohli udělat ještě lepší?

Váš vzkaz by mohl vypadat asi takto:

Ahoj, připomínám: Projekt x byl jedním z nejlepších výsledků, jakých jsi kdy dosáhl. Všichni se rozplývali nad tím, jakou hodnotu jim kurz poskytl, zejména následující tři body: ____. Byl to jeden z nejlepších okamžiků vaší kariéry! Příště udělejte i tohle: ____. Bude to ještě lepší!

Pak si nastavte elektronickou připomínku nebo si poznámku dejte na místo, kde ji do příště nemůžete přehlédnout. Pomůže vám to vzpomenout si, jak dobře vše šlo, a vrátí vám to již vybudovanou sebedůvěru.

3. Proveďte zkoušku na zkoušku.

Za posledních 20 let jsem přednesl stovky prezentací. Víte, jaký je největší rozdíl mezi dobrou a skvělou prezentací??

cvičení nahlas.

Možná znám dobře své téma a materiál, ale slova z mých úst znějí vždy jinak než v mé hlavě. To vede k úpravám, ale s prezentací, kterou jsem si nedávno nacvičil, se cítím desetkrát jistěji (i když jsem ji přednášel už dříve).

Funguje to i na ostatní: Profesionální sportovci si opakovaně vizualizují svůj velký okamžik na hřišti nebo na hřišti. Piloti letadel, kardiochirurgové, hasiči: Všichni používají simulace jako tréninkovou půdu.

Cokoli své misi, věnujte čas tomu, abyste si ji prošli krok za krokem. Nezapomeňte: Cvičení dělá mistra.

A dokonalý dělá sebevědomého.

4. Projevte zájem o druhé.

Lidé rádi mluví o sobě – je to lidská přirozenost.

Využijte této skutečnosti a trénujte, abyste byli dobrým posluchačem. Klást dobré otázky. Nebuďte povrchní, ale ani nevyzvídejte. Dejte si za cíl dozvědět se o druhé osobě něco zajímavého.

Když se budete upřímně zajímat o druhé, budou se ostatní upřímně zajímat o vás.

A to také vzbuzuje důvěru.

5. Oblečte se pro úspěch.

„Dejte dívce správný pár bot a může dobýt svět.“

Způsob, jakým se oblékáme, může skutečně ovlivnit naši náladu: Přemýšlejte o tom, jak se cítíte, když máte na sobě svůj nejlepší oblek nebo oblíbené šaty.

Proto se ujistěte, že pro tyto důležité okamžiky vypadáte dobře. A nezapomeňte na detaily: I nový pár ponožek nebo náušnic může znamenat velký rozdíl.

Protože když vypadáte dobře, cítíte se dobře. A když se cítíte dobře, děláte dobře.

Je pravda, co se říká: Jsme svými nejhoršími kritiky.

Přesvědčte nejprve sami sebe, a všichni ostatní to budou mít snadné.